• Lynn84

Vita hem del 6

Idag tänker jag gå tidigt från jobbet.

Vid ett par tillfällen sista tiden så har jag fått "synbortfall" Det flimmrar för ögonen och jag ser knappt vad jag läser, perifier synen försvinner och jag känner mig helt lustig.
    Det belv så här någon gång när jag ammade. Jätte läskigt. Efteråt får jag en jävla huvudvärk och ont i ögonen. Så var det dax igår kväll igen. De ggr jag vaknat i natt har jag såklart haft ont i ögonen.

Känns lite jobbigt att sitta framför en dator hela dagen då. Såå...min plan är att gå hem vid 12 idag. Köpa mer färg till huset och hämta lillskrutten på dagis. Sen ska vi slänga oss i soffan och kolla på Lillefot och hans kompisar.

När man målar med häftgrund, är det bara att köra på då. Alltså det ersätter vanlig slipning av möbeln? Sen målar jag med den vanliga färgen över?
    Blir resultatet bra?

• Lynn84
    juliah skrev 2008-01-25 07:59:12 följande:
    mimma, ja jag hänger med ocg beklagar verkligen att det finns människorn som ska sätta sig på tvären och dessutom gå emot en död människas vilja. Fy farao!Jag är också på allvar med på en shoppingdag i sthlm, hoppa över den frysta sushin, den är inget att ha.Jag tycker faktikst att det mesta blir godare med råsoscker, har börjat byta ut det vanliga sockret många gånger. Nu finns det så otroligt bar ekosortiment i de flesta butiker.Lynn men uschdå, det lät inge vidare.Jag slipar alltid före grundning.malins, krya på er. Hoppas lillan blir bra snart.
    Ja det gör jag med i vanliga fall. Men just Häftgrund har jag fått för mig ska funka "istället för" att slipa. Det ska jämna till ytan och man ska inte behöva göra samma underarbete.
  • Lynn84
    juliah skrev 2008-01-25 09:35:39 följande:
    *Befinner mig i chockstillstånd* Hihiii, nej men allvarligt talat så har ni som inte ätit sushi verkligen missat något. Nyttigt och fantastiskt gott!lillafruluva, det finns ett ställe i Nynäs som är ok. Men sthlm har mkt bättre ställen.
    Här är en till som aldrig ätit sushi! Vet inte om jag vill heller......*hrrrmmmm*

Mia.

Jag har också misstänkt att det är migrän. Men varför får man det då? *dum fråga*
    Jag brukar aldrig ha det förutom när jag ammade förra gången och nu när jag är gravid igen. När det är som värst är jag livrädd att jag ska ramla ihop och svimma. Så konstig känner jag mig...det bara flimmrar och blir helt simmigt i huvudet. *usch!*
  • Lynn84
    Kajsa M skrev 2008-01-25 09:54:55 följande:
    Jätte OT, men har ni någonsin haft värk i hjärtat? Inte "brustet"  utan riktig värk?Har så ont idag och har aldrig haft det förut. Vet inte vad jag ska göra.
    Men usch!!! Antingen så kan du ha fått en ångestattack eller så kan detvara så illa är det är en hjärtinfarkt. Det bör du kolla upp genast! Spring iväg och ring doktorn, så kan du inte gå!!!!!
  • Lynn84

Förlåt kajsa...inte meningen att skrämma upp dig. Men jag tar gärna det säkra före det osäkra när det gäller just kroppen!

• Lynn84
    MildaMaränger skrev 2008-01-25 10:10:05 följande:
    Tack för alla grattis och lyckoönskningar!Idag väntar frisörbesök... ( så himla trevligt, brukar få 15 min huvudmassage till att börja med i ett mörkt rum med stearinljus och yogamusik, under tvättningen alltså) ska reklamera mina mammajeans på POP som torrfäller nå enormt fast jag tvättat dem 5-6 gånger. Ska jga köpa väskan??? Skötväskan alltså? Jag brukar inte ha jättemycket i min vanliga väska. Den har kostat 1559:- och är nu på rea och kostar 600:-... jag får ju tillbaka 599:- av POP.. Hjäääälp
    KÖÖÖÖÖÖÖP!
  • Lynn84
    Smultron och glass skrev 2008-01-25 10:28:46 följande:
    Mimma: Gud vad tråkigt med arvstvisten! Vi har legat i tvist om ett landställe som tillhör en person i min släkt. Det är en lång historia, men kortfattat så är hon dement, men hennes brorsdotters man lyckades få henne att skriva under ett gåvobrev så att hon gav bort landstället till honom (det är en sida av släkten som vi aldrig någonsin umgåtts med, vi visste inte ens om att de existerade förrän bara något år innan allt började, så att hon frivilligt skulle gätt landet till honom finns liksom inte på världskartan). Det här har nu varit uppe i först tingsrätten, sedan hovrätten och tillslut sökte de även prövningstillstånd till högsta domstolen. Där fick de dock avslag. Vår sida har vunnit i varje instans, men ändå så har "de dumma" kunnat utnyttja landet och dessutom förstört det så att det har blivit totalt mögel- och svampskadat i över sex års tid. Det otroligt tragiska i det här fallet är att nu när landet äntligen har blivit "vårt" igen, och alla renoveringar är klara, då går gamla damen som ägde landet och dör. Hon hann bara komma ut dit en gång (och det var enda stället där hon faktiskt kände igen sig, trots att hon är dement).Förlåt, det här var verkligen inte speciellt upplyftande. Men jag förstår hur du känner. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för er! De allra flesta fallen avgörs ju i tingsrätten och går inte högre, i så fall går det ju ändå relativt snabbt. Riktigt dåligt att de som bevittnade testamentet inte gjorde det helt korrekt! Skulle det nu bli så att ni inte får huset är jag säker på att det finns ett annat där ute som väntar på er!
    Fy vilket elände!
    Men det måste vara skönt att ni till slut fick rätten och att ni kan vårda landstället istället för dem andra *så att säga*
  • Lynn84
    Kajsa M skrev 2008-01-25 10:36:13 följande:
    LynnDet låter som om du har ögonmigrän! SKa förklara mer snart. Måste gå och äta med eleverna!
    ja tack...gör gärna det! 
  • Lynn84
    MildaMaränger skrev 2008-01-25 10:38:03 följande:
    hihi..... men tänk om det blir alldeles för lite utrymme i den?
    Då får du ha en väska till...som du sa, under vagnen.

Jag har nästan alltid fått ha med en väska extra. Det beror ju lite på vad man ska göra. För enkla promenader så behövs inte så mkt, men just det där när man ska iväg och träffa andra mammor osv, då behövs det alltid en massa saker.

Glöm inte att också lägga ner extra kläder till bebben, amningskydd till dig, kanske en extra tröja och några trosor, olyckor händer så lätt (!)

Du fick massa bra tips av DOLLY!
  • Lynn84
    Bandykillar skrev 2008-01-27 20:55:03 följande:
    Jag älskar denna doft; Juicy grapefriut
    Den svarta gillar jag...midsummer night tror jag den heter.
    Och McIntosh....den röda med äppeldoft! Luktar suuuuuper gott!
    Sunwashed linnen är också mumma!
Svar på tråden Vita hem del 6