• Lynn84

Vita hem del 6

snuffsis skrev 2008-02-05 15:17:42 följande:
    MiaMariahBlir du kvar nu då? Tycker det vore extremt tråkigt om du skulle lämna oss alla för det som hänt...Känner mig för övrigt riktigt duktig, har på förmiddagen rollat sista gången bakom alla element, rollat två väggar helvita och gått med pensel mot taklisten med den stockholmsvita på en tredje vägg. (ska stryka hela ikväll) Börjar att dra ihop sig för tapetsering på resterande väggar! Hoppas att vi hinner få klart sovrummet innan bebis kommer ut bara...
    Vad använder du för roller när du målar? Vanlig hederlig?
    Har lite svårt för roller just för det "noppiga" utseendet. Vill ha det helt slätt. Du kanske har ett bra tips?
  • Lynn84

Godmorgon!

Ska läsa ikapp lite och försöka hålla mig vaken idag!

Colin och jag somnade i soffan i går kväll, han ovan på mig, som två döda sillar vid 20.30 tiden.....Zzzzzz...svårt att orka hålla sig vaken nu.

• Lynn84
    juliah skrev 2008-02-05 16:10:27 följande:
    Lynn, är det HD burkarna du menar? Vet en butik som snart får in dem.Jättefint lillafruluva!Nyss hemkommen från Asko. Köpte en till stor vit Bruka korg och ett ganska stort Bruka fat till nedsatt pris.Skulle egentligen bara åka och titta på en liten skänk/byrå som maken lagt undan. Det var det sista exet så vi fick den för 900 pix, har kostat 3000 kr, ääälskar utförsäljningar!
    Jag vet inte. Det är mkt möjligt. De är fyrkantiga med en liten skylt framtill där dt står "colour" "white" och så en liten skopa till.....Kan det vara dem?
  • Lynn84
    juliah skrev 2008-02-05 17:29:33 följande:
    Fluffis, no way *stenhård*. Vägning imorgon bitti och vågen SKA visa ett kilo minus sedan förra vägningen Ska försöka knäppa en bild senare ikväll när jag kilar över till tvättstugan.
    *Jag igen*

För att du inte ska bli besviken gällande vad vågen visar så kan jag varmt rekommendera att man ska MÄTA sig också!
    Mage, lår, armar....ja, det du känner för.
    Om du motionerar mkt nu så bygger du ju muskler och då kan vågen visa + ibland, men du har endå gått ner i omfång. Och så brukar vågen oftast visa - två veckor senare.
    Alltså, om du går mkt denna veckan och inte lika mkt nästa vecka så visar det endå mera - på tredje veckan. Hänger du med?

Så var det för mig när jag höll på med GI.
    Musklerna man bygger när man går måste få "lägga" sig lite för att man ska få det där positiva utslaget som man är ute efter.

Lycka till!
  • Lynn84
    Himmelbit skrev 2008-02-05 22:40:14 följande:
    Lycka till!! Du har förresten glömt att skriva upp dig i träff-tråden!!! För det är väl inte så att du inte tänker komma = inte tillåtet!!
    Frågade igår om det hade spikats datum för träff, och vart?
    Fick dock inget svar...någon som vill svara idag?
  • Lynn84
    juliah skrev 2008-02-06 07:19:53 följande:
    Lynn, ja jag mäter mig! Jag är så galet stolt över mig själv, 6 kilo ner, 8 cm runt magen sedan 2/1
    SKIT BRA!!!

Duktig du är!

LÄngtar tills jag kan gå ner i vikt. Nu är jag uppe på 10 kg pluss sen inskrivningen *surar*
    Då kan jag tillägga att jag gick upp ca 8 kg från semsestern och till inskrivningen....
    *surar ännu mer*

Bläää för tjocka fula mig!
  • Lynn84
    juliah skrev 2008-02-06 08:04:55 följande:
    Lynn, tackar! Gick upp 25 med första, ÄNNU mer med andra. Då kan vi snacka bläää
    Gjorde du????
    Du såg ju endå så fräsch ut så det hade jag inte kunnat tro!

Hur smal är du egentligen?

Jag har alltid varit trådmal...eller ja, tills nått år innan jag träffade sambon. Sen sa det smack och så hade jag gått upp nästan 20 kg på två år med honom. *urk!*
    Sen gick jag ner 5 g med VV och så blev jag gravid. Gick upp nästan 30 med Colin (alltså sammanlagt ca 50 kg på 5 år, från sommaren -00 t om 22 Jan -05 räknat) DET ÄR ÄCKLIGT!!!

Efter Colin gick jag ner 13 kg första veckan sen gick jag ner långsamt till 94 kg.
    Tidig vår -06 började jag och sambon med GI och då rasade jag 10 kg på ca 3 månader. Gjorde jättemkt på omfånget med. *skönt*

Nu är jag uppe på 99.6 igen *GAAAAAH!*
    Panik...måste låta bli kolhydraterna och motionera mer. Vill inte vara en flodhäst när det är dags för bebis att göra entre´!
  • Lynn84
    Himmelbit skrev 2008-02-06 08:15:11 följande:
    Godmorgon!Jag skulle aldrig skrivit att jag hoppades att sonen skulle ligga tryggt och tyst i sin säng.. Precis när jag postade inlägget igår så började han skrika... . Så det var bara att vyssa, sjunga och försöka trösta. Vi höll på till midnatt.. Men inatt har han sovit ganska gott och bara vaknat vid ett par tillfällen. Ser synen framför mig med Colin liggandes som en ostbåge över lillebror i magen
    Uscha! Vad är det som är så jobbigt för honom? Är lite dåligt insatt i det mesta känns det som, hur gammal är han? Inga nya tänder på G?
    har han skött magen bra? Minns att Colin var helt tokig några kvällar/nätter i rad när han var mindre...kunde inte förstå vad det var och tillslut ringde jag barnakuten och grät (till min egna förvåning) De trodde han kunde vara förstoppad och mkt riktigt var det så. Dagen efter var vi inne på BA och där "fixade" dem till honom.

Det kan ju vara tusen saker som gör att barnen gråter och är otröstliga. När man väl kommit på vad det är som har varit fel känner man (jag) sig så dum. -Å, att man inte förstod, stackars liten....-

Hoppas det blir bättre för er bådas skull!
    Kram
  • Lynn84

Himmelbit igen...

Ja, han låg snarare på mig, bakom mig. Han kryper liksom upp och lägger sig ovanpå min rygg upp över axeln och så ligger han och pillar i mitt hår.
    Han älskar att pilla i håret, särskillt när han är trött.

Har jag hårband tar han genast ut det och har jag diadem så säger han *mamma, du är lite svettig nu* och så sliter han ut det ur håret och pillar ner fingrarna och myser.
    Precis så gjorde han när vi besiktigade lägenheten förra veckan och besiktningsmannen stog en meter ifrån med ryggen till. Jag hade inte hunnit sminka mig och kände mig inte så fräscha fast jag precis duschat. Lagom kul med den kommentaren från lillskrutten.
    Sambon och jag tittade på varran och flinade lite försynt.

• Lynn84

Nej nu får jag allt lov att sluta skriva på en stund...vart tog ni andra vägen???

Generad

Svar på tråden Vita hem del 6