• LCroft

Vita hem del 6

Kan nån ge mig en spark där bak? Borde sätta mig och sy kuddar och brodera, mannen tyckte vi skulle ge god jul kuddar till våra föräldrar med, vilket betyder att det är 3 stycken kuddar som ska sys och broderas. Varför måste det dessutom vara mycket längre med god jul på finska?

• LCroft

Gav mig själv en spark där bak och sydde två kuddar och broderade båda, även den med hyvää joulua. Så bara en god jul kvar! Och så hann jag även med pressan till stan på glögg Känner mig riktigt duktig

• LCroft
    malins79 skrev 2007-12-18 20:44:03 följande:
    Har du nån bild på den finska julkudden? Kul och se om God Jul  ser lika fint ut på finska som på svenska.
    Kan ta imorgon.
    MiaMariah skrev 2007-12-18 20:58:14 följande:
    Det var detta jag pratade om som jag fick från Sofia.
    Så fint!
    LinaoMatilda skrev 2007-12-18 20:58:23 följande:
    LCroft: Jag tycker du borde brodera "God Jul och Gott Nytt År" och så på finska på kuddarna hihi
    Självklart att jag inte tänkte på det! Nästan som jag säger som jag sa när jag började läsa finska i skolan och inte fattade ett ord: finska är inte ett språk bara en massa läten...
  • LCroft

Skriver som jag vore full men kan lova att jag är spiknykter, bara trött

• LCroft

Godmorgon!

Mia: Så fint välkommande man får hemma hos er

lasseliten: Inga tips, men det kommer att bli så fint!

Förstår inte vad jag har för fel? Inatt igen vaknade jag klarvaken den här gången vid 4-tiden, låg vaken i en timme lite mer innan jag somnade om och nu är jag så trött att ögonen går i kors! Jag brukar aldrig ha sömnproblem utan sover som en stock tills endera klockan eller barnen väcker mig. Omedveten stress?

• LCroft
    LinaoMatilda skrev 2007-12-19 06:54:40 följande:
    Ja det kanske det är. Hoppas det inte fortsätter.
    Hoppas jag med, annars lär jag bli knäpp Jag är som barn som behöver mina många timmar sömn. Ska göra klart sista kudden idag så har jag julklapparna klara och sen ska jag ta och skriva en lista på allt annat som ska handlas och göras så behöver inte hjärnan gå fullt hela tiden
  • LCroft

Juliah så skönt med sovmorgon!

Tydligen så kan man bli stressad fast jag skämtat med alla som stressar att jag tar det lungt, men när jag vaknar på nätterna så går hjärnan på högvarv och jag ligger och funderar på allt jag ska ha gjort.

lasseliten: Visst kan du ha trä veranda! Kommer att bli så fint!

• LCroft

juliah: Inte egentligen, förutom att perfektionisten i mig vill att allt ska vara perfekt förstås Men det är jag ju van med, eller så håller jag på att bli helt knäpp

malins: Du frågade efter bild igår på kudden, tog en bild då men den blev så suddig och gul så jag tänkte att jag tar idag....Men det kom jag ihåg först efter att jag packat in den redan så tyvärr får du bara se en suddig och gul version på den

IMG_1156.JPG

• LCroft

Lisa så tråkigt!

juliah: Roligt att kunna inspirera Tror det lättar redan bara jag fått skriva en lista så jag inte hela tiden behöver gå och fundera på om det är nåt som jag glömmer. Men jag blir trött på mig själv ibland för vem annan än jag är det sist och slutligen som bryr sig om det är perfekt enligt mina mått mätt? Ja inte är det barnen eller mannen iallafall

• LCroft

ruffa det hjälper inte att stryka dem när de är lite våta då?

nublu:

Svar på tråden Vita hem del 6