• LCroft

Vita hem del 6

ruffa: Hmm... Har du testat att tvätta på nåt program som inte centrifugerar så mycket? Är det våtare och hängs att dropptorka så slätt som man får dem kanske det hjälper? Sen ska det ju finnas nåt spray som man kan spraya på som ska göra det enklare att stryka, vet inte om det fungerar dock.

• LCroft

ruffa: Det förstår jag. Hoppas du hittar den och att det fungerar. Har sett bl.a vid Citymarket.

• LCroft

Enji: Vilken härlig julgran! Vi ska ta in vår på fredag är det tänkt men får se om det blir först på lördag iallafall. Jag och mannen ska på julfest på fredagkväll och man vill ju sitta hemma och njuta av granen när man tagit in den

• LCroft

Hej Knyttis! Så mysigt ni har det

Mera fina bilder vill jag ha! Har precis gjort en dundertabbe! Sett på en fruktansvärt hemsk film, mannen jobbar natt och det stormar där ute... Behöver jag säga mer? Hemlis Vill se massa vackra bilder så jag kan gå och sova med dem på näthinnan istället Skrattande

• LCroft
    mimmi006 skrev 2007-12-19 21:14:01 följande:
    å fy! Det skulle jag inte våga, jag är ganska mörkrädd faktiskt...
    Måste ha haft hjärnsläpp för i normala fall skulle jag aldrig ha gjort det, är ju mörkrädd jag med!
    Himmelbit skrev 2007-12-19 21:17:13 följande:
    Usch då! Inte roligt... Men filmen utspelade sig säkert inte i Finland, så du kan nog vara trygg ...   *försöker lindra*
    Nej som tur är
  • LCroft
    Himmelbit skrev 2007-12-19 21:27:38 följande:
    Efter inspiration från både din och Mimmis broderade "God Jul-kudde" står nu min maskin och broderar! Men jag tyckte att det var lite "synd" att skriva God Jul eftersom jag skulle kunna ha den under en så begränsad tid. Så jag valde andra budskap - kommer säkert i bloggen framöver... *hemlig*
    Mutter, mutter vill också ha en maskin som broderar åt mig! Men du? Eftersom du har en sån maskin så kan du ju även ha en god jul-kudde! Och dessutom gjorde du mig jättenyfiken nu Nu lär jag få ligga och fundera på det hemliga budskapet hela natten Hellre det än lik i sjöar
  • LCroft

Godmorgon!

Ja, ännu en morgon som jag vaknar alldeles för tidigt!

Vem var det som visade så fina bilder?

Åh Bea! Stackars lilltösen   Tror att både Nico och Rebecca har pratat om att de inte vill spotta mer när de var små... Och jag förstår inte hur folk går till jobb eller för barn innan de är friska, finns ju de ärthjärnorna som för sina barn när de själva ligger hemma och är sjuka eller syskonen! Håller tummen hårt för att det ska gå snabbt om och att ni andra ska klara er! Drick Actimel youghurt drinkar och ät vitpepparkorn! Actimel kan ni ge sonen också. Det har vi *peppar, peppar ta i trä* klarat oss med när magsjukorna härjat i skolorna. Och städa hela huset med klorin...

• LCroft

Våra barn har börjat med att vara hos dagmamma och där är det ju mindre barn, Nico tror jag var borta 1 dag, då klagade han över att han hade ont i örat men det var inget.  Rebecca var inte alls sjuk de första åren. Sen när de börjat på dagis så har de hunnit bygga upp lite immunförsvar och klarat sig rätt så bra faktiskt

Så när den dagen kommer att Ida ska någonstans blir det dagmamma till att börja med för henne med, jag hoppas ju att svärmor som är dagmamma egentligen stannar hemma från hösten får då får Ida vara hos henne de dagar hon behöver. Mannen skiftar ju så det blir inte så ofta. Men allt beror ju också på när, var och om jag börjar jobba

• LCroft
    Enji skrev 2007-12-20 07:26:20 följande:
    Låter faktiskt som en bra lösning. Det är ju så mycket mindre barn hos dagmammorna...varje barn måste få mer tid där?! Kanske passar bättre när barnen är lite mindre också.
    Vi har tyckt det har varit jättebra! Det är ju lugnare tempo, inte lika mycket ljud och dagmamman har mera tid för varje enskilt barn.

Jag har ju sett hur det är hos svärmor och andra dagmammor och även hur det är på dagis. Och på dagis är nog barnen mera sjuka, trötta och det förstår man ju, mycket mera liv och rörelse runt omkring, ljudnivån är hemsk ibland Fast finns ju många kompisar och kanske mera leksaker.

Julklapparna har en eller två kvar att köpa sen är det klart
Svar på tråden Vita hem del 6