• Sylt

Vita hem del 6

snuffsis skrev 2008-01-31 10:23:46 följande:
    Ja tror att jag sett nån bild på ert sovrum, har inte du en gammal spegeldörr som sänggavel? Om det är du, hur har ni fäst den? Sitter den under madrasskanten (så att sängen står en bit ut från väggen) eller på madrasserna? Hoppas att du förstår min något invecklade förklaring...
  • Sylt
    Lynn84 skrev 2008-01-31 10:24:06 följande:
    Hej tjejer!Igår blev huset vårat på riktigt! Har redan börjat måla hallen och faktiskt fått iordning på en del.(Vi har ju som jag nämt tidigare kunnat vara í huset rätt mkt och göra iordning innan vi skrev papperna)Hinner inte vara inne så mkt i helgen men hoppas alla har det bra och att ni ska hitta på något kul dem närmsta dagarna. (helg och helg, jag har helg redan nu....ledig fram till på måndag)Ska se om jag hinner lägga in några bilder om någon dag eller så!kram på er!
    grattis, grattis!
  • Sylt
    snuffsis skrev 2008-01-31 10:35:08 följande:
    SYLTInser nu att jag "stjäl" ditt sovrum...Nej men iallafall nästan, vi håller på och har byggt en ny vägg i sovrummet av råspont (utomhuspanel) som sängen ska stå mot med en dörr som gavel. Sen vill min man ha en sådan förvaringslåda vid fotändan som ni har, och nu vaggan oxå . Och allt blir vitt. Väggarna blir tapetserade i vitt med lite lyster i, golv och tak blir råvita och väggen stockholmsvit. Sen hade jag tänkt gaveln i antikvitt kanske?
    haha, ingen fara Vi kan kalla det inspiration
  • Sylt

Godkväll!

jag har också korgar som står o väntar på att bli vita, köpte på Åhlens. Tvekar om jag skall spaya el måla m pensel *dagens i-lands*

Igår hade jag fullt upp, först besök hela dagen hemma (en mamma med två livliga barn) sen bort på tjejträff på kvällen (sushi-träff, Julle! ). Kom hem sent o hoppade i säng direkt.

Hade ju bestämt mig för att göra en renoveringssak/dag, men igår blev det inget o inte heller idag *fuskar*. Fast det kanske räknas att jag har TÄNKT på korgarna? *fuskar*

• Sylt

Fin byrå *ser hur Julle drar byrån efter sig* Hur gick det m fönstret? *fiskar efter bild*

Mia --> Här blåser det också massor! Gulligt litet ägg

Det får inte komma för mkt roligt nu - jag måste hålla i mina pengar

• Sylt
    juliah skrev 2008-01-31 21:03:53 följande:
    Tackar för komplimanger! Smajla, den är så stor att jag nästan får plats i den *smal som en sparris snart*Så fint ägg!syltan, här släpas inget, jag bar den på huvudet! Och seriöst, den väger osannolikt mycket för att vara så liten.Jag kan slänga in en bild på gamla fönster som vi fällt in på loftet i en vägg.

Men fick du inte med dig ett fönster fr byrå-fynd-huset?
    Bygget ser jättefint ut, verkligen smart ide m fönstret!!

• Sylt

hejhallå

LinaoMatilda skrev 2008-02-01 19:26:47 följande:
    Här är M'et jag shoppade idag

Jättefint!!

Själv har jag satt igång med vårt skafferi .
    Maken skall hjälpa min syster att flytta imorgon o ska då hyra släp, han har då fått order fr mig att köra ett par varv t tippen också. Så det började med att jag skulle rensa lite där.... men sen när allt ändå är ute så kan jag ju lika gärna måla där också . Har ju redan färg o allt, skulle vara kriminellt att låta bli, eller ? Och så har jag ju ngt att göra imorgon också. Ett gammalt skafferi m pärlspont, plankgolv o spegeldörr. Ska se om jag tycker idén är lika kul imorgon när penslarna skall fram

• Sylt
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 20:16:39 följande:
    Jag kan vara din hejjarklack "Ge mig ett "S" SSSSSSSSSSSSSSS""Ge mig ett "Y" YYYYYYYYYYYYYYYYYY""Ge mig ett "L" LLLLLLLLLLLLLLLLLLLLL""Ge mig ett "T" TTTTTTTTTTTTTTTTTT""Va blir det? SYLT"Heja heja heja!(du förstår att nu är du tvungen att måla)

Haha, nu kan jag bara inte låta bli
    (det blir ännu roligare om man läser ditt inlägg som mumintrollet )

• Sylt
    Truffles skrev 2008-02-01 20:23:50 följande:
    Klart att du ska måla! Själv sitter jag heeeeelt färdig i soffan och glor på Lets Dance och väntar på att få åka och hämta hem maken från hans kick-off så att jag kan gå och lägga mig. Är helt slut efter den här veckan, men om du ska vara så duktig imorgon så kanske jag åtminstone skulle försöka slipa av skivan på lilltjejens nya skrivbord...

Jag har lite pensionärsvarning o kollar "På spåret"....
    LinaoMatilda skrev 2008-02-01 20:27:13 följande:
    Säg bara till om du behöver någon som hejjar på
    Helt ärligt är jag lite rädd för Muuumin, speciellt för alla deras elaka polare.... När de skall visa Mumin på Bolibompa så varnar de faktiskt o säger att de små barnen skall se det m en vuxen (men jag är ju inte mkt stöd)
Svar på tråden Vita hem del 6