Vita hem del 6
juliah vad trist! En del av charmen med dagmamma är ju att barnen får vara i en hemma miljö ett litet tag till när de är små.
Oj, kanske ska dra ytterkläderna på oss och föra Rebecca till skolan...
juliah vad trist! En del av charmen med dagmamma är ju att barnen får vara i en hemma miljö ett litet tag till när de är små.
Oj, kanske ska dra ytterkläderna på oss och föra Rebecca till skolan...
Maten kvar att handla och göra, samma lite julgodis, men det blir imorgon. Samtidigt som Idas och Nicos sista julklappar ska köpas. Idag ska det städas.
Vi firar julafton hemma, ordentlig julmiddag som det ska va Och de av släkten som vill är välkomna att droppa in under dagen. Förr åkte vi jämt runt på julafton men vi tröttnade på det, så skönt att vara hemma. Bada julbastu på morgonen, farmor och farfar brukar komma in på förmiddagen och äta julgröt. Sen en promenad alla när Ida ska sova. Ta det lungt och i barnens takt. Ofta blir det att vissa dyker upp på julaftons kvällen, dricka lite glögg och äta lite pepparkakor och självklart skinkmackor
Sen på juldagen åker vi möjligtvis till pappa och äter, eller så brukar det vara vet inte hur han har tänkt det i år.
lasse: Grattis till borden! När var det du skulle få stolarna? Och snart blir du frälst i finska lådor
Eller så inte, mannen gillar ju dem inte alls!
Nej nu ska jag städa så jag har nedrevåningen klar tills Rebecca ska hämtas, sen får jag ta övravåningen när mannen vaknat, idag tänker jag faktiskt vara så fräck att jag städar fast han sover. Vill ha det undan så jag kanske kan vila en liten stund innan julfesten ikväll.
sofie: Fortsätter lite på listan Sy ett hjärta som du broderar god jul på. Eller syr en liten ljuspåse eller vad man ska kalla dem? En liten påse som du sen kan sätta en liten lykta i. Fler som gjort i sina bloggar om jag inte minns helt fel.
Eller sy en påse med lite spets på var du sätter en bunt med stearinljus som är fastknutna fint med lite tidningspapper och snöre, ev ett litet trähjärta som hänger där. Gör en lykta själv tillsammans med barnet att ge.
Nedrevåningen är städad, täckena och kuddarna hänger ute, bara att dammsuga och torka golven uppe ja plus bädda rent i sängarna då Känns extra bra att få tvättat rent allt nu, Rebecca kom hem från skolan och de hade övat till julfesten som är ikväll, när en av flickorna blivit magsjuk
Jag som är livrädd för magsjuka hade henne att sätta alla kläder i tvätten och duscha klart tills ikväll, känner mig jättehemsk men hon förstod nog inte att hon duschade nu hörde ihop med magsjukan, som tur är! Attans vilken otur, första som blev sjuk i skolan hoppas bara att man inte får det till jul, gissa vem som handlar Actimel idag?
juliah: Fobi mot alla sjukdomar i allmänhet men magsjuka är det värsta, föder hellre 10 barn på raken än att en i min familj ska drabbas av det. Har nån i vänskapskretsen det så får ingen från den familjen komma hit på en vecka efter att de blivit friska så att jag säkert vet att ingen smittar mer. Ligger nog ihop med att jag hade väldigt besvärlig mage som liten och fick jämt alla magsjukor och varje gång så höll jag på så länge att jag fick åka in till sjukhuset och i dropp, bara krampade till slut. Den skräcken har inte släppt än.
Ska erkänna att när vi bodde i Sverige och Nico var nyfödd kom vi hem för första gången över jul och i mannens familj hade de magsjuka så hälsade vi inte på dem fast de inte hade sett sitt barnbarn förr, så hyper blir jag
Vet ni vad jag har fått? Jo min radio! Kunde ju givetvis inte hålla mig från att öppna paketet när jag visste vad som väntade på mig Eller mig och mig, hela familjen egentligen och visst får de lyssna men fingrarna ska de hålla i styr
Så fin och vilket ljud! I´m in lööööv!