Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita hem del 6

Godmorgon!

Juliah - Mysiga bilder fast du skriver att de är opiffade Kommer mamma idag då du ska åka och handla? VSM skrev tidigare att du kände till varför/hur man skulle använda silikon vid trappmålning? Är de i kanterna av trappstegen om man målar dem eller? Ja och vad härligt att han somnade sött i eget rum igår!

VSM - Har du tagit ngn bild på trappen? Maken vill ha bildbevis Simmade du långt igår? De evigheter sedan jag åkt och motionssimmat, de verkligen ett toppen sätt att motionera på, och sedan bastu efteråt så klart

Birks - Tulpanerna käns lite från förr tror jag!

• knyttis

På dagens program står damsuga, torka av golvet i köket, damma och veckohandla. Har massa jag skulle vilja visa er men inspirationen att ta bilder har inte kommit än ny Himla pläd, söta kuddar, barnleksaker i retrostil, mera bilder från sonens rum, mera Maileg och trappen då vi börjar bli klara! Så bilder kommer jag lovar!

Träfrukt har jag köpt till W med, har inte hittat med kardborreband dock de lät ju så smart!

• knyttis

VSM - Vad snäll du är som fotar till mig! Helt stum så fint! De verkar ju hålla hur bra som hälst med vattenbaserat! Vilet fabrikat använde ni kommer du ihåg?

• knyttis
    Camilla R skrev 2008-01-11 11:39:06 följande:
    Jag blir helt sjuk (avundsjuk) när jag ser alla vita trappor. Hur kunde vi bara sätta in en furutrappa i huset när vi byggde, vad tänkte vi med?? Var er trappa lackad innan?? Behöver man "tokslipa" för att kunna måla?
    Du är ju inte ensam med furutrapp, de är ju så vanligt. De synd att de blir så fula med åren när de gulnar. Jag förstår din känsla har ju precis kännt det som du gör nu! Vi slipade i alla fall först, sedan grundmåla och sedan 4 strykningar med vanlig färg i obruten vit Beckers. Vi använde vattenbaserad då vi alla är hemma sonen och katterna... Får du inte maken med på att måla eller hur tänker ni?
  • knyttis
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-11 11:13:27 följande:
    Knyttis: Det där blev ju jättefint! Antar att det är stor skillnad mot tidigare.Du ser ju hur hela övervåningen såg ut. Mintgrönt var lungt om man tänker på resten.Mimma: Tack! Vilken söt mobil och underbar blogg.Nytt i min blogg, symaskinen har fått nya kläder.
    Tack snälla du! Ja de stoor skillnad sedan tidigare. Tänkte lägga in för och efter bilder i bloggen sedan när vi har gjort klar och piffat. Jag förstår bara inte att man kunnat måla en trapp mintgrönt, låter hemskt om de var de "bästa" av de hela.. Då har ni jobbat hårt förstår jag!
    Lynn84 skrev 2008-01-11 11:33:56 följande:
    Ja...jag gillar Elis....som Emma Wiklunds son heter. Gustav sa jag till sambon härrom kvällen och han bara tittade på mig. *tråkmåns*JuliahDet såg jätte mysigt ut i Noells vrå. Kanske en fin liten tavla vid sängkanten vore fint. Väggen där lilla fönstret är alltså...nått led lite färger i som ombonar lite. (inga skrikiga...om nu inte noell själv vill ha det....)
    Vad kul att ni vet vem de som bor där inne i magen! Hur mår du nu? Jag tycket faktiskt alla namn ni har nämt är fina. Edward var så fint, har inte tänkt på det innan och Elias gillar jag med!
  • knyttis
    Camilla R skrev 2008-01-11 13:16:11 följande:
    Nä, han är den lite mer "hemmablinda" sorten. Han ser liksom inte, eller bryr sig inte -åtminstone inte i samma utsträckning som jag. Så om jag skall göra jobbet själv -får det ju liksom inte bli övermäktigt.. Vi har ju alla sovrum på ovanvåningen också. men jag blir bara mer och mer sugen...
    Jag tror nog man fixar de själv men då ska man ha mkt tid på sig och inget anant på g just då! Du får visa bilder härifrån vilken skillnad de blir så kanske han mjuknar upp!
  • knyttis
    Lynn84 skrev 2008-01-11 13:42:35 följande:
    Ja, här pratas det om lillebror för det mesta nu! Känns bra, det blir lite mer påtagligt för Colin också vem det är som väntas. Inte vara en bebis. Jag mår hyfsat bra. Har rätt mkt problem med magkatarr denna gången vilket jag inte hade sist. Och så det gamla vanliga - foglossning. Ja jag måste börja bearbeta sambon alltså! Mina absoluta favvisar är Wiktor och Elliott....i förstahand...Men andreas tycker Elliott låter som en bög (!)    *skrattar*
    Vi funderar på Viktor om vi får en lillebror till William framöver Konstigt vilka associationer man kan få från vissa namn. De räcker att ngn knasig typ man känt el stött på har hetat ngt visst så är ett namn färgat för alltid!

Ho ho fick springa ut på larm vår ena katt tänkte spy hårbollar på vardagsrumsmatan... Jag älskar verkliegn våra katter men just nu är bägaren överfylld men hår, mjau och kräks...

Härlig Blog du länkade till Mimma! Den ska jag kolla mer i!
Svar på tråden Vita hem del 6