• Lynn84

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2008-02-06 08:32:30 följande:
    Tack! Ja man blir så hjälplös när de inte går att trösta! Melker är förkyld och hostar så i hans fall så tror jag att han får panik av att han inte kan trösta sig med nappen pga att han är täppt i näsan. Sen har han säkert ont i huvudet, halsen eller magen också. Inatt hade han ingen feber men det har han haft innan. Alvedonen gör honom lös i magen plus att han inte vill äta. Så med bara lite välling i magen så blir han inte så kaxig stackarn.. Han har astma också och den blir ju värre när han är förkyld så det är inte roligt för honom. Jag är "gräsänka" sen i torsdags så det blir ju lite påfrestande när man inte har ngn avlastning..Gnäll, gnäll, men där var en kort sammanfattning
    Har du testat majsvälling? Det ska funka bra för lösa magar.
    Finns det inget skonsammare febernedsättande som funkar för honom?
    Vi brukar få ge både Alvedon och Ipren just för att dem har två olika verksamma substanser. (Colin får febertoppar a´al mount everest så han bara skakar och kräks)

Förstår att det är jobbigt. Usch, vad ledsen man blir när man vet att det är så svårt för dem små liven. Man vill bara ta deras hemska smärta ifrån dem så de slipper lida så.
    Colin har också astma. Precis som du säger ås blir det värre vid förkylning.
    Vad kör ni med? Pulmicort? Aromir? *stavning?*
    Vid förkylning ska vi ge både Pulmicorten och Aromiren för att motverka.

Du vet säkert alla tips och ideér redan men man kan ju nite låta bli att flika in med nått.
  • Lynn84

Jag tror vi har kört på Ventoline någon gång innan. Sen bytte dem ut det. Finns V flytande? Isåfall har vi nog gett honom det så. *dåligt minne* Ett tag var det mediciner hela tiden. Han är ju pälsdjurs- och björk pollen allergiker med så en flaska Clarityn här går som smör i solsken. Kom på att det nog var Bricanyl vi hade flytande....

• Lynn84
    Himmelbit skrev 2008-02-06 09:02:43 följande:
    Ja, jag tror att vi också fick flytande Bricanyl i början. Eller om det var det som var tabletter som man löste upp i vatten så att det blev flytande, minns inte riktigt. Minns bara att det kändes lite komiskt att sonen fick Bricanyl som jag fick för att han inte skulle födas tidigare än han gjorde (för att minska förvärkarna).Nej, nu borde jag få ändan ur vagnen och gå och baka matiga muffins. De är sååå goda! Ska bjuda på fika i eftermiddag och eftersom jag själv håller igen så tänkte jag bjuda gästerna på lite nyttigheter istället för kakor och bullar *taktisk*
    RECEPT!!!!
  • Lynn84
    mimmamum skrev 2008-02-06 09:28:29 följande:
    Birk, tack vad du är gullig! Ska fundera!Det här är mitt absoluta favorithus och det är nu till salu! Tyvärr ligger det på helt fel ställe, men visst är det fint!? www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/89828
    Men vilket fint hus!!!!!!!

Varför ligger det fel? Ska ni buda på det?
    Platsen där gjutjärns spisen står påminner väldigt mkt och Juliahs....lite kuligt!

Super charmigt hus. Tänkte inte på att kolla vart det låg, vill du informera mig?????
  • Lynn84
    Himmelbit skrev 2008-02-06 09:40:21 följande:
    Mimma: Vilken potential! Älskar breda golvlister och kakelugnarna och vedspisen var ju inte fy skam!! Är det ngn mer än jag som har "problem" här nu. Får inte med mig inläggen som jag ska kommentera. Varannan gång ser jag inte verktygslisten med fetstil osv. (som om jag inte hade plus). Grrrr . FL verkar ju funka toppenbra just nu - NOT!
    Det har krabbat för mig i 1,5 timme nu. Har inte kommit någonstans sen vi pratade om Ventoline sist. Det inlägger gjorde jag vid 08.55 (!) (jaja..lite mer än 1,5 timme då! Skrattande)
  • Lynn84

Oj då....

Nu har jag läst ikapp allt jag missat sista timmarna.
    Receptet på muffinsen hittade jag själv! *tack*

Huset ligger alltså för långt borta...*fick svar på det me´!*

Smultron och glass skrev 2008-02-06 10:39:16 följande:
    Usch, jag fryser så att jag nästan skakar, är svettig, har ont i huvudet och mår illa. Typiskt! Får se om jag går hem efter lunch, om det inte har blivit bättre. Jag tänker i alla fall stanna några timmar till nu när jag redan är här, det där med karensdagen
    GÅ HEM MED DIG!!!!!

Hemlis

Och....Krya på dig!
    malins79 skrev 2008-02-06 10:14:41 följande:
    God förmiddag! Igår somnade jag kl 20.15, så jag antar jag har lite att läsa ifatt.Lägger in lite bilder från Saga och Jacobs rum först innan jag läser ikapp.
    Super fin stol! Vad är det för någon?

Till små sjuka telningar...

Funkar det inte med koksaltlösning och upphöjd huvudända? Lägg dem i fosterställning och bulla upp med kuddar runt om? usch, det är så svårt det där. Men precis som du säger Ninizen, de vill ofta ha mycket närhet, då känner dem sig ju klart trygga. Inget kul att hela tiden vara uppe och gå..men vad gör man inte för gullungarna.
  • Lynn84
    lillafruluva skrev 2008-02-06 11:28:19 följande:
    Nu ringde min f.d chef erbjöd mig ett vik så fort vår dagisinskolning är klar! 80% vilket låter perfekt i mina öron, det blir varannan helg igen men hellre det än inga pengar!
    Grattis!!!
  • Lynn84
    malins79 skrev 2008-02-06 11:33:54 följande:
    Lynn, stolen på Sagas rum är 1 av de 4 jag köpte p åBlocket  för 600kr, jag tror det är Leksandstolar, sen har jag köpt vita volangdynor från Nyblom & Kollén till dem.Lillafruluva, vad kul!!!
    Vilken jäkla tur du har då!!!! *avis*
  • Lynn84
    Ninizen skrev 2008-02-06 11:49:21 följande:
    Lynn: Tack för söta tips! Ja du det där med att höja upp huvudändan funkar bara på barn som ligger stilla. Här slutar det med att fötterna ligger i högläge
    Hahahahahaha........Kan se det framför mig!
  • Lynn84
    juliah skrev 2008-02-06 13:03:15 följande:
    lillafruluva, japp proffs ska vi bli och tillverka baljor på löpande band Lysmasken stå barnen i kö till. Ekologisk mat och ur & skur verksamhet. Bättre finner jag inte i den här kommunen. Ska åka på besök snart och visa hur angelägen jag är
    Åh, tänk om vi hade ett sånt dagis där jag bor!!!!

*avis*
  • Lynn84
    Vaniljdröm skrev 2008-02-06 13:11:28 följande:
    Förresten, ni som har god smak. Tycker ni att det är fint med hängrännor/stuprör i aluzink. Vi måste byta ut vårt takavvattningssystem och jag fikar efter något underhållsfritt som inte tappar färgen eller rostar.
    Det var ju lite fräsigt! Har inte sett förut!
    Ni har väl nyss målat huset vit också va?
  • Lynn84
    Vaniljdröm skrev 2008-02-06 13:44:22 följande:
    Lynn,Jag tror att jag gillar det. Lite fräsigt är det faktiskt. Vi målade huset i somras men inte vitt utan ljust vaniljgult med vita dörrar/fönster och zinkgrå knutar. Idag har vi vita hängrännor. Kunde det passa tror du?
    Ja har du zinkgrå knutar så tror jag absolut det funkar. Då smälter dem in mer än dem vita.

Är det det som är tanken eller vill du att dem ska synas? Rännorna kanske är lite ljusare än vad knutarna är?
  • Lynn84
    lasseliten skrev 2008-02-06 13:52:29 följande:
    Fick ett såå spännade samtal i morse....så nu kan jag inte plugga. Vill inte säga vad det gäller...men håll tummarna för mig!
    Aaaaaaaaaah! har man sagt A får man säga B, det vet du väl!

Varför ska alla trillskas med att bara berätta "halva" roligheter!

Skrikandes 
  • Lynn84
    lasseliten skrev 2008-02-06 13:52:29 följande:
    Fick ett såå spännade samtal i morse....så nu kan jag inte plugga. Vill inte säga vad det gäller...men håll tummarna för mig!
    Håller tummarna förresten!
  • Lynn84
    Juleja skrev 2008-02-06 14:15:09 följande:
    Usch, idag är en skitdag. Mådde så bra igår, rev ut hela förrådet och städade och organiserade och allt belv så fint! Så idag skulle jag gå igenom flyttkartongerna som står i vardagsrummet och sortera in det bara. Men inte då, idag ligger jag bara. Bläk! Och imorgon ska jag börja jobba lite igen, 25% av mina 75. Varit sjukskriven igen för illamåendet. Fy vad det är tråkigt! Det tär verkligen nu känner jag. Hade hoppas att den tiden var över när det värsta gick över i nov. Som tur är går tiden fort ju, och vips har jag en liten att nosa på. Det är tur att det är värt all möjlig skit...Ursäkta gnället, men nu känns det lite bättre psykiskt, hihi.
    Ska du ha bebis? När?
  • Lynn84
    Juleja skrev 2008-02-06 14:29:21 följande:
    Smultron: Tack! Jaa ibland ledsnar jag till känner jag. Lynn: Javisst! =) 10 april är det beräknat, spännande! Det är första barnet och det ska bli så härligt!
    GRATTIS!

Vad mysigt!

Jag är beräknad till den 7 maj! Då blir Colin storebror!

• Lynn84
    lillafruluva skrev 2008-02-06 14:58:29 följande:
    Mia - Tack! Och kul med tvättbrädan, jag har en med. På min sitter en röd lapp där det står Tilly no 5, vet inte om jag ska låta den sitta kvar eller inte!?
    Du kan inte få bort den om du blötlägger? Och sen återanvända den om du ska måla brädan? Faaaaast, det kanske inte funkar.....(?)

Bara en tanke.
    Du vet som med etiketter på burkar, dem kan man ju få bort fint om man bara väntar tillräckligt länge..men denna kanske blir förstörd.
  • Lynn84
    juliah skrev 2008-02-06 15:24:17 följande:
    Å jag döööör. Fick nyss hem stoff och stils vårkatalog. Fanns några riktiga tiopoängstyger *nöjd* !
    KUL!

Satt precis och funderade på vad jag skulle ha för tyg i bebisen rum.
    Colin fick en enkel vit hissgardin till rummet i helgen och en nya fönsterlampa.
    (silvrig fot och vit skärm med vita broderade blomrankor i....flickigt? Nej, snyggt! )

Hans rum blir ju ljusblått upp till och vit panel...så det är lite si coh så med fantasin vad som ska vara i fönstren.

Bebisens rum har vit pärlspont på två väggar, varav ena väggen även har fönsterna då.
    De två kortsidor som har tapeter skulle jag vilja ha en någon randig tapet i olika blå nyanser, vitt och lite beige..har hittat en tapet från Boråstapeter.

Tips på tyg och gardin typ?
    Nu sitter det två vita linne hissgardiner där. Helt nya, så jag kanske ska behålla dem....
  • Lynn84
    JeaJea skrev 2008-02-06 15:27:36 följande:
    Ja vilken skitdag det är.Jag är så sur nu. Igår var det verkligen toppen, jag fick ett erbjudande om att förvärva något som jag har önskat länge, vi bestämde pris och tog i hand. Nu idag så tar människan tillbaks allt och börjar förhandla igen. Idag är priset näsatan dubbelt så mycket som hon sa igår.Nu äter jag en äcklig kebab som smakar papper. Jag har mensvärk och blöder som en gris och har nackspärr, jag har jobbat dygnet runt sen förra veckan. Nästa kund är nog en gammal sur tant som vill köpa en blommande blomma som är lättskött, gigantisk och får max kosta 70 kr MED kruka. Eller så kommer hon klaga på att tulpanerna är dyra. Kom igen säger jag bara
    *Kramar om*

En riktig piss dag med andra ord!

Vad är det för människa som börjar omförhandal efter ni tagit ihand?????
    Be henne fara dit pepparn växer....eller han....

Svar på tråden Vita hem del 6