Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

God eftermiddag! Ska genast läsa ikapp, men ser redan mimmamums fian skarpsaker! Kakburken var underbar ...
    Idag har här shoppats julklappar; kläder och leksaker. Tyvärr blev jag ingen ljustakeägare idag, jag hoppas att jag blir det imorgon!

• mimmi006

Oj, få se vad jag kommer ihåg!

Knyttis, Juliah och MiaMariah- finfina bilder! Så roligt att ni visar massor, jag blir superinspirerad. Hoppas också på en fet rea på Isabellas i januari !!!

Bea- grattis på namnsdagen och vi har nog 10 stolar+ 2 barnstolar( plus 4+3 i garaget )! Än så länge känns det trångt att ha 10 inne, tycker jag... gillar inte när möblerna står på varandra.

Kajsa- Hur gick det på EM?

• mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-12-02 17:49:17 följande:
    jag köpte en ljusstake, blev glad då jag hittade en hjärtljusstake här i finland
    Å vad kul! "Min" var ju reserverad tills idag och köparen hade inte hört av sig när jag var inne. Får snällt vänta tills imorgon, sååå jobbigt! Å andra sidan finns den 4- armade kvar, med eller utan el... Tyvärr har jag inte stöd för köpet här hemma *fniss*, så jag gör mitt bästa att sälja saker för att få in pengarna!
    Har du bild?
    Daggdroppen skrev 2007-12-02 17:50:27 följande:
    Vad tror ni en tavla från Skalp kalligrafi skulle kunna kosta? Gör hon bredare tavlor än med en bräda? Skulle vilja köpa en till min bästa vän som gifter sig i sommar. Kanske storlek 20*30 eller ditåt. Med några fina ord/ vers skriven på.
    Varierar ganska mycket, men räkna med 800 kronor och uppåt... *gissar hej vilt*... eller gör en själv!
  • mimmi006
    Daggdroppen skrev 2007-12-02 18:01:34 följande:
     Tack för svaret. Tror ni andra också att det rör sig kring det priset? Vad kostar en bräda i storlek typ dopbrädan? Även fastän det är min bästis låter det lite väl dyrt...
    Jag tror att den kostade drygt 600 kronor... på cosas har du en del riktmärken, men det kanske du redan har kollat? http://www.cosas.se/shop/art.asp?id=998&catid=164&func=&varuid=&page=1&cpage=1&q=&s=
  • mimmi006
    Daggdroppen skrev 2007-12-02 18:09:36 följande:
     Tack för era svar. Nej, jag hade inte kollat cosas, men det vra bra. Ska fundera lite till... Det gäller ju att komma på något fint hon kan skriva  också
    Kommer inte ihåg vem det var, men det är nån i tråden som har beställt en dopskylt... mimmamum eller sylt, kanske?
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2007-12-02 18:11:17 följande:
    nej vi har inte Åhléns i finland. Hittade den i en butik med grejer till bastun, lyktor och ljusstakar
    Inte dumt! Den ser precis ut som den...
    Karamellfabriken skrev 2007-12-02 18:15:02 följande:
    Här är vår adventsljusstake.Den huserar på verandan i brist på kök !
    Är inte köket färdigt? Hur mycket är det kvar? Fin ljusstake, kul idé med lackstämplarna!
Svar på tråden Vita hem del 6