Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

Toukka skrev 2007-11-07 14:36:45 följande:
    Hej på er! Har kikat in i denna tråd lite nu och då. Det är en fröjd att se allt fint pyssel ni gjort och se glimtar från era fina hem. I somras flyttade jag med min familj till vårt drömhus och en massa pyssel kring inredning och lite till återstår att göra. Nu håller jag på att sy gardiner till vardagsrummet och tänkte kolla om någon av er har lust att ge tips gällande längden på gardinerna :) De är vita, förståss ;)Två bilder finns i mitt galleri. Lite svårt att se, men tanken är att det ska hänga en längd i mitten och en på varje sida. Vad tror ni om längden på bilden? Ska det vara längre eller kanske kortare? Smakråd önskas om nån orkar :)
    HEj!
    Om du inte redan har klippt av dom så svarar jag längre!
  • Kajsa M
    LCroft skrev 2007-11-07 14:59:18 följande:
    Lynn: Ett kort inget annat, jag hade inte räknat dem som mina vänner mer!Kajsa: Missade inlägget om förlossningen här innan, usch så jobbigt! Kram!gemelli: Så spännande Lycka till!
    Ja men det går ändå! Man får ställa in sig på att det inte ska bli fler, även om längtar är svår ibland när det pratas bebisar.
  • Kajsa M

VSM och LCroft

Det är lugnt! Jag är van! Hade jag inte stått ut så hade jag inte vistats här, där det visas fina barnsängar och annat sött hela tiden! Frågan är ju bara vad man skulle göra o det skedde en liten "olycka".

• Kajsa M
    Skumboll skrev 2007-11-07 17:09:16 följande:
    Nu kikar jag in här igen för att fråga om råd och få lite tips. Jag har vita väggar i heeela lägenheten och efter 5 månader här börjar det bli aningens kalt. Jag vill inte slänga upp en massa saker på väggarna bara för att, men ja måste ta tag i det nu...Så, vad har man på väggarna egentligen? tavlor? var hittar man i sådana fall sådana som går i vita toner? Jag har verkligen inte öga för sånt här...överrös mig med tips nu tack!
    * tavellister med många liknande ramar och svartvita foton,
    * hyllplan med ljuslyktor och murgröna
    * en större samling småtavlor i olika stolek med samma ramar i en "ruta"

kanske?
  • Kajsa M

Puh det tog en stund att läsa ifatt, och då skrev jag här senast kl 17!!!
    Förstår ingenting vad det är du menar MM? Har du blivit anmäld angående SWAPen? Vad var det för diskussioner om den? Måste missat den igår. Men vad jag minns så får vi inte diskutera swap i tråden, utan måste ha det i bloggen. Men varför blev bara du anmäld då?
    *Många frågor från en torrboll*Förvånad

Har varit på lokala styrelsen för dotterns dagis. Så nu ska jag försöka hina läsa min danska inredningstidning som jag fortfarande inte ens öppnat. Blev så tagen av lantliv igår så jag har inte hunnit med mer.

Köpte ett sybord idag. Ska byta ut underredet till något enklare och mer "jag".
    Vad tror ni? Kryssben eller vanliga ben?
    PB070001.JPG PB070003.JPG

• Kajsa M

Mori & Himmelbit

Tack! Ja jag tror det blir enklast också!
    Ska fjäska lite för C så att han fixar det åt mig! Händig är jag när det gäller pyssel och att sy. Men att snickra är väl inte riktigt min grej

Svar på tråden Vita hem del 6