Inlägg från: Kajsa M |Visa alla inlägg
  • Kajsa M

Vita hem del 6

Värsta Supermamman skrev 2007-11-08 17:05:16 följande:
    Oja! Det var supersmidigt! Vi satte upp panelen i sovrummet på två timmar.  Och bara att slippa kvistlacka var grymt bra. För att inte tala om hur snabbt det gick att limma upp den.
    Vad limmade ni med för lim?
    Gud så smidigt det låter! Har ni ända upp till taket eller bara halvvägs?
    Ska åka till K-rauta nu och kolla in deras sortiment.
    Hittade på COOP i veckan för 139 kr st. 240*60 cm. Är det billigt?
  • Kajsa M
    malins79 skrev 2007-11-08 17:16:08 följande:
    K-rauta, har kampanj på sin långa panelskiva. Kolla hemsidan.
    139 kr kvadraten eller hur?
    Men då är nog coops billigare? 139 kr per st.
    Någon matematiker? (själv är jag ma-lärare )
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-08 17:20:28 följande:
    Sånt där bygglim *minns inte vad det hette*. Tror att vi betalade 169:- för samma storlek, då var det panelskivan. Gjorde från golv till tak med liggande pärlspont.www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/g... Här kan du se lite hur det blev.Vad ska ni ha pärlspont eller vspont (heter det så?)Julia: Vad fina saker du köpt! Skålen är supersöt. Och texten på hjärtat blir nog finare om du fyller i konturerna med svart penna.Lillafruluva: Hoppas att din bror frår den hjälp han behöver. Kram!*njuter av att maken är hemma*
    Det ser ju väldigt snyggt ut!
  • Kajsa M
    malins79 skrev 2007-11-08 17:49:08 följande:
    Kajsa, menar du 139kr per skiva på Coop, det borde vara dyrare, eller hur bred är den?
    Ja det är per skiva 240*60=1,44 kvadratmeter.
    139/1,44= 96 kr/kvadrat.
    Måste ju bli billigare då!

• Kajsa M
    malins79 skrev 2007-11-08 17:57:55 följande:
    Panelskivan är bara 40cm bred. Du har ingen koll på om Coop har kortare typ runt 120cm och vad det kostar?
    Nej de hade bara den hela i jkpg i alla fall.
  • Kajsa M

Sitter och kollar i en dansk inrdningstidning. Där finns en bild på en gammal JUNO-säng. Den ser inte riktigt likadan ut som den mimma, gemelli och knyttis har visat. Har de ändrat den på senaste tiden? Tycker den gamla ser underbar ut. (den nya också) Här har de klätt den med granris!

• Kajsa M
    malins79 skrev 2007-11-08 18:02:11 följande:
    Är det något dom alltid har hemma? Är det kampanjpris eller kostar den alltid så? Det skiljde ju en hel del mot Panelskivan
    Jag tror att det är ngt tillfälligt, det låg framme i mitten och stod en stor gul skylt.
  • Kajsa M
    LinaoMatilda skrev 2007-11-08 18:03:54 följande:
    Det är väl bara mimmi som har en JUNO. De andra har en kili, eller sebra eller vad den nu heter Båda jättefina, men säkert någonra olikheter.
    Jaha! Det är så det är!
  • Kajsa M

Det var ett evigt tjat om fler bebbar här...

Mimmi
    Det var precis din som var på bilden fast hela spjälisen. Det var därför den kändes annorlunda.

mimmamum
    Jag har fått dina änglapållar idag! min hästtokiga sexåring och jag slåss nu om den!
    Det är samma säng som mimmis. Vill du ändå att jag ska ordna en bild?

• Kajsa M
    jezzzica skrev 2007-11-08 20:33:39 följande:
    haha ni är för roliga ja de sängarna är helt och håller underbara!!! Både den gamla och den nya modellen!jag tänkte vara så fräck att fråga om ni vill hjälpa mig??? Jag är så fruktansvärt dålig på att styla mina fönster och "prydnads områden" haha roligt ord! Vill ni kika på mina bilder och ge mig tips?? Gärna om ni tycker att det kan omorganiseras eller köpa några nya grejer! Jag tar INTE illa upp om ni tycker allt skall skrotas! Tack!!

Här är lite amatörtips!

köksfönstret:
    Krukorna med pelargonerna ser bra ut, tavellisten vid sidan också.

Men jag skulle hellre ha en hög lampa i fönstret än de små. Typ en sån här:

PB020001b.JPG
    En mysig lampa över bordet kanske?
    Denna stilen kanske skulle passa:
    2007_0926_072736AA.JPG

Vardagsrummet:

Lyktan som hänger i fönstret känns lite ensam och malplacerad.

Sovrumsfönstret(?)

Spara de två likadana krukorna och ta bort de andra. Högre lmapor där också eller hängande typ House doctors i fattigmanssilver.

Möjligen...

Svar på tråden Vita hem del 6