Inlägg från: jezzzica |Visa alla inlägg
  • jezzzica

Vita hem del 6

malins79 skrev 2007-11-12 17:59:43 följande:
    Vad fin den blev! Vad målade du med för färg, pensel eller roller?Hur gammal är Elliot?
    tack

Jag har rollat.... grundfärgen var inte vattenbaserad och som du ser så målade jag inne vårt vardagsrum så jag blev lite snurrig... men sedan så tog jag tre lager med vattenbaserad lackfärg. vit blank.

Elliot är 20 mån..
    LinaoMatilda skrev 2007-11-12 18:13:05 följande:
    Vad fin sängen blev!
    tack, ja jag är ganska så nöjd och Elliot med som ligger och sussar så snällt däri nu
    Ewis skrev 2007-11-12 16:59:41 följande:
    grrr gissa om jag är riktig förbenad nu på min gubbe....Han köpte en burk färg till mig i dag och ställde hem när jag var på jobbet så jag skulle kunna måla klar bokhyllan idag innan vi ska bort på farsdagmiddag MEN så har han köpt fel färg grrrDen färgen jag ska ha heter 40 V vilket jag tydligt påpekade och han köpte bara 40.När jag ringde och skällde på honom i tele nyss och sa att han fick åka tillbaka och köpa en ny burk färg så sa han men 40 V fanns inte, hm men då frågar man efter en sån burk...Så sur och hungrig nu, vet att i kväll när vi kommer hem kommer jag vara för trött för att måla men trots det SKA jag måla
    haha jag har man bestämt sig så har man
    ♥Elliot♥
  • jezzzica
    Feffie skrev 2007-11-12 18:34:34 följande:
    Jezzzica, finns "din" stege också på Åhléns? Har de två olika då? Vad fin sängen blev, vackert.
    nemen...jag hade bara Ellos i huvudet så jag läste Ellos när det faktiskt stod Åhlens... sorry, den stegen jag kikade på fanns på Ellos! men nu blev jag väldigt nyfiken på den på Åhlens!
    Mufflon skrev 2007-11-12 18:50:31 följande:
    Hallå!!! Jag har precis köpt en ekeskog och den är superskön, har iofs bara haft den ett par veckor men tycker redan om den mkt...Det är en riktig mys-soffa, hoppas du blir nöjd med ditt val 
    åh jag vill med ha en ny soffa! Eller rättare sagt jag vill ha nytt överdrag. Jag har faktiskt försökt bearbeta mannen med ett vitt sedan vi köpte den men ikke.... jag fick honom iaf att sälja sin bulliga svarta skinnsoffor och köpa en ny överhuvudtaget
    ja färg kan göra mirakel, och att jag var tveksam till att måla från första början....*knäpp*
    Juleja skrev 2007-11-12 18:11:59 följande:
    Det är ju smart! Ska ändå köpa på mig lite sånt att ha under skötbädden tänkte jag.
    åh smart!
    juliah skrev 2007-11-12 18:56:24 följande:
    Maken kom hem med Vakre hjem idag, UTAN att jag bett om det ,så den borde finnas.jezzzica, så fint det blev, förstår att han sover skönt i den.
    vilken fin gest! Japps, plus att han hoppade middagsluren så det kanske beror lite på det
    ♥Elliot♥
  • jezzzica
    malins79 skrev 2007-11-12 19:23:11 följande:
    Jezzzica, jag funderar nämligen på om Jacob ska få en sån säng. Han är bara 6,5mån än men jag tror han kommer sova lika lite i spjälsängen som Saga gjorde. Hon sov i den när hon var ca 2år till 2,5år sen började hon sova i vanlig säng, innan dess i vår säng. Nu tror jag att Jacob får flytta tidigare till annan säng än vad Saga gjorde men man vet ju aldrig. Det som är skönt är att dom kan ta sig ur dessa sängar själva, sen är dom söta med
    hade jag hittat en sån här säng tidigare så hade jag bytt tidigare! Elliot har alltid hatat sin spjälsäng, varit arg för han inte kunnat ta sig ur. Men när man trycker ihop den så långt man kan är den så söt! Passar perfekt för en liten bebbe
    ♥Elliot♥
  • jezzzica
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-12 19:33:04 följande:
    NU har barnen somnat och jag har äntligen lite tid att skriva här! Vad stilla det har varit idag. Här är vårt senast slutförda projekt! Och nu när maken mätt och skruvat upp den så tycker jag att den ska flyttas ca 7cm neråt, eller hur?Nu läser jag ikapp, borde vara ovanligt snabbt gjort
    hmmm svårt det där.... Det blir ju himla fula hål och så farligt fel sitter den inte enligt mig. Men man kan ju störa ihjäl sig på sånt själv..
    ♥Elliot♥
  • jezzzica
    malins79 skrev 2007-11-12 19:43:33 följande:
    Jag klättare ur min spjälsäng när jag var knappt ett år, sen fick jag en vanlig säng med stödbräda. Jag ska börja leta efter en sån här säng till Jacob, för då kan ha ha den i några år innan ha får en vanlig säng. Enda nackdelen är att man inte själv kan ligga i den om det skulle behövas
    jag tänkte också på det för jag har alltid somnat Elliot genom att ligga brevid honom men när han började sova i denna så somnar han helt själv...its a miracle!

Men det är lagom hög till att sitta på golvet och hålla handen...
    ♥Elliot♥
  • jezzzica
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-12 19:58:03 följande:
    Min make är så underbart snäll att han säger att det inte är några bekymmer och flyttar på det mesta. *kääääär*
    min sambo muttrar bara och säger att nu sitter den där den sitter.... men jag är käääär ändå
    ♥Elliot♥
  • jezzzica
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-12 20:12:10 följande:
    Min make muttrar minnsann om annat.
    ja det är så va? Man kan aldrig få allt...attans
    malins79 skrev 2007-11-12 20:18:51 följande:
    En fråga, någon som vet om det finns fler som säljer pärlspont på mdfboard än Panelskivan (Brandéns) och Coop?
    jag tror att det finns på bauhaus och liknande....tror man kan kika på panelskivan.se och hitta återförsäljare... är inte 100 dock
    ♥Elliot♥
  • jezzzica
    Toola skrev 2007-11-12 20:42:20 följande:
    God Kväll!Önskade mig ju en lykta fr coop till morsdag, den fick jag förståss!Sen har den stått i garaget och jag har tyckt att den hade för stora öppna glasrutor - inget spröjs eller så.Men sååå såg jag vad Versan hade gjort med sin lyckta, snabbt som ögat la jag in en best hos panduro och se så fin den blev.Tack för tipset Versan !Bild finns i galleriet
    Superfint!
    mimmi006 skrev 2007-11-12 21:04:54 följande:
    Okej, Sylt... här finns det massor av läckra karlar! katastrofalaomslag.blogspot.com/
    jag dööör....har ni läst texten under x-ray vision? jag garvar ihjäl mig
    ♥Elliot♥
  • jezzzica
    Leeanlej skrev 2007-11-12 22:34:02 följande:
    nytt i bloggenalskvart.blogspot.com
    vilka män alla verkar ha i denna tråden Ni måste ta hand om dem väl eftersom de gör underbara saker för er!
    Beatrize74 skrev 2007-11-12 22:28:12 följande:
    Swappaketenbeasbarnslikheter.blogspot.com/Jag har haft det GALET svårt att få dem inslagna. Inga XL-påsar när jag letade i torsdags. I fredags var det så kört att komma ifrån...maken jobbade lördag och jag hade ingen bil att ta mig in till stan. Söndagen...stängt. Men idag...efter jobb, men före badhuset...hann jag rusa in och köpa en på en annan affär. Och hjälp vad liten den var. Maken hjälpte till att KNÖKA in den sista julstrumpan. Hmmm...tjusiga paketen blir då. Not! Men trägen vinner. Det fungerade. Jag har skrivit era nick på baksidan av paketen. Jag vet ju många av era reallife namn, men eftersom jag var osäkra på några av er så kändes det rättvist att jag skrev era nick på allihop.
    Vilka fina paket!!

Någon som är vaken som kan säga hur man får ner ett typsnitt in i själva datorn! fattar naaaada
    ♥Elliot♥
  • jezzzica
    mimmamum skrev 2007-11-13 17:05:06 följande:
    Ok vad bra! Ser ni förresten snöflingarna i min blogg? Eler är de för svaga?
    Man ser dem jättebra! Åhhh vad fin sängen är jag är nyfiken på din sänghimmel, har du sytt den själv??
    ♥Elliot♥
Svar på tråden Vita hem del 6