Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

nublu skrev 2007-11-11 18:45:08 följande:
    Himmelbit: På inköpslistan till reportaget stod det något i stil med "galge från House Doctor, finns bland annat hos XX". Nåt i den stilen. Ska bli spännande att se tidningen.
    KUL!!! Roligt med positiv respons!!
  • Himmelbit

Bra idé med positiva nyheter!!

Jag fortsätter.... Igår kväll fick min bästa vän en liten supersöt son!!

• Himmelbit
    Beatrize74 skrev 2007-11-11 19:01:55 följande:
    Nope...tycker inte du ska ha avlastningsbord...blockerar lite av "energin" i rummet då tror jag. Suveränt mysigt du fått det alltså...skulle gärna byta.Har du funderat på att sätta ett blickfång ovanför ljusbordet?Vad mysigt det såg ut med pläden så där trevligt ihopvikt över ena fotpallen.
    malins79 skrev 2007-11-11 19:02:25 följande:
    Himmelbit, tycker det ser bra ut utan bord, jag gillar inte när man ställer bord framför fönster och element.
    Tack för jättebra åsikter!!
    Nu när ni skriver det så är jag kanske insnöad på att ha ngt där enbart för att jag tycker att elementet är såå fult. Kanske bättre att satsa på elementskydd?

Bea: Har du tips på vad det skulle kunna vara ovanför ljusbordet?
    Tack, ja den pläden är gosig!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-11-11 19:02:47 följande:
    Jag tycker det är väldigt fint som det är. Men om du har behov av ett bord kan du nog ställa ett litet där. Kanske runt?
    Egentigen har jag inte behov att ngt bord direkt, utan vill nog mest inte se de fula elementen.
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-11 19:03:05 följande:
    Det hjälper inte jag känner mig ledsen. *som om nån precis gjort slut med mig*
    Jag förstår! Tråkigt att de först hör av sig och sen tycker att det är för långt..
    gemelli skrev 2007-11-11 19:04:35 följande:
    Vad har du för bord, är det en EV?Annars har ju dom ett jättefint avlastningsbord. men sidan är ju nerlaggd ett tag!!!
    Nej, det är faktiskt ett gammalt ommålat IKEA-bord. Kommer inte ihåg vad det hette för det var många, många år sedan jag köpte det. Har nog målat det tre omgångar också, men jag gillar både stilen på det plus lådan (för fjärrkontrollerna).
  • Himmelbit
    Beatrize74 skrev 2007-11-11 19:11:38 följande:
    Ja-a...elementskydd av något slag skulle vara snyggt...det finns så många olika varianter ute på marknaden nu. En spegel skulle faktiskt vara fint där för att reflektera den vackra spisen ni har mittemot.
    Tycker du att spegeln ska sitta på fondväggen? En mindre spegel eller?
    Kakelugnen är ju till vänster (på det foton jag visade innan) så jag undrar om det kommer att reflektera "ända dit", eller tror du det?

Jag har ju inte fått min nya soffa ännu så nu när de gamla heeeemska möblerna är hämtade, så får vi "hålla tillgodo" med två fåtöljer. Men jag tror att de också ska säljas när soffan är på plats.
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-11-11 19:22:04 följande:
    Himmelbit: Då tycker jag också du ska ta elementskydd istället
    Tack för tips - ja, det blir kanske bäst med elementskydd ändå. Jag var inne på det för ett tag sedan men tänkte att det kanske kunde vara mysigt med ett avlastningsbord där istället, med plädar under bl.a. Jag har hittat ett jättefint elementskydd (med hjälp av Mimmi) men det behövs en "snickare" för att det ska bli verklighet. Min egen hobby-snickare håller ju på för fullt en trappa upp, så det dröjer väl innan han prioriterar ngt här nere. Kanske ska ge mig på hammare och spik själv...
    gemelli skrev 2007-11-11 19:23:02 följande:
    Ja jag letar oxå efter ett sidobord att ha brevid soffan, gärna då med ett skåp som man kan gömma allt i
    Tänker du ett mindre eller ett långt och smalt?
  • Himmelbit

Ni som är med i SWAP:en - när var sista dagen att skicka in??

• Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-11 19:31:26 följande:
    Härifrån vill jag ha ett elementskydd: mjornstrateknik.se/products.htm
    Mimmi tipsade mig om ett jättefint elementskydd som var med i en gammal Lexington katalog - sååå fint! På bilden ser man bara en liten liten del av det, men det är jättefint (det man ser.. )
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-11 19:32:11 följande:
    15:e *stress stress*
    Ojjjj, måste sätta fart!!
    gemelli skrev 2007-11-11 19:33:20 följande:
    Typ dom här borden, men har för mig att EV har ett som är jättefint!!!www.systerlycklig.se/ListProducts.aspx...
    Såååå fina!! Ett sådant bord hade jag inte tackat nej till!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-11-11 19:34:00 följande:
    Nu blev ju jag lite intresserad. Kan man ha elementskydd på el-element?
    Jag vet inte. De är väl lite känsligare men det är ju värt att kolla upp!
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-11 19:50:09 följande:
    Det där elemetskyddet måste jag se. Bild?
     Här kommer en liten glimt av elementskyddet... Visst är det fint!!
Svar på tråden Vita hem del 6