Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Mimmi - kollade din blogg...

Är det Hugo som mumsat nu igen ?!
    Varför har du det inte alltid i kameran? Fundersam

• Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-11-17 09:13:29 följande:
    Jag också Iom att våra golv är ljusgråa så vill jag inte blanda in andra nyanser på de stora ytorna.Fråga om panelen: Måste man alltid kvistlacka?
    Godmorgon på er!!

Ja, det är INTE snyggt när kvistarna lyser igenom. Ser bara smutsigt ut och du kommer säkert att störa ihjäl dig på det.

Vi har kvistlackat två ggr däruppe och det bör man nog göra. Sen är ju inte det ngn garanti för att INTE kvistarna syns ändå, men det är bättre än att inte göra det.
  • Himmelbit

Nu har jag fått "order" om att leta fram tapeter till hela övervåningen..

En mycket angenäm uppgift meeeen såååå svårt! Ska nog ner och låna hem lite kataloger - är det någon som har bra tips på fina tapeter?

• Himmelbit
    Ewis skrev 2007-11-17 10:26:25 följande:
    God morgon eller nästan god förmiddag!NU finns bilder på min omgjorda hall i mitt galleri om någon är nyfiken, lite andra nya bilder oxå.www.familjeliv.se/hem/ewis/galleri.phpNu ska jag läsa ikapp lite.
    Vilket skillnad - blev ju jättebra!
    mimmi006 skrev 2007-11-17 10:31:19 följande:
    Vilken skillnad, jättefint!
    nublu skrev 2007-11-17 10:31:31 följande:
    Himmelbit: Sandbergs - men de är ju inte gratis tyvärr!
    Ja, Sandbergs är ju jääättefina!! Jag var förbi deras fabriksförsäljning för ett tag sedan, men det var ingen större prisskillnad direkt.. Men jag ska ju inte ha så mycket tapeter... Hmmm.. eller hur *intalar mig själv*
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-11-17 10:37:10 följande:
    Var ligger fabriken, Himmelbit?
    Den ligger i Ulricehamn.
  • Himmelbit
    nublu skrev 2007-11-17 10:38:43 följande:
    Himmelbit: Tapeter är ångestframkallande. Maken har börjat så smått att propagera för nya tapeter i vardagsrummet/matsalen men jag får ångest bara jag tänker på det. Tapeter till ett nästan 50 kvm stort rum i ett hus med öppen planlösning! Fatta vilken beslutsångest!
    Jag minns ångesten när vi byggde vårt hus! När man innan man ens varit inne i huset skulle bestämma tapeter, golv, kakel, klinker osv. Vårt allrum/vardagsrum/kök är på 40 kvm och vi har också öppen planlösning, så jag känner igen mig i din känsla.
  • Himmelbit
    mimmi006 skrev 2007-11-17 10:43:07 följande:
    Usch, det var långt! Vi ska ha en randig i sovrummet sen, om du minns... *längtar*
    Ja, det är inte så billigt så att det är värt trippen - om du inte ändå har vägarna förbi. Det är inte särskilt stort heller.

Ja, just det nu minns jag (tror jag). Den var ljus i båda ränderna va fast en var blankare??
  • Himmelbit

Nu skulle ni se mig.... Halvligger i stolen (gömmer mig). Personer med tidningar typ Vakttornet vill komma in hos mig....

Slänger in en bild på ytterligare en klar tomte:

• Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-11-17 10:59:11 följande:
    hehe stackare Jag fick besök av dem för ett tag sen, jag frågade på svenska om de hade något material på svenska eller om de pratade på svenska. Det gjorde de inte så de vände Jag pratar ju finska, men det "glömde" jag nämna.Jättefin tomte! Vilka underbara detaljer på mössan!
    Sambon o sonen kom precis hem från Badhuset så de fick en tidning men släppte inte in dem - skönt!!

Det är lätt att glömma att man kan språket i de sammanhangen

Tack! Jag älskar att pilla med detaljer!
    Här är ännu fler detaljer:

• Himmelbit

Nu ska jag läsa nya tidningar...

Eller rättare sagt gå ut i det fina vädret med Melker!
    Ha en toppendag!!

Svar på tråden Vita hem del 6