Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

Idag såg jag ett jättefint alternativ till julgransfot!

Förbered er på en vimsig förklaring...
    En ganska hög "korg" i metall, lite rostig look. Denna var fyllt med kottar och i den stod ett träd i detta fallet, men det borde man ju kunna ha som julgransfot tänkte jag. Om man tar bort de nedersta grenarna på granen så funkar det ju. Supersnyggt var det iallafall.

Är det någon som kan se det framför sig med min något flummiga beskrivning..?!

• Himmelbit
    LCroft skrev 2007-12-09 20:06:41 följande:
    Har du sytt en klänning kan du sy!
    Du har ju inte sett klänningen...
    Skulle kanske ångra dig om du såg den...
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 19:52:05 följande:
    Hej! Hinner inte läsa ikapp, och inte har jag läst Juliahs repotage heller. Blir till att skicka maken till macken.Knyttis: Receptet på Päronpaj stod jag för! Den är verkligen gudomligt god.Nu blir det till att måla mitt blocket skåp, i vardagsrummet för att det är för stort och tungt att få ner i källaren. Å andra sidan är man tvungen att bli klar snabbt när det står mitt i vägen.
    Får vi se före, under tiden och efter bilder?!!? *lägger huvudet på sned och ber snällt*
    Beatrize74 skrev 2007-12-09 20:03:15 följande:
    Hemma efter en lååång shoppingdag. Nu ska vi lasta av alla Ektorpsoffor - trean, tvåan, fåtöljen, fotpallen med förvaring i samt Tullstafåtöljen till dotterns rum. Det "slank med" mediabänken från Liatorp också. Hoppsan! De hade ytterligare en drive nu...förutom att man fick extra klädsel till alla soffor så fick man 1000:- för varje 5000:- man köpte soffa för, så nu har vi 2000 kronor att köpa annat för på IKEA. Det fick bli tevebänken det. Och så fick jag med lite annat smått och gott också. Wilmagardiner, lite högre krukor, en vardagsrumslampa etc. Nu har maken lossat alla spännband, så nu är det dags att börja lasta av. LYCKLIG!!!
    Åhh, vilken shopping!! Du måste ju också fotografera lite va´?! *ber snällt till dig också*
  • Himmelbit
    juliah skrev 2007-12-09 20:15:52 följande:
    Ewis, jag kan fota tidningen om du vill imorn!bea, grattis till allt nytt fint, förstår din lycka.Himmelbit, ja jag förstår. Vet du vad jag ska ha istället för fot? En vit emaljhink, det tror jag blir super.Tack snälla söta knyttis, du har så rätt så och jag förstår precis hur du menar! Precis så sa jag till maken (som för övrigt har kommit hem), inte tusan hittar inredningsälskande "vita" människor detta, med den framsidan. Den framsidan såg ju ut att vara hämtad från en "herrtidning".
    En vit emaljhink blir nog jättebra - det låter supersnyggt!

Jag tänkte faktiskt, när jag stod i affären, att du nog hade tagit fel på dag. Kändes helt fel att ditt hem skulle finnas med i den bilagan. Men båda kvällstidningarna blir ju mer och mer "skvaller" och lättklätt, tycker jag. Det är väl så att det säljer, men det känns ju inte helt seriöst. Så det kommer nog "mer till sin rätt" i ditt andra projekt (även om detta i Aftonbladet var jättemysigt)!!
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-12-09 20:17:12 följande:
    Sorry att jag försvann, maken hörde av sig från Schipol på vägen hem..Nåväl, här kommer bilderna. Det är en stol från farfars farfar och farmor som jag ärvt men ska få lite vit färg. Farmor har målat om varenda sådan stol i regnbågens olika färger
    Vad fin den var. Kul att den har en historia i familjen också!!
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-12-09 20:25:33 följande:
    Tror jag vet vad du menar.. Eller är den helt "tät" eller med hål i?
    Den är väldigt "otät" dvs mycket glest mellan "spjälorna". *känner mig lika ordfattig som när jag var "amningströg"...
  • Himmelbit
    lillafruluva skrev 2007-12-09 20:55:22 följande:
    Himmelbit! -jag har min i en korg! Äh, kan ju sätta in bild(nu har jag fått min vita julgransmatta också):
    Åhh vad fint! Mysigt med klapparna i en korg också!!
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:01:00 följande:
    Himmelbit: Hur gärna vill du se bilder? .Bea: Vad underbart med så mycket nytt på en och samma gång! Njut och var glad!
    Vill du också ha en konståknings-kjol i vit krossad sammet... ?!
  • Himmelbit
    MiaMariah skrev 2007-12-09 21:06:20 följande:
    eller tyckte ni kanske att det inte var snyggt med stolen där istället för pallen..?
    Jo, mkt snyggare med stolen tycker jag!
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:06:25 följande:
    Åh, nej! Hemska tanke. Fotar bara för din skull!
    Du är gullig du Kyss.
    Är du säker - tyget räcker till dig också annars...
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:20:58 följande:
    Lillafruluva: Fy! Håller tummarna att ni andra klarar er! Granen och korgen är superfint.Dagens fynd. 25:- på Bauhaus. Jag köpte två som ska få stå på skåpet när det är klart.Nya gula renar har fått flytta in i mitt gula hem..Och sist men inte minst, håll i er nu alla som inte har en skåpfetisch. Vassego Himmelbit!
    Åhhhh vad fint!!! Gillar den gula färgen . Skåpet kommer att bli sååå snyggt!!!!!!!!
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-09 21:28:07 följande:
    Tack sötis! Om en skåpexpert som du säger det så blir det fint. Har du hittat nått sånt skåp som i lantliv än?
    Nej, jag letar och letar. Skulle ju funka med en högt smalt Äpplet också!!
Svar på tråden Vita hem del 6