Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita hem del 6

Camilla R skrev 2007-12-03 20:53:14 följande:
    Det glädjande är ju att utan elektricitet så är den typ 1000 kronor billigare
    mmm, men de har bara den med fyra ljus här! Skapligt ilandsproblem va? Den är superduperfin och jag är så grymt avundsjuk!!!
  • mimmi006
    Himmelbit skrev 2007-12-03 21:02:51 följande:
    Godkväll på er!Idag har sambon kommit hem efter en vecka i de grönas värld - skönt! Inte lika skönt att det även innebär att jag jobbar resten av veckan efter att ha varit mammaledig sedan i måndags förra veckan då.. .De nya inköpen mottogs bra (soffan, pall, kristallkrona bl.a.). Han tyckte att det var riktigt mysigt och hemtrevligt, så det var ju bra .Har även varit och inhandlat ett mörkgrått fårskinn nu ikväll - sambon hade fixat det utan min vetskap efter att jag nämnt att jag ville ha ett!!
    Scysst shopping på en vecka!
  • mimmi006
    Himmelbit skrev 2007-12-03 21:09:24 följande:
    Ett tips till er som bor/shoppar i Tranås. På Fyndlagret finns enkla zinkfat/brickor - perfekta att göra arrangemang på och ge bort under julens "gå-bort-tillfällen". Köpte ett runt zinkfat idag som svärmor ska få på julafton för 14.95 kr!!  BILLIGT!Cirka 25 cm i diameter och har en liten kant på cirka 4 cm. Det ska fyllas med ljus, mossa och lite annan dekoration.
    bibibiiiillligt! Sånt där är så bra present!
  • mimmi006
    Feffie skrev 2007-12-03 21:21:00 följande:
    HejÄr det någon som vet var man kan köpa vita krukor med små fötter på? Gärna med fat till så att fötterna sitter på fatet.Har letat en del i butik men man kanske kan beställa över nätet?Är även ute efter att beställa en postlåda (liten) från Bruka, kan man beställa det över nätet?Sist men inte minst är jag på jakt efter en "brödlåda"! Vet att de finns på Nordik här i stan men någon som vet om de finns någon annanstans?Tack så mycketPs vill passa på att tacka för alla vackra bilder ni bjuder på i tråden, jättefint! (även om jag inte skriver så mycket så läser/ tittar jag)
    E-Teak brukar ha en del Bruka, annars finns brevlådan på två nätbutiker (Hvitawillan och favoritsaker kanske?) som jag har sett!! Jag har köpt fina på Ica Maxi. Faktiskt!
  • mimmi006
    Feffie skrev 2007-12-03 21:40:19 följande:
    Tack Mimmi, de på Maxi, krukorna, har de fat och fötter?
    De har fat som sitter fast och en pärlrand upptill i porslin, superfina för 39:-. Unnerstad har jättefian silvriga fat med fötter...
  • mimmi006
    Camilla R skrev 2007-12-03 21:46:54 följande:
    Och den ljusstaken skulle jag också vilja ha -har just nu ingenstans att ställa en till stake på -därför borde det ju bli akut med ett nytt skåp till vardagsrummet, typ granemo. Där skulle Staffan & hans fålar stå bra tror jag
    Ja, annars kan vi ju alltid byta!?
Svar på tråden Vita hem del 6