Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Miamaria, aha, men det är ju så kul med alla bloggar, man får så mycket inspiration.
    Jag inspireras hela tiden och vissa saker kopierar jag rakt av. Oskyldig

• malins79
    juliah skrev 2007-12-18 20:07:47 följande:
    Tingeltangel ska det ju stå,Årets gran är betydligt mycket mindre, står i en vit emaljhink med få dekorationer. Är beredd på att hiva ut den snaaaart...
    Du har haft din inne sen Aftonbladet var och fotade, eller?
    Då förstår jag att du är trött på den. Vi klär granen dagen innan julafton och runt nyår är jag trött på den och senast vid trettonhelgen åker den ner i källaren igen(har plast nu när barnen är små) och jag vill ha vår hemma, med krokusar och tulpaner
  • malins79
    Busan skrev 2007-12-18 20:19:51 följande:
    Absolut värt besöket men för mig tar det 10 min med bil till butiken, kan gå där och njuta hur länge som helst, dessutom är tjejerna supertrevliga och hjälpsamma, fast det märkte du säkert.
    Vilken affär menar ni?
  • malins79
    Busan skrev 2007-12-18 20:29:35 följande:
    Vita Rummet där Lisa köpte sina möbler. www.vitarummet.se kan du kika in på.
    Vad mycket fint dom har! Men jag har lite långt till Karlskoga, synd.
  • malins79
    LCroft skrev 2007-12-18 20:40:38 följande:
    Gav mig själv en spark där bak och sydde två kuddar och broderade båda, även den med hyvää joulua. Så bara en god jul kvar! Och så hann jag även med pressan till stan på glögg Känner mig riktigt duktig
    Har du nån bild på den finska julkudden?
    Kul och se om God Jul  ser lika fint ut på finska som på svenska.
  • malins79
    juliah skrev 2007-12-19 07:44:01 följande:
    Jag har fått sova till halv sju!(ord känns överflödiga, runt 5 har jag gått upp varje varje varje morgon i över två år utan undantag)
    Visst är det skönt med sovmorgon.
    I lördags tog Marcus barnen när dom vaknade kl 06 och jag kunde somna om och jag sov till 08! Har nog inte sovit så länge på ett år! Jag kände mig så utvilad.

Näe nu måste jag sätta fart. Jag ska in och jobba en liten stund på förmiddagen när Jacob sover och Saga är på dagis så jag måste få på dem kläder.

I eftermiddag tänker jag baka gaffelkakor med Saga, så hon kan vara lite delaktig i bakandet och inte bara stå jämte och röra lite i skålen
  • malins79

LinaOMatilda, så du blev med förvirrad?

• malins79
    juliah skrev 2007-12-19 07:51:48 följande:
    malins, jag känner mig nästan seg av att sova "så länge"Vad ska du jobba med, måla?
    Näe tyvärr, jag ska räkna löner, dom som jobbar hos min man förväntar sig nog lön på fredag. Jag är ute i sista stund som alltid men det är så trist att jobba när man är föräldraledig, mycket roligare att sitta här!
  • malins79

Kajsa, man ska vänta en halvtimme innan man dricker något efter det man kräkts för att inte reta magen för mycket.

Lcroft, fin kudde. Men visst är det finare på svenska (näe inte alls partisk)

Svar på tråden Vita hem del 6