Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2007-12-24 08:33:31 följande:
    God morgon och God Jul!Malins: Va kul med bordet Visst är det härligt med barnen och att se hur de är förväntansfulla nu
    mimmi006 skrev 2007-12-24 08:35:34 följande:
    Malins- vilken fin julklapp! Lina o Matilda- visst är det höjdpunkten... Jag kommer inte få så mycket i julklapp, eftersom vi har bestämt att mest handla till barnen. Jag är lika nyfiken som ett barn ändå, på vad jag ska få... *hihi*

Ja, det är jättefint.

• malins79

God fortsättning!

Hoppas alla hade en bra dag igår!

• malins79
    juliah skrev 2007-12-25 07:04:09 följande:
    Godmorgon!God fortsättning till alla. Hoppas att alla hade en mysig dag igår och att myset fortsätter.Noell är sjuk men mycket piggare idag. Sitter och leker med sina klappar Idag skulle vi åkt hem till mamma men stannar hemma så att N får krya på sig ordentligt, blir bygge i gästhuset istället, plank som sätts upp i gästhuset.Är så nyfiken på alla era klappar! Malins, vilken otroligt fin julklapp!
    Ja, jag blev jätteglad. Mest glad blev jag för att jag slapp att måla det själv

Trist att Noell är sjuk.

Jacob vaknade kl05.14 idag och börja nu blir trött,d et var jobbigt att fira jul sa han men så kul han tycker sina nya leksaker är.

Saga vaknade kl06 och hon undrade om tomten kommer idag med. Hon har inte hunnit kolla på allla saker än. Det är inte klokt vad saker det blir.

Själv fick jag presentkort på Tylösands hotell och Spa i Halmstad av maken.
    Min ena syster bor i Halmstad och hon fick presentkort i födelsedagspresent så nu kan jag och hon går tillsammans och det blir mysigt. Marcus och hennes sambo tar hand om barnen under tiden.
    Sen fick jag ett namnsmycke från Isamoa, men det hade jag beställt själv så det visste jag om.
  • malins79
    juliah skrev 2007-12-25 07:22:07 följande:
    malins, så perfekta klappar!Ja det blir en hel del saker. Ska gå igenom alla leksaker och sortera ut sådant som det inte leks med (och sådant som är för hemskt ) och åka till leksaksförmedlingen. Där säljer de vidare och man får hälften av vinsten. Enkelt och praktiskt.
    Jag ska med gå igenom Sagas rum med men vi har ingen leksaksförmedling så det lämnas in till en hjälporganisation här i samhället.
  • malins79

Här är min julklapp från maken.
    Ignorera mattan, bordet är målat med oljebaserad färg så det luktar lite så det får stå här och lukta av sig lite först.
  • malins79
    snigelfart skrev 2007-12-25 19:35:28 följande:
    malins79Precis ett sånt bord har jag också fast omålat. Har länge funderat på att måla det vitt och nu blev jag ju jättesugen. Var har du tänkt ha det någonstans? Förresten, jättefin present!
    Tack.
    Jag ska nog har det i vårt vardagsrum eller i hallen, har inte riktigt bestämt mig.

Det bästa med presenten var ju att jag slapp måla.
  • malins79
    Jen nifer skrev 2007-12-25 18:05:31 följande:
    Hallå på er.Kikade in här med hopp om lite hjälp kanske är det någon av er som målat era trägolv vita?Vi har nyligen köpt hus, och nu vill jag måla ett gammalt fint trägolv på övervåningen vitt.Det är en möblerbar hall o tror de skulle va snyggt..Har nån av er tips på nån färg som kan va bra o använda eller liknande?Nån som har kort på vitmålat golv?
    Jag tror att det finns några här inne som gjort det, kommer inte ihåg vilka, men dom kanske "dyker" upp under kvällen.

Kul med husköp, är det ett gammalt hus?
  • malins79
    snigelfart skrev 2007-12-25 19:43:18 följande:
    malins79Kanske jag kan skicka över bordet till din make. Han har ju vanan inne nu...
    Nja, han gillar egentligen inte att måla men om du betalar bra så kanske han gör det
    Flört 
  • malins79

Kajsa, tänk på att damm syns väldigt väl på svarta möbler.

Personligen tror jag mer på ett vitt  bord och vita stolar, risken är nog att man tröttna på ett svart bord, annars gillar jag modellen. Ska själv köpa Ingolf barstolar till köket

Svar på tråden Vita hem del 6