Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-11-28 20:52:23 följande:
    Provar igen....
    Fina! Jag har sytt kuddar av mitt ikeatyg .
  • Det ljuva livet
    mimmi006 skrev 2007-11-28 20:48:25 följande:
    Ja, det är gathuset! Tycker faktiskt bäst om det, men gillar det här stora också... kan hängas på väggen och finns på www.systerlycklig.se
    Mimmi: Underbart! *fick ett plötsligt behov av zinkhus *
  • Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-11-28 20:55:02 följande:
    Ah, smälter. Såå fint.
    malins79 skrev 2007-11-28 20:55:27 följande:
    Jag frågade i målaraffären när jag skulle tvätta en möbel och då var han tvungen att hålla med, men tyckte det var synd att han inte fick sälja målartvätt till mig, jag tvättar alltid med Yes, det funkar för mig iallafall, men du avgör ju själv vilket du vill, Yes eller målartvätt....
    Tack tjejer !

*Går ner i källaren och börjar..*
  • Det ljuva livet

Nu har jag målat skrivbordet och stolen en gång. Lite nervöst var det allt men det kommer att bli så fint!!

Tyvärr saknar jag nycklar till det. Kan man ta med sig låset och försöka få nya till vilken nyckelgubbe som helst?

Kajsa: Surt! Bläng på gubben från mig. Vad kul det lät med julkväll i blomsteraffären.
    Tråkigt med skrivbordet men kul med hyllan.

Karamellen: Tänk vad mycket lull du kan få för 800:-!  Jag hade hoppat de vita listerna.

• Det ljuva livet
    MiaMariah skrev 2007-11-28 23:18:52 följande:
    det måste ju kunna gå - med låset menar jag..
    Jag tycker det med! Får testa .

Nu är det läggdags! *helt slut* Jag är ledig med vildingarna nu i två dagar innan helgpasset dra igång.

Gonatt!
  • Det ljuva livet

Hej!
    Skummat igenom snabbt och snappat upp att Lcoft inte blivit moster än, att Juliah får den cred hennes hem förtjänar (Grattis ), att Malins79 har gjort ett fynd *även om jag missade bilden* och att Inox pyntat otroligt fint! Sen har Mimmi och Lasseliten visat superfina grejer.

Och ett stort krya på sig till alla sjuklingar!

Måste förresten till coop imorgon och köpa både band och bock .

Nu ska jag ner i källaren och fortsätta med skrivbordet.

• Det ljuva livet
    malins79 skrev 2007-11-29 19:43:08 följande:
    kolla mitt bildgalleri. Den ligger där i nån minut.
    Åhhhhhhhhhh! *illgrön av avund* Vad fin den är! Har ni köpt den? Är den hemma hos er nu?
  • Det ljuva livet
    MiaMariah skrev 2007-11-29 20:23:17 följande:
    Nu tjejer behöver jag er hjälp! Jag sitter och ska göra min nya banner till bloggen för december månad. Jag tänker ha tre bilder på samma vis som jag har nu i min blogg hemochlycka.blogspot.com men kan inte bestämma vilken bild jag ska ha i mitten. De två yttersta bilderna är vita båda två medan den mellersta ska vara någon av dessa;Jag är lite hemlig med de vita så ni får helt enkelt säga vilken av dessa ni tycker mest om!
    Jag gillar tvåan bäst! *har också ny julig banner*
    FruPuffen skrev 2007-11-29 20:24:09 följande:
    Här kommer en liten hälsning från ett soligt Valencia, Spanien! Lite kallt om kvällarna men mitt på dagen blir det runt 20 grader! Tapas och Paella har slinkit ner och vi tar det lugnt och strosar omkring mest. I morgon blir det en tripp till ett akvarium med hajar och sånt och på söndag ska vi hyra bil. Har skummat lite snabbt och kan bara säga:Ni är fantastiska här inne i tråden! Allt fint ni gör, all inspiration ni ger, det är en så stor glädjekälla! Stor kram till er alla.
    Åh, vad härligt med sol och värme! Hur har det gått med öroninflammationen på flygresan?
    mimmi006 skrev 2007-11-29 20:09:21 följande:
    Nytt inlägg i bloggen, kommer inte ihåg om jag visat bilderna här...  På kransar iallafalll!  mimmi-magnolia.blogspot.com/
    Åhh, vilka fina!!
    Daggdroppen skrev 2007-11-29 20:03:07 följande:
    Nu ikväll är maken borta på ett styrelsemöte så jag passade på att sätta i min favorit julskiva på nästan högsta nivå Jag är inget Carola fan överlag, men julskivan Jul i Betlehem älskar jag. Speciellt låtarna En stjärna lyser så klar och Himlen i min famn. Dessa är så fridfulla härliga låtar, som gör mig varm i hela kroppen. Julstämning då den är som allra bäst!Vilka är era favoriter? Både låtar och julskivor?(och det bästa med allt den här julen - jag behöver inte vara rädd för att mina grannar ska höra hur hårt jag spelar (och sjunger falskt )
    Jag gillar det mesta i julmusiks väg. Idag har jag lyssnat på absolute Christmas och Carola. En favorit som är lite skämmig , är Lasse Berghagen. Vi har så länge jag kan minnas haft ett kasettband med Lasses julmusik, det var rätt raspigt efter 27år och lyckan var stor i helga familjen/släkten när han kom ut med en ny julskiva med många av de gamla klassikerna förra året.

Vill ni se skrivbordet som det ser ut?
  • Det ljuva livet
    malins79 skrev 2007-11-29 21:20:04 följande:
    Nu gråter jag nästan!Det blir ingen säng....frun ringde till maken och sa att hon hade sålt den till en arbetskamrat på morgonen!!! Marcus tyckte också det var tråkigt för han tyckte också om sängen.Näe nu måste jag gå och gråta. Tack alla som har hållt alla tummar.
    NÄhä!! Vad tråkigt! Ring igen och säg att ni betalar 1000:- mer än vad hon sålt den för!
    *fy vad orättvist*
Svar på tråden Vita hem del 6