Inlägg från: Det ljuva livet |Visa alla inlägg
  • Det ljuva livet

Vita hem del 6

numberone skrev 2007-12-06 22:30:48 följande:
    Ett super fynd!!! Ett sånt kan man inte låta bli...
    Precis, håller tummarna att det inte är sålt. Så får jag ta det mad maken sen hurvida det är livnödvändigt . Hur mår magen?
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-06 22:32:49 följande:
    Där är du ju!!! Trodde att jag aldrig mer skulle få fina skåplänkar till Blocket Fiiiint!! Köp! Vilket fynd! Om du inte har plats för det själv så köp det ändå, måla vitt och sälj dyyyrt!
    *saknade skåpkvällarna jag med * Såg att du var online och sprang genst in på blocket och föll över det här. Hoppas hoppas att det inte är sålt, och det där med att sälja dyrt går kanske maken med på . Va sa mannen din när han kom hem? La han märke till allt du köpt? ( har själv en make som verkligen inte ser nya saker i hemmet!)
  • Det ljuva livet
    Himmelbit skrev 2007-12-06 22:40:38 följande:
    Jag förvarnade honom lite genom att skicka foton på soffan och kristallkronan... .Han blev jättenöjd och tyckte att det var fiiint! Med min kvinnliga list så svarade jag att kristallkronan kostat 8000 kronor. Efter att han gapat ett tag och bestämt sig för att jag var galen, så kläckte jag att den egentligen kostat 995 kr. Tänk dig själv vad billig han tyckte att den var - den var ju i princip gratis!! Alla som sett den frågar om det är arvegods eller om jag köpt den i ngn antikaffär, och det är ju ett gott betyg Som krydda på moset hade han själv fixat ett mörkt fårskinn medan han var borta - det är bra att plantera små frön ibland...
    Du är inte dum du!! Det där ska jag ta efter nån gång !

Själv ska jag göra budget fårskinn. Vi har två överbilvna fina lammskinnskappor (de där rikgtigt krulliga) i källaren på jobbet. Det är någon  som dött för flera år sen som haft dem och istället för att slänga dem när vi rensar i källaren så ska de får följa med hem och återanvändas..
  • Det ljuva livet

Godmorgon!

Skåpet jag visade igår kväll ( http://www.blocket.se/vi/14442807.htm?ca=15_s)  är mitt om jag bara kan övertala maken att hämta det. Han lät ytterst tveksam, men med lite kvinnlig list ska det nog gå

Angelikasmamma: Superfint!

Lisa1981: Vi har åtta stolar, men så är vi ju 5 i familjen och har vänner med lika många ungar som vi har. Ibland blir så trångt att vi får ha två sittningar.

Lasseliten: Vitpepparkorn till dig och handsprit, handsprit handsprit heeeeela tiden! Hoppas ni inte blir sjuka. Mina söner har haft VKS på dagis i flera veckor och klarat sig. *peppar papper*

• Det ljuva livet
    Karamellfabriken skrev 2007-12-07 09:09:14 följande:
    Godmorgon!Känns som jag har hamnat i fältkoma eller något. Ögonen blöder.Igår gjorde vi det och idag känns det.Hämtade köket på Ikea alltså ! Hjälp vilken plocklista. Vi fyllde 5 jättevagnar till bredden, tog oss ut genom kassorna, packade och körde hela vägen hem i skitväder. Kom i säng vid tretiden.Nu har vi 600 kg kök utspritt över hemmet. Hjälp och jippi på samma gång, tror jag ! 
    Shit! Vilket jobb!! Stor applåd till er! Vi var så lata att vi tog hemleverans bara för att slippa plocka ihop det och frakta hem vårt kök!
  • Det ljuva livet
    Karamellfabriken skrev 2007-12-07 09:15:23 följande:
    Tja, kanske inget smart val egentligen men vi vågade inte riskera något nu så här nära jul utan tänkte att själv är bästa dräng.Faktum är också att plocklistan vi fick innehöll ett par fel också.Lite tur hade vi också, sonen fick lov att vara i lekrummet i hela TVÅ timmar !
    Härligt! Fy för att hålla reda på lite vildning samtidigt som man plockar kök .. Fanns alla delar inne?, tycker alltid det är något som man vill ha som inte finns.
  • Det ljuva livet
    Karamellfabriken skrev 2007-12-07 09:24:06 följande:
    Jo, konstigt nog fanns varenda liten del och allt ser helt och fint ut .Såklart har vi glömt två luckor men det ger mig ju bara anledning att köra tillbaka och handla lite porslin !Sonen fick vara med vid en del av plockningen (lekrummet kastade ut honom till sist) men konstigt nog skötte han sig exemplariskt.Ibland kan det ju krisa bara man ska handla två liter mjölk liksom!Idag är vädret sju resor värre. Så skönt att vara hemma.Någon som vet var man kan hitta tapetlim som är rosa?
    Nordsjöfärg har det. *har jag för mig*
  • Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-12-07 09:26:11 följande:
    KF: Wow vilket jobb! Tänk vad skönt att ha det hemma nu. VSM: Ja det skåpet var ju jättefint! Hoppas du får hem det.
    Tack det hoppas jag med!

Tänkte sälja mina bokhyllor för att få plats med det, hur mycket kan man begära för dem?
    http://www.familjeliv.se/krypin/varsta_supermamman/gallery/phpsmpysl.jpg Dålig bild, och jag var för lat för att ta en ny..
  • Det ljuva livet
    LinaoMatilda skrev 2007-12-07 09:33:28 följande:
    Hur ser de ut nertill? Skåp eller hyllor? Vad var nypris?
    De kostade 10 000:- tillsammans med tv-skåpet. det är hyllor i underkant med..
    Camilla R skrev 2007-12-07 09:33:59 följande:
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-07 09:30:31 följande: Jag får svårt att se bokhyllorna, hur stora/höga/breda är de? Material? På håll ser de gedigna och fina ut men prisbild är alltid svårt tycker jag. P.S Lisa1981, på denna bild kan du se ett bord med 8 stolar runt (om inte jag räknade fel)
    De är ca 2m och 120 breda. Materialet har jag ingen aning om, men det är meningen att de ska se lite shabby ut.

Tar en bättre bild efter frukost .
Svar på tråden Vita hem del 6