Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

God morgon!

Idag ska det handlas mat och huset ska städas.
    Vi ska klä granen fast vi brukar alltid klä den dagen innan julafton men Saga orkar inte vänta längre.

Hoppas ni får en bra dag, själv hinner jag nog inte titta in här förrän kvällen när allt är avklarat.

Knyttis vad mysigt det såg ut i Sigtuna, tror inte jag har varit där.

• malins79
    Beatrize74 skrev 2007-12-22 06:39:11 följande:
    Här har vi precis fått "beskedet" - vi kommer få fira julen hemma ensamma. Nu har sonen också åkt dit och kräktes nyss. Jag mår supertjockt och sitter här och försöker tänka på annat, men troligtvis har jag trillat dit med. Så tråkigt...och jag som nästan hade ropat "Hej" då dottern inte kräkts förrän igår natt en gång och hela dagen har gått utan att hon varit lös i magen eller kräkts, bara haft feber och sovit. Tänkte väl att det kanske var en förkylning som satt sig på magen eller något. ...Nåväl...pysslade ihop några julklappsetiketter igår i alla fall. Jag har lagt ut en mall ifall någon känner för ett "sista minuten"-pyssel.beasbarnslikheter.blogspot.com/
    Trist!
    När vi hade magsjukan hade Saga det på fredagen, Marcus på måndagen och jag på onsdagen. Jag trodde verkligen att jag skulle klara mig men icke.

Hoppas inte ni vuxna är sjuka på julafton, blir väldigt jobbigt/tråkigt för barnen.
  • malins79
    juliah skrev 2007-12-22 06:44:17 följande:
    Godmorgon,Så vackert Knyttis!Vi ska inte göra mycket idag, eventuellt åker maken och köper golv till loftet i gästhuset, antingen vitoljat eller obehandlat som vi målar vitt. Vi har inte bestämt oss och det kvittar mig egentligen...Imorgon handlar vi lite mat i lokala Icabutiken, tidigt på morgonen så slipper man de stora folkmassorna. Maxi lär vara knökfullt.Gårdagens shopping blev tvättkorgar, en monica lykta till, Greengate porslin, tvål, garner till tovade skålar och lite klappar.
    Bilder på tvättkkorgarna?

Jag ska handla idag, åker själv, tror det är enklast. Marcus får hjälpa till att bära in maten från bilen.
  • malins79

Näe, nu vill Saga äta frukost och jag behöver kaffe...

Ses om en stund.

• malins79

God morgon!

Idag ska jag göra en laxjansson, griljera skinkan.

Sen ska jag skriva ut ett presentkort till mamma och slå in, hon ska få 6nr av Lantliv.

Ikväll äter vi traditionsenligt Lasange, det gör vi alltid kvällen innan julafton.

Så här färdig har jag aldrig varit, tror jag tom kan känna lite julefrid idag...

• malins79

Knyttis, jag var tvungen att kolla kartan var Sigtuna låg Generad

Kanske kan man besöka Sigtuna till sommaren, jag vill till Stockholm och då var det ju inte långt till Sigtuna

• malins79
    FruPuffen skrev 2007-12-23 09:43:03 följande:
    God morgon! Idag är julstöket äntligen avslutat, vi firar det med att gå på julbord! Vi ska till ett Värdshus där en scen ur Madicken spelades in (den då Alva dansar med sotar´n ). Det är jättemysigt där. När vi kommer hem inväntar vi makens bror med familj. Vill önska alla här en GOD JUL, vi ses efter juldagarna!
    Jag och maken disskuterade var Madicken spelades in, är det Söderköping?
  • malins79
    FruPuffen skrev 2007-12-23 09:58:25 följande:
    ÅH NEJ!!! Nu deppar jag ihop... Maken fick precis telefon, hans brors lilltjej har FEBER! De ska ju resa ända från Arvika så det är inte säkert att de kommer!! Har sett fram emot jättemycket att de ska komma och tanna här alla juldagar. Vi ses jättesällan... Och Albin längtar SÅ att få träffa sina kusiner...
    Vad tråkigt!
    Men det kanske har gått över tills imorgon, kanske är "Tomtefeber", som Saga hade förra söndagen. Hon hade 39grader i söndags men ingen i måndags.

Dom kanske kan ge alvedon om hon nu inte blir sämre, hur gammal är hon?
  • malins79
    God Jul!!!

Hoppas ni alla får en riktigt trevlig julhelg, jag antar att det kommer vara ganska lungt i tråden de närmsta dagarna.

Krya på er alla som är sjuka eller har sjuka familjemedlemmar.
  • malins79
    God jul!!!
    Saga har fått feber under natten men trots det så är hon ganska pigg. Så det blir att ta med sig Alvedon om hon blir sämre under dagen.

Tomten hade varit hos oss under natten och lämnat varsinn klapp till barnen, ååå vad Saga blev glad. Hon fick en ny klänning! Hur kunde tomten veta att hon gillar
    klänningar

Jag fick också en julklapp. Marcus hade varit och köpt slagbordet som jag tittat på och målat det vitt. Det stod nere i hallen med en röd rosett om. Det blev jättefint.
    Vi blev nästan lite osams häromdagen när han inte tyckte vi skulle köpa det utan spara pengarna istället. Men hade redan köpt det och börjat måla

Jag ska ta en bild på det senare.
Svar på tråden Vita hem del 6