Inlägg från: Lisa1981 |Visa alla inlägg
  • Lisa1981

Vita hem del 6

Juliah, vi är ju naturligtvis jättenyfikna på när det nummret kommer ut. Kan du inte skriva det här så vi kan köpa tidningen??

• Lisa1981

...nu vet jag inte vad som hände men det bara gick iväg inlägget.

Nu ska jag baka pepparkakor. Jag funderar på att göra några med glasyr på som man kanske kan ha som dekoration i gran eller nån annnanstans.

Efter det ska jag nog ta och måla första omgången av panelen till köket. Det är tillsågat och klart. Var det någon som visste ifall snickerigrund kan jämföras med den där kvistoljan som ni pratade om igår. Jag vill ju inte att det ska bli ett dåligt resultat. Kanske värt att vänta tills imorgon och ringa och fråga, men jag sa ju till han i färghandeln att jag skulle måla panel!!!

• Lisa1981

Kajsa, jag tycker definitivt att du kan ha dom kransarna nu Ni ska se hur det ser ut hos mig. Man kan nästan tro att det är jul nästa vecka. Det är såå mysigt.

Jag googlade lite förut ang. att använda kvistolja på panel och fann att man ska ta det innan grund och slutligen färdig färg. Shit va spak jag blir varför sa han inte det i färgaffären`??? nu kan jag ju inte måla idag

Ni pratade tapeter förut och jag ska tapetsera vardagsrummet. Jag vet inte vad jag ska välja. Jag har hittat en från flügger som är vit och pärlemoglans-vit randig med ganska breda ränder, kanske 10 cm. Den finns även i smalare ränder typ 5 cm. Jag vet inte vad jag ska ta?? Jag tycker det är så svårt med tapeter. Någon som  har nåt bra tips på fina tapeter???? Hjälp, jag har ju sagt till sambon att jag vill ha färdigt det till jul, men då får jag ju se till att hitta en tapet och sätta upp...

• Lisa1981

Kajsa, jag glömde ju säga att de var jättefins kransarna, fast det är ju allt som du gör..
    Hon har verkligen dåligt samvete din mamma. Tycker nästan lite synd om henne...

• Lisa1981

VSM, bänken blev jättefin Va tråkigt med jobbet, stämningen va på topp idag då förstår jag

Kajsa, fin ljuskrona och lampan blev jättefin. Hur fick du till det där?? Ni är så duktiga. Jag får nog gå någon kurs eller nåt!!!

• Lisa1981

Va fint det va mimmi...jag vill också ha så fint hemma.
    Har du virkat efter beskrivning??? JAg har precis insett att jag är helt inkompetent när det gäller virkning. Skyller på att man blir mer trög ju äldre man blir det verkar som att jag åldras i förtid

Va det ingen som kundehjälpa mig med tapetångesten???

Grämer mig fortfarande över att den färdigsågade panelen inte blev målad idag tack vare att killen i färgbutiken glömde en viktig detalj så som  kvistolja.

• Lisa1981

Pärla, usch va hemskt. Hur går det för din bror?? måste vara jättejobbigt för honom.
    Jag har själv en mamma som sedan många år är alkoholiserad. Det är tufft.
    Kramar

• Lisa1981

mimmi, jaså du har en liknande tapet. Trivs du med den???Fattar inte hur du menar under, typ bröstpanel eller??? Jag är lite kluven, jag vet inte om ränderna kommer att synas för mycket och jag kommer tröttna på den!! Det är så svårt det där med tapeter.

• Lisa1981

Pärla, usch, har du kontakt med din bror?? Va stark du är som orkar bryta kontakten med din mamma. Jag har inte vågat det trots att jag många gånger känner att jag bara mår dåligt av den kontakt vi har.

• Lisa1981

mimmi, men om du vågar så vågar väl jag med. Det är väl bara att tapetsera om annars Det är väl ett tag kvar till pension så vi hoppas och tror att den kommer upp snart.. jag har sagt till min sambo att jag vill att alla projekt skall vara klara till jul

Svar på tråden Vita hem del 6