Inlägg från: Lisa1981 |Visa alla inlägg
  • Lisa1981

Vita hem del 6

Karamellfabriken. Den är köpt i den lokala blomsteraffären. Jag har ju halva priset där men jag kan tänka mig att den kostar en tvåhundring ungefär. Jag kan skicka en om du vill??? Jag kan ta en bättre bild så du får se den närmare..

• Lisa1981

Hoppar in en snabbis.

Himmelbit, vart bor du??? Jag har köpt de fyrarmade idag här där jag bor.

• Lisa1981

Jag bor mellan borås och göteborg. En bit ifrån dig då med andra ord.

• Lisa1981

Åh äntligen måndag nä skämt åsido men helgerna är sååå hektiska när sambon är hemma och allt ska fixas. Man har tusen saker som skall göras så nu sitter jag här och bara myser med tända ljus i köket. Sonen leker för sig själv...LYX.

Jag har ju sagt många gånger att jag ska lägga ut lite bilder och se ni nu tänker jag fakiskt att jag skulle bjuda på lite bilder från vårt hem.
    Lite shopping och lite inredningsbilder.

Oj vad många det blev. Jag lovar att det ska dröja ett tag innan jag lägger in igen.

• Lisa1981
    Mufflon skrev 2007-12-03 09:27:20 följande:
    Lisa1981; Fina bilder!! Gillade speciellt hjärtan-tavlorna, var är de köpta?
    Tack De tavlorna köpte jag för många år sedan. De är nog från miljögården tror jag.
    Sunna skrev 2007-12-03 09:27:56 följande:
    Lisa: Åh så otroligt fint du har gjort!
    Man tackar man tackar.
  • Lisa1981
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-12-03 09:31:49 följande:
    Vilka härliga bilder! TACK!
    Åh tack .
  • Lisa1981

Juliah, tack så mycket, ja ljusstaken är min favvo julsak. Den finns fortfarande att köpa tror jag, jag såg den i min favvobutik förra veckan.   http://www.hjarterum.net/

LPW, tack så mycket. Tomtarna är ifrån en lokal förmåga som gör de på fritiden. Min svägerska säljer de i sin butik. Hon "kallar sig" för Björkered design. Vet inte om hon säljer till butiker även i andra städer. Det är ett 031- nummer på så ialla fall i gbg kanske.

knyttis skrev 2007-12-03 10:00:42 följande:
    God Morgon!Hemma från jobbet idag igen, nu har vi förkylning hos oss! William har feber och är riktigt täppt, jag har ingen feber som tur så jag orkar med att ta hand om honom. Förra veckan var första veckan på många som jag kunde jobba som det var planerat och de kändes så bra men nu börjas de igen!Fina bilder Lisa, bjud gärna på fler och ofta!Juliah - De stora kulorna i fattigmanssilver som jag visade igår är från Miljögården!
    Tack, jag ska försöka hinna med att lägga upp, det är ju roligt när man får positiv respons.
    Beatrize74 skrev 2007-12-03 10:03:07 följande:
    Lisa - superfina bilder! Tycker särskilt mycket om "JUL"staken och de där vackra "burkarna" du har högst upp på hyllan i köket. Vad är det för något?? Ser så vackert ut.
    Burkarna kommer från udense danmark...osäker på stavning.
    Pärla1 skrev 2007-12-03 10:07:07 följande:
    Oj, massa att läsa ikapp, får se hur mkt jag hinner med...Lisa: Vilka underbara bilder, jättefina!!Vill också slänga in lite bilder i tråden, men vi har haft vår kamera hos sambons syster i en vecka nu, börjar få abstinens...Juliah:Köpte Aftonbladets bilaga igår, men hittade inget?
    Tack!!!
  • Lisa1981

God morgon
    Vilka fina bilder ni har visat. Fint skåp med fint hjärta. Fin ljusstake mm.

Juliah. Jag såg en jättefin lykta som va lite knubbigare i formen. Vet dock inte vad den kom ifrån men den va vit i trä och "stål". Alltså helvit och så hade den en hake som man stängde den med. Men va du ute efter en svart????

Jag har äntligen målat färdigt skåpet till sovrummet och fått det på plats. Kan sätta in en bild om det är någon som är intresserad av att se??

Magsjuka, usch och fy, skickar kramar till de som går igenom det. Har en viss erfarenhet efter 2 magsjukor på 1 månad.

• Lisa1981

Här kommer då lite bilder. Bjuder först på en bilj på julkortet som jag har beställt nu på morgonen.

Hjärtan som jag hr sytt för att pynta lite här hemma. Det va så roligt när jag väl hade fått till en bra form.

Sedan bilder på skåpet

Lägg märke till den fina sladden bakom. Sambon är elektriker så det ska fixas ett uttag bakom skåpet, men det är väl som bagarn och hans bröd

Juliah, jag tror att det kan vara från miljögården lyktan är. Jag såg den här hemma i den lokala butiken och jag bor en bra bit ifrån dig. Den va lite slitet träig och med fin stängning. Väldigt enkel.  Vad var det för färg du va ute efter. Jag ar en i grått i mitt badrum från samma serie tror jag. Det är ialla fall samma stängning.
    Bild kan du få om du vill

Svar på tråden Vita hem del 6