Inlägg från: lillvilda |Visa alla inlägg
  • lillvilda

Vita hem del 6

nämen urrk äter man upp spindlar i sömnen..huu. ja jag fasar faktiskt över vilka kryp som kan finnas i de gamla huset vi köpt.jag är inte rädd för kryp men det känns ju inte fräscht att ha dom inomhus.

LCroft skrev 2007-12-04 17:39:27 följande:
    juliah: Jag har blivit bättre med åren, nu skriker jag inte i högan sky varje gång jag ser en spindel fast magen vänder sig in och ut. Det absolut värsta jag vet är faktiskt grodor, då skriker jag och hoppar upp på första bästa höga sak som finns i närheten, är det mannen är det ju toppen för då får han bära in mig Det värsta var nog när mannens bror berättade att han hade läst om hur många spindlar varje person i medeltal äter upp per livstid, typ i sömnen och så, då var jag hysterisk i flera månader efter och kunde inte gå och sova utan att riva upp hela sängen och kolla läget först
  • lillvilda

super mysigt
    !!

juliah skrev 2007-12-04 18:11:55 följande:
    Bjussar på en bild på pyntade vedspisen istället för allt hysteriskt prat om mina fobier.Jag har så svårt att få till bra kvällsbilder men ni kan ana känslan av mys ändå kanske.
  • lillvilda

fina bilder!! jag gissar myrten för bladen ser ut att sitta parvis vid stammen och det gör dom väll inte på olivträd men det var svårt att se.

• lillvilda
    MiaMariah skrev 2007-12-04 19:52:39 följande:
    Rosmarin!
    haha då förstår jag varför den inte va lik myrten heller haha.. jag brukar kunna växter rätt bra. Men klumpigt att jag inte kände igen den för jag har ju en rosmarin i mitt köksfönster. hahaha
  • lillvilda

åh ad mysigt det låter.

knyttis skrev 2007-12-05 20:46:37 följande:
    God Kväll i tråden!Idag har jag köpt nya nummret av Lantliv. Tänkte värma lite glögg och mysa i soffan. Hoppas kunna prova ngn av receptena ni pratat om tidigare!Nu känns det som mat/bak skulle smaka igen!
    Jag ringde Lantliv idag eftersom jag inte fått min nått tecken på att prenumeration jag beställde över nätet hade kommit fram. Men precis som jag misstänkte så hade de inte fått in min beställning men de var så trevliga i kundtjänsten så hon fixade det snabbt och hon skulle skicka decemberstidning och jag fick det till de pris de hade som erbjudande på hemsidan förra månaden och en extra tidning som premie. Så nu ör jag nöjd igen
    Lite extra nöjd över mig själv för att jag tog tag i det och ringde själv för jag är lite nojjig över att ringa till sånna jag inte känner, telefonfobi kanske man kan kalla det :-/ Jag brukar tjata så sambon så han sköter alla sånna telefon kontakter.
  • lillvilda

vad härligt snart får ni börja stöka i huset.. så kul!!

Peak skrev 2007-12-06 10:44:20 följande:
    nytt i bloggen Inte så intressant dock....inte som era fina bloggar med möbler och sådant hehe
  • lillvilda

snyggt! ja det var en snilleblixt de

newht skrev 2007-12-06 11:47:26 följande:
    Åh...fick en snilleblixt!Kom in o kolla på den...www.newht.blogspot.com
  • lillvilda

ja dom är så söta. jag har funderat på om sonen ska få en sån när han blir lite större.

Malwa skrev 2007-12-06 12:19:28 följande:
    Åh jag har blivit kär!I en docka!!! köpte en rubens barn docka (lilla Ida) till min Freja i julklapp, igår fick jag hem den och hon är helt underbart söt. Kolla gärna på rubensbarn.com så får ni se själva.
  • lillvilda

usch pärlan tur att det gick bra!

Du jag måste fråga dig oxå hur ni gjorde med er öppenspis. Vi har ju en öppenspis i huset och vi är så glada för det för det är ju så mysigt MEN den är just nu ful som stryk och vi tänkte om vi gör den vit så ser den bättre ut än nu när den är tegelfärgad. Men hur gör man den sådär vit å fin som er blev??

Pärla1 skrev 2007-12-06 15:35:02 följande:
    Har ett nytt inlägg i min blogg, något som kunde gått riktigt illa igår....
  • lillvilda

okej ja då är det som jag anade att man gjorde...phuu jag det blir att hugga in med murbruket då när vi fått huset. Jag vill ha en vit öppenspis inte den gräsliga som är nu. Jag får höra om sambons pappa kan hjälpa mig. Tack för tipset! Det blev väldigt fint!

Pärla1 skrev 2007-12-06 18:10:20 följande:
    Åh, helt underbara bilder, sånt e kul att se!! Ska ut och leta liten pytte gran till helgen, hoppas ingen arg bonde kommer med hagelbössa...
Svar på tråden Vita hem del 6