Vita hem del 6

åh sitter här med ont i magen och tårarna brännande...jag som skulle baka pepparkakor och nu fastnade jag och läste om a-kassan...
Jag förlorade ju mitt jobb som ni säkert kommer ihåg...
Jag fick ett arbetsgivarintyg på de 6 mån jag jobbade (med mycket bättre lön än innan) och innan det jobbet var jag fl. Nu har jag fått en jättelåg dagsersättning och får ut ca 4000:- mindre än jag räknat med - herregud vilken panik jag får nu!
Knyttis - tack!!
Kommer ni och handlar av mig om jag öppnar butik då - så jag inte står där helt utan pengar sen!!
Tycker ni far till Örebro hela tiden!
Vem var det som var här nu i dagarna?
Ja vilken bra regering vi har - synd bara att man inte är rik så man gynnas av den!
A-kassan har inte räknat fel...jag har jobbat i 6 månader och varit fl i 6 månader så då delar man min genomsnittslön XX på 12 mån - inte på 6 mån!!
Så nu sitter jag här med tårarna rinnandes och förbannar regeringen som kommit på detta. Helt sjukt!!
nu kommer jag med min dystra stämningen igen Borde kanske också ta en fl-paus, men nu piggar upp mitt i eländet!
Fick gulligt sms av sambon idag: Pengar är verkligen inte allt, tänk att hela familjen är frisk och att vi har världens bästa bäbis (vi kallar honom det trots att han är 17 mån )
Och vill bara varna för nya a-kassereglerna! Så ingen mer gör bort sig! Jag sa ju upp mig ist för att ta tjänstledigt, och tänkte jaja händer det ngt får jag ju högre ersättning iaf - sådär lite skämtsamt, trodde ju inte det skulle bli verklighet!
så här är det tydligen...
"Det har skett mycket förändringar inkom arbetslöshetsförsäkringen under det sista året. Hur reglerna i arbetslöshetsförsäkringen ska se ut beslutas av regeringen. Ja normalarbetstiden och dagpenningen räknas från och med den 1 januari 2007 ut på ett genomsnitt på 12 månader även om man bara arbetat under 6 månader. Exempel: har man arbetat heltid i 6 månader och sedan när arbetstiden delas med 12 månader så blir det en normalarbetstid på 20 timmar och en dagpenning på 160 kronor (för den som bara har grundförsäkringen). "
Roliga besked man får såhär i juletider och husbyggartider!
Så pigga upp mig med lite fina bilder igen!