Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

mimmi006 skrev 2007-12-18 22:32:43 följande:
    Det finns säkert lena såna också... *hihi*. Jag har inte hittat den ultimata mattan än. Den skulle vara mjuk och skön som en orientalisk, men vit och nordiskt sval. Kristallklart!
    tack! jepp mitt "snälla, snälla, snälla" fick honom att ge upp och trotsa kylan Skrattande
  • MiaMariah
    lasseliten skrev 2007-12-18 22:38:59 följande:
    Vill ni se vår hiskeliga veranda? Som vi ska glasa in.
    klart vi vill, men hiskelig tror jag inte på..
  • MiaMariah
    Himmelbit skrev 2007-12-18 22:46:08 följande:
    Underbart vackert - vilket välkomnade!Och vilken man du har som ger sig ut så här dags (skulle nog min aldrig gjort ).Jag säger godnatt med ett nytt blogginlägg om ljus, mys och värme!Välkommen!njutensmula.blogspot.com/
    tack! hihi, ja, han är snäll! natti!
    lasseliten skrev 2007-12-18 22:47:50 följande:
    Fortsätter visa bilder Nu måste kika mellan fingrarna..men det kommer bli bra när det blir klart. Tips och idéer tas mer än gärna emot. Hur skulle ni göra?
    har inget tips och idéer men ser framför mig en underbar veranda när den blir klar!
    lasseliten skrev 2007-12-18 22:52:27 följande:
    Mia - känner att jag också måste sova! Natti! Ses imorgon!
    ska bomma igen här också, natti!
  • MiaMariah
    FruPuffen skrev 2007-12-18 23:29:49 följande:
    Här är en liten nattuggla... Är uppe sent varje kväll, har 1000 projekt på G, jätteskoj men vi sover nog inte tillräckligt. Vi målar, målar och målar.... Är rätt less, men resultatet blir ju jättefint (bilder sen...)MiaMariah: Underbart fint med stolen!Lasseliten: Är övertygad om att verandan blir som en dröm när den är klar!
    tack!
    FruPuffen skrev 2007-12-18 23:33:31 följande:
    Måste också berätta att maken fått fast jobb idag!! Jätteskoj, nu känns allt så mycket tryggare och säkrare ekonomiskt, med hus, barn och allt! Han har kämpat jättelänge med olika lösa flygjobb sen han gick sin utbildning för 7 år sen och nu äntligen blev han fast anställd på ett ställe där han trivs kanon. Känns SÅÅ skönt!
    men å vad härligt, grattis till det fasta jobbet!
    LCroft skrev 2007-12-19 06:52:42 följande:
    Godmorgon!Mia: Så fint välkommande man får hemma hos er lasseliten: Inga tips, men det kommer att bli så fint! Förstår inte vad jag har för fel? Inatt igen vaknade jag klarvaken den här gången vid 4-tiden, låg vaken i en timme lite mer innan jag somnade om och nu är jag så trött att ögonen går i kors! Jag brukar aldrig ha sömnproblem utan sover som en stock tills endera klockan eller barnen väcker mig. Omedveten stress?
    tack! ja, det kan säkerligen vara omedvetet stress men försök att slappna av när du vaknar så och tänk, å vad skönt, jag har många timmar innan jag ska upp.
    nublu skrev 2007-12-19 07:54:59 följande:
    Juliah: Grattis till sovmorgonen! LCroft: Jag vaknade vid halv två och var uppe tre kvart, satt och zappade bland Ektorpssofforna på Ikeas sida. Har äntligen fått maken att inse att våra soffor ska väck, typ efter barnkalaset men innan Gustavs födelsedag. Så förhoppningsvis blir det Ikea på torsdag kväll och soffmontering på lördag förmiddag och däremellan ska granen huggas och de andra sofforna bäras ut och golvet skuras...Godmorgon allihop!
    vad härligt!
    LCroft skrev 2007-12-19 08:23:18 följande:
    juliah: Inte egentligen, förutom att perfektionisten i mig vill att allt ska vara perfekt förstås Men det är jag ju van med, eller så håller jag på att bli helt knäpp malins: Du frågade efter bild igår på kudden, tog en bild då men den blev så suddig och gul så jag tänkte att jag tar idag....Men det kom jag ihåg först efter att jag packat in den redan så tyvärr får du bara se en suddig och gul version på den
    vad fin den blev!
    juliah skrev 2007-12-19 08:26:46 följande:
    Å så trist Lisa.Ja just, hann också se den finst pyntade stolen Mia, supervackert!
    tack!
  • MiaMariah
    Gullfina skrev 2007-12-19 11:35:32 följande:
    Jag får nog göra det...
    det tycker jag!
    malins79 skrev 2007-12-19 11:45:40 följande:
    Ytterligare en sak som jag vill ha. Det är dyrt att hålla till i den här tråden
    Skrattande
    Peak skrev 2007-12-19 11:46:47 följande:
    Nån mer än jag som går och längtar efter posten om dagarna? Spelar ingen roll om jag som nu vet att jag ska få en julklapp utan jag längtar efter posten VARJE dag!! Miamariah - nu är din klapp på väg till postlådan!! Har du egen (stor) brevlåda så den går i eller skickar de avier? Jag får säkert en avi och så slöa som de verkar vara här får jag den väl inte innan jul
    Å, vad spännande, är som en liten femåring när jag går och kika efter posten nu! Väntar även på ett par paket till nämligen! Vi har ett stort postfack så det är inte omöjligt att det går in - beroende på HUR stort det är Räcka ut tunganFlört
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-12-19 12:08:47 följande:
    Stackarna. Är det inte att gå in lite föööör mycket för vita hem, eller. Mina är i alla fall lika bleka om nosen som de vita soffor de ligger i. Te med socker teskedsvis är ett alternativ. men vänta lite innan ni börjar.
    tack för berömmet!
    LinaoMatilda skrev 2007-12-19 13:13:26 följande:
    Har läst ikapp nu. Julia: Visst blir det konstigt när man inte ställer väckarklockan för man är så van vid att barnen ändå väcker och så tar de sovmorgon LCroft: Så fin kudden blev! Kajsa: Hoppas verkligen det ger med sig snart. Att tugga på salta chips är också ett tips, så de får salt i sig. Men börja försiktigt med vätska, du har fått bra tips i tråden redan har jag läst. BoKs mamma: Hoppas ni slipper bli sjuka iaf och att killarna kryar på sig snart. MiaMariah: Så fint zinkhuset är!Gullfina: Tycker absolut du ska ha ett zinkhus också.Enji: Fin gran.Peak: Posten är en höjdpunkt på dagen Malwa: Hihi va gulligt av din man att köpa gardiner.Sen minns jag tyvärr inte mer.
    Tack!
    newht skrev 2007-12-19 13:16:08 följande:
    Jag har klätt min gran...men det blir väl en färgchock för er här inne!www.newht.blogspot.com
    Vad vacker gumman, åå så mysigt!
  • MiaMariah
    newht skrev 2007-12-19 14:09:16 följande:
    Tack vad ni e goa;)Miamariah...jag öppnade mitt paket med, när jag visste att du gjorde det, så rev jag upp mitt! Iiih, vad roligt det var o är, nu när fler öppnar sina inne hos oss
    Åå, ja, jättemysigt, har du bild inne på HR?
    gemelli skrev 2007-12-19 14:19:26 följande:
    Ååååå idag har vi ÄNTLIGEN fått upp vår "nya" sänggavel från Mille Notti. Vi hämtade den typ för 1½ månad sen, men nu står den fin i vårt sovrum. Bilder kommer, (inga batterier i kamera)
    Å vad härligt, väntar på bild!
  • MiaMariah
    sofiemalmö skrev 2007-12-19 16:26:35 följande:
    Hej !Är ofta inne och läser och får insperation från er, tack!Jag håller på och inreder mitt uterum nu och fått tag i ett sekelskiftesbord som jag slipat och håller på att måla vitt, sen en gammal kökssoffamed UNDERBART tyg som också ska målas vit.Detta ute rum ska inte lika någon annans på min gata kan jag säga...hihihiBlir jätteglad om jag blir inbjuden till er...:o)
    välkommen! jag har ingen spärr så ta en kik om du vill.
    alabaster skrev 2007-12-19 17:45:34 följande:
    Tänkte bara titta in och säga hej så ni inte glömmer mig Usch, jag hinner inte alls med den här tråden som jag vill känner jag och sen känns det så hattigt att bara hoppa in och kommentera sista sidan så då skippar jag att kommentera alls vilket inte heller känns bra. Men men, sånt är livet och snart är föräldraledigheten slut och då kommer jag väl hinna med er ÄNNU mindre än nu. Kram
    precis som Birks och Kalles mamma skriver och som det står i trådstarten, det är bara att hoppa in när man vill.
Svar på tråden Vita hem del 6