-
Jasså där ute!? Det var värst..juliah skrev 2008-01-25 09:55:14 följande:lillafruluva, nej det ligger inte nära centrum alls utan på Estö (tror jag att det heter).
-
Usch vad tråkigt, tänk vad såna saker kan splittra familjer och vänner och få folk att göra de mest idiotiska saker!Smultron och glass skrev 2008-01-25 10:28:46 följande:Mimma: Gud vad tråkigt med arvstvisten! Vi har legat i tvist om ett landställe som tillhör en person i min släkt. Det är en lång historia, men kortfattat så är hon dement, men hennes brorsdotters man lyckades få henne att skriva under ett gåvobrev så att hon gav bort landstället till honom (det är en sida av släkten som vi aldrig någonsin umgåtts med, vi visste inte ens om att de existerade förrän bara något år innan allt började, så att hon frivilligt skulle gätt landet till honom finns liksom inte på världskartan). Det här har nu varit uppe i först tingsrätten, sedan hovrätten och tillslut sökte de även prövningstillstånd till högsta domstolen. Där fick de dock avslag. Vår sida har vunnit i varje instans, men ändå så har "de dumma" kunnat utnyttja landet och dessutom förstört det så att det har blivit totalt mögel- och svampskadat i över sex års tid. Det otroligt tragiska i det här fallet är att nu när landet äntligen har blivit "vårt" igen, och alla renoveringar är klara, då går gamla damen som ägde landet och dör. Hon hann bara komma ut dit en gång (och det var enda stället där hon faktiskt kände igen sig, trots att hon är dement).Förlåt, det här var verkligen inte speciellt upplyftande. Men jag förstår hur du känner. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för er! De allra flesta fallen avgörs ju i tingsrätten och går inte högre, i så fall går det ju ändå relativt snabbt. Riktigt dåligt att de som bevittnade testamentet inte gjorde det helt korrekt! Skulle det nu bli så att ni inte får huset är jag säker på att det finns ett annat där ute som väntar på er!
Tur ändå att hon fick komma dit en sista gång!! -
Jag fick det!Peak skrev 2008-01-25 10:39:17 följande:har ni som är ikea family medlemmar fått mail om sovrumshelg denna helg?En tjej fick ett mail som det stod:"Under Sovrumshelgen kan du som IKEA FAMILY medlem köpa utvalda delar av SULTAN SVANEHOLM och SVANDAL resårmadrasser och SULTAN TUVEBO bäddmadrass till 30%." det fick inte jag! Och det är precis de sängarna och bäddmadrasserna vi ska ha!!
-
Peak, om du inboxar mig din mail kan jag skicka det till dig!?
-
Det gäller på Kungens kurva står det!
-
Äh, vad snurrigt, de får ju ha samma rabatter på alla varuhus tycker man!
-
Lite OT, men min bror sitter ju på anstalt sen några månader och det har gått bra, han har skött sig och pluggar och jobbar där inne.
Igår ringde han alldeles upprörd. Nu tvångsmedicineras han för att de som jobbar där säger att han är deprimerad och mår dåligt. Något han själv inte tycker (om han mått dåligt tidigare så har han sökt hjälp!)
Tar han inte medicinen så åker han in i isoleringen och blir han arg så skickas han iväg. (inte konstigt om man blir upprörd av att tvångsmedicineras)
Min bror trivs ju där (för att vara på en anstalt) så han vill ju inte alls iväg.
Vi pratar med honom varje dag och träffar honom varje vecka och han har varit på bra humör och sett framåt och planerat framtiden så det verkar så konstigt!
När jag pratade med honom igår skulle de komma in två ggr/timme till honom hela natten och se till honom.
Nu funkar inte vår telefon heller så han kan inte ringa och säga hur det gått!!!
Blev bara tvungen att få ut det, och ni har ju hört om honom förut..
-
Smultron och glass skrev 2008-01-25 11:14:25 följande:Lillafruluva: Nää, hur i hela h-e kan de göra så? Usch, jag förstår att du är arg och frustrerad. Stackars din bror!Ja, vi har försökt få tag på hans advokat för att se vad han säger(en riktigt bra advokat som verkligen bryr sig och har sagt att är det något kan vi ringa honom när som helst!).Camilla R skrev 2008-01-25 11:17:16 följande:Nej men fy så hemskt, vad liten både han och ni måste känna er. Låter ju absurt att tvångsmedicinera någon som inte behöver och sedan hota med isolering och att bli ivägskickad. Det måste finns någon ansvarig där som ni kan prata med.
Det finns ju tvångslagar (antar att de går efter LPT-lagen om psykiatrisk tvångsvård)men han uppfyller ju inte de kriterierna heller.
Han har varit omtyckt av de som jobbar där hela tiden med så det känns väldigt olustigt!
Nu kan jag ju inte ringa dit heller så länge vår telefon dummar sig, så jobbigt! -
Ja, min mamma har ringt till anstalten, men de får ju inte säga något eftersom det är sekretessbelagt. Det hon kunde göra var att be honom ringa till min mamma(om han nu kan/är kvar) så vi hoppas på att han ringer mamma, han vet nämligen inte att hon är sjuk hemma idag.(Han får ju bara ringa nummer som är godkända av anstalten)Smultron och glass skrev 2008-01-25 11:28:03 följande:Hoppas ni får tag i advokaten snart! Det måste verkligen vara jättejobbigt! Typiskt att telefonen strejkar också
-
Nä, nu är det loppisdags här! En sockerkaka enligt gammalt recept har jag gjort iallafall. Och städat då