Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Nu har jag börjat måla lite i hallen, tog kanterna och runt strömbrytaren med pensel.
    Sen var det dags att hämta Saga.

Jag har inte så jättemycket färg hemma så jag måste nog åka till färgaffären och då kan jag passa på att fråga vad det kostar mellan tummen och pekfingret att spackla i vår hall.

• malins79
    juliah skrev 2008-01-15 14:32:14 följande:
    Nu finns alltså ingen återvändå malins, kommer att bli jättefint det där. Vad blir det för vit färg?
    Det blir antikvit,  det är den jag har hemma
  • malins79

Nu har jag köpt lite mer färg och pratat med målarna om spackling. Dom ör ju proffs så nån timme och så blir det inte så mycket spackeldamm eftersom dom inte lägger på så mycket spackel.

Det blir antikvit (svart och gult) jag har det i barnens lekrum och jag gillar den även om jag vet att en del här inte gillar vit färg med gult i.

• malins79

Jag säger nog också raka rutor, hur stora ska dom vara?

• malins79
    mimmi006 skrev 2008-01-15 18:09:34 följande:
    Det var ett reportage i vi i villa för ett tag sen, där de målade ett golv schackrutigt. Kolla om det ligger ute på nätet! malins- jag gillar vitt med gult i, en riktig klassiker !!
    Jo, det märks knappt att det är gult och svart i. Känns inte niktotingul, iallafall inte i lekrummet men där är det ju annat ljus och golv, hoppas det blir bra. Men annars får jag väl byta.
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-01-15 18:22:07 följande:
    15cm tänkte jag
    låter bra.
  • malins79
    Kajsa M skrev 2008-01-15 18:47:44 följande:
    FluffisHoppas du mår bättre! Själv känner jag mig krasslig nu. Har nog också åkt på ngn magbacill. Det värsta är att maken åker utomlands inatt. Vet inte hur jag ska klara barnen själv...Har bara ströläst igenom tråden sen i helgen. Har förmodligen missat massor, men tänker inte låta mig stressas av att försöka hinna ikapp och kommentera. Det är stressigt nog i mitt liv just nu. Hoppas ni har överseende. Är det ngt viktigtjag missat sen i lördags så kan ni ju alltid upplysa mig!Fick mitt paket från Stoff och stil idag. Jättenöjd med tygerna som ska blir vimplar till Miras rum. Får ta tag i det när jag mår bättre. Har inte målat färdigt miras skolbänk heller. Har helt kommit av mig! Inte alls samma rasande tempo...
    Hoppas det går över, magen alltså.

Jag vet inte om du sett att Lantliv har beslutat att ta in Julias hem i tidningen i höst!
  • malins79
    LCroft skrev 2008-01-15 19:18:43 följande:
    Lina: Hur är vägarna förresten i Helsingfors? Kom på att det är sommardäck på bilen!Kajsa krya på dig!Försökte få mannen att stanna i Helsinfors några timmar för att gå och hämta lite saker åt mig från Ikea, men han vill hem?!?!?! Tänker inte alls stanna och vänta på att de öppnar? Vad är det för sätt egentligen av en som borde vara tacksam att han får shoppa åt mig?
    Säg att det blir ju mycket billigare om han stannar på vägen än att ni ska behöva åka dit en gång till.
  • malins79

Jag hade tänkt att gå ner och börja måla i hallen nu när båda barnen sov. Men jag vågar inte. Det blåser så ut och där jag skulle vara är det en altandörr mot vår mörka baksida och jag är själv hemma med barnen. Maken sitter på tåget till Stockholm, vi ska köpa en "ny" bil imorgon så han ska sova hos vår kompis i natt.

Men jag har tagit fram allt, underlagspapp, letat reda på rollern och tråget så imorgon när S är på dagis och J sover ska jag måla...!!!

Ska kolla med ett öga på Bygglov om en stund.

Svar på tråden Vita hem del 6