Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

MiaMariah skrev 2008-01-17 19:18:28 följande:
    Denna kruka köpte jag igår.. Fick rabatt på Cult.
    Fin kruka!
  • malins79
    Svar på #17196
    Vi har också en Ultra Silencer och vad bortskämd man blir med att den låter så lite. Jag kan knappt dammsuga på max utan kör mest på min, fatta inte hur jag klarade av att dammsuga med en gammal Volta från 80-talet.
  • malins79
    Daggdroppen skrev 2008-01-17 19:25:49 följande:
    Har ni hört om någon som har fått tampongsjuka?Kom på att jag skulle läsa om det nu då jag har mått illa de senaste dagarna och nyligen haft magsjuka (på jul). Jag trodde ju liksom att jag hade det undan... Och vad ser jag? Jo att i princip alla symptom stämmer in på mig och hur jag mått. Yrsel, feber, ont i magen, diarre, orkeslös osv. Det enda som jag inte har är utslag på kroppen eller röda ögon/mun.Nu fick jag PANIK! Och ja, jag borde väl ringa till sjukhuset, men först måste jag pröva äta något. Bära eller brista. Något måste ner i min mage. Har tänkt att yrseln och mattheten beror på att jag inte har ätit men nu blir jag ju yr av bara tanken på något allvarligare. Och min mamma svarar inte....Ska avvakta tills imorgon bitti om jag bara kan. Nu ska jag försäka trycka i mig all mat jag hittar för att få energi. Magen får så lov att tåla det!

Du är inte gravid?

Man kan ju blöda fast man är gravid.

• malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-01-17 20:40:27 följande:
    Hoppar in en snabbis. Håller på och målar toa-golvet. Va glad jag är att jag la rutorna diagonalt, tycker det blir så fiint MiaMariah: Fin kruka! Gillar också cult design.Kajsa: Härligt att du äntligen fått dammsugaren Testa MiaMariahs förslag, jag kan mäta lampan om du inte har måttet. Lampan är verkligen fin
    Vad kul, är det pilligt?

Hoppas vi får se bild på resultatet.
  • malins79

oj, vad smidigt det är att nätshoppa Generad behöver tröstshoppa lite när maken är bortrest. Jag har varit vaken sen kl 5 och Jacob sover och Saga är på dagis. Jag håller på och städa lite och behövde muntras upp.
    Beställde precis 4 vita volangdynor till mina stolar jag köpte på Blocket, de som jag tror är Leksandstolar.
    Saga har fått en stol till sitt skrivbord och 1 stol står i vårt sovrum, det ska vara 2 där inne sen (när Jacobs säng flyttats) 2st får stå i vardagsrummet. Men som sagt de behövde några volangdynor ;.) . Och smart som jag är, så kan jag ju se om de passar till våra matsalsstolar vi har idag och då behöver jag 6 till men det kan ju vara en födelsedagspresent, eller hur.

• malins79
    lillafruluva skrev 2008-01-18 10:43:15 följande:
    Varifrån beställde du dynorna?? Jag har fyra stolar från blocket som kommer behöva dynor!
    Jag beställde på www.hansonsmagasin.se
  • malins79

gemelli, det ser fint ut! Hoppas ni får ert drömhus snart.

• malins79
    juliah skrev 2008-01-18 10:48:38 följande:
    Tack för alla kökstips. Just nu känner jag mig på vippen till att bli galen med alla beslut och all planering. För att inte tala om att genomlida ännu mer renovering.Nu ska jag kila in på Ikeas hemsida och planera lit. Tar tacksamt emot alla tips ni har!Väggen bakom kökssoffan är bärande, går alltså inte att ta bort men om man tar bort själva dörren som leder till vardagsrummet borde det kännsa luftigare. Smälla upp en vägg i vardagsrummet och då ha det rummet som blir som matrum. Och i köket istället för köksö en snygg avlång bänk av något slag där man kan ha förvaring och arbetsyta.Numberone, förstår verkligen att du blir ledsen, prata prata prata är mitt råd!malins, sjävklart ska du köpa dynor, det är ett bra köp!
    Hmm. visst måste jag ha dynor. Jag ska nog lura i maken att jag sytt dem själv när dom kommer, leveranstiden är lite lång för det stod att dom var på semester.

Förstår hur du känner dig inför en renovering. Kan ni inte vänta tills sommaren när det är varmare och gästhuset är färdigt så ni har nånstans att vara under dom värsta dagarna?
  • malins79

Vanilj, så fiiint! Jag blir allt lite avis! Vill oxå ha ett vitt kök.

• malins79

Kajsa, vad fint. Påsen som du sytt, var urgullig!

Svar på tråden Vita hem del 6