Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

juliah skrev 2007-11-23 09:25:23 följande:
    Tack alla ni underbara söta!Jag har klätt på mig nu, inget rött så långt ögat kan nå hihi. Fick till och med erbjudandet om att få låna kläder...icke, vi duger så bra som vi är!Har lagt det mesta av pyntet på köksbordet så får vi hjälpas åt med ljus, fat och allt småpynt.Kram på er (jag är så nervös så att jag skulle kunna kissa på mig nästan )
    Å vad härligt - lycka till nu!
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-11-23 09:31:57 följande:
    MM, det är tajm NU. Inväntar dem...borde vara här strax.Ha en mysig dag allesammans, kikar in senare och uppdaterar läget. Ska verkligen försöka knäppa lite foton jag med, men det lär bli körigt med piffning samt allt det där vanliga man måste hinna med med barnen.
    Glöm inte att NJUTA nu - det är inte varje dag man får ha ett reportageteam hemma som beundrar ens hem Flört
  • MiaMariah
    Ewis skrev 2007-11-23 09:36:39 följande:
    Miamariah:Ååå TACK snälla!men du blir det inte massor av smält choklad gegg kvar eller fastnar allt på havrehjärtanen?Man blandar chokladfrasen när dom är kalla i en påse med florsockret?
    När du lagt ner frasen i chokladen vänder du runt dem försiktigt så att de täcks helt av chokladen. Så tog jag dem med en sked och la ner i plastpåsen där florsockret ligger. Skaka om ordentligt. Det kan behövas mer florsocker men eftersom det blir lite geggigt på insidan av påsen så tyckte jag att det kändes lättare att slänga ner dem efter första skakningen i en ny påse så man slipper gegget på insidan av påsen. Men vänta inte på att de ska svalna eller stelna i chokladen, de måste ner med en gång så att florsockret fastnar.
    juliah skrev 2007-11-23 09:37:20 följande:
    Karamell, ja lite snö har vi kvar, skulle vara trevligt med en utebild. Men hon pratade om utebilder inifrån, hihi...man ser knappt ut eftersom jag inte tvättat fönster.vsm, Tack! Jag hoppas verkligen att det här blir bra nu...Mia, jag ska göra ett försök. De verkar vara trevliga och avslappnade.
    Spännande, du får uppdatera oss senare när de åkt!
  • MiaMariah
    Anton2005 skrev 2007-11-23 11:45:19 följande:
    HJÄLP!! Jag fick ett utdrag från en kreditupplysning på ratsit hemskickad till mig. Står namn och allt på killen som gjort den och jag har ingen aning om vem det är. Känns ju lite läskigt
    vad obehagligt! har sett den sajten, numera kan vem som helst ta en kreditupplysning på vem som helst..
    mimmamum skrev 2007-11-23 12:23:00 följande:
    Vad spännande det ska bli att få rapport från juliah! Undra vad de gör just nu!?
    det är nu man hade velat vara en fluga på väggen och tjuvkikat lite Flört
  • MiaMariah
    mimmamum skrev 2007-11-23 12:59:24 följande:
    På hedersplats ser jag!
    så klart Flört
    Ewis skrev 2007-11-23 13:03:57 följande:
    Välkomen in till mig på lite nygjorda Choklad fras hjärtan!
    man tackar!
  • MiaMariah
    Ewis skrev 2007-11-23 13:07:50 följande:
    Tack miamariah för receptet!!
    ingen orsak!
    Mori skrev 2007-11-23 13:13:14 följande:
    Ingen bra dag idag Skulle på makens farfars begravning, väl där ringde de från dagis och sa att Moa hade feber. Så det var bara att kasta sig in i bilen, köra 40 min, hämta lilla sjukligen och åka hem. Maken fick åka själv på begravningen, kändes inte alls bra, vet ju att jag hade velat ha honom med mig om det var min farfar. Jag har inte träffat hans farfar mer än ett par gånger men det känns ju som om man vill komma på begravningen iallafall, tillsammans med med min man...Tröstar mig själv med att tjyvsmaka på tryfflarna och de goda kakorna med apelsin och vanlijsmak (recept i lantliv)..*bjuder om någon annan vill smaka*
    beklagar verkligen sorgen, vad tråkigt att du inte kunde följa med..
  • MiaMariah
    Peak skrev 2007-11-23 13:21:16 följande:
    Ja de du hade i burkarna väl? Men var det inte någon som skrev idag att de skulle baka? Tryfflarna - recept från en tidning? Vilken det nu var...tänkte också göra dem! Du får säga om de blev goda sen!!
    jo, Rori bakar idag!
Svar på tråden Vita hem del 6