Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita hem del 6

Himmelbit skrev 2007-11-24 20:11:12 följande:
    Tänkte visa lite VITA bilder på mitt VITA skåp idag
    Ditt skåp är alldeles gudomligt -precis ett sånt skulle jag vilja ha i mitt/vårt vardagsrum.
  • Camilla R
    juliah skrev 2007-11-25 08:01:01 följande:
        Idag ska räcket spacklas, slipas och målas. Listerna står på tur efter det!Är så glad, trappen har verkligen varit ett skelett i garderoben i vårt hem Tänk er några smålyktor på trappstegen, kanske en krans som hänger på "stolpen" till jul...
    Åh, så fin trappen blir. Ni (eller din man kanske) måste ju vara rekordsnabb. Tycker att ni just började och så är ni nästan klara. Var er trapp lackad innan? Vi har en ny furutrappa (eller ja den är väl 5 år) lackad och trist, vilken jag självklart vill göra vit -men är lite orolig för jobbet. För jag gissar att jag är mer sugen på en vit än min sambo och därför får göra jobbet...
  • Camilla R
    FruPuffen skrev 2007-11-26 00:57:43 följande:
    Jäääsp! Sent inlägg här... Här har varit en stressig dag med både roligt och tråkigt! Det roliga var att jag var på julmys hos Helena Skarp och jag fotade faktiskt och har också lagt ut bilderna i min blogg! www.etthusivitt.blospot.com. Shoppade en stor stjärna som ska kläs i granris eller mossa (Ni ser den på en av bilderna från Helena), lite julgranshjärtan i fattigmanssilver och en liten ren!Det tråkiga var att vår 2-åring har fått ÖRONINFLAMMATION och vi ska flyga till Spanien i morgon... Så kvällen har tillbringats på familjeläkarjouren. Antibiotikakur fick vi iallafall men det kommer ju att göra jätteont i öronen vid start och landning . Ett tag övervägde vi att ställa in hela resan men efter lite prat med doktorn så beslöt vi oss att åka ändå.Nu väntar sängen, kommer nog att kunna besöka forumet även från Spanien så jag tittar nog in i veckan!
    Tack för att jag fick titta in på julmyset, där skulle man ha varit med.
    Hoppas att ni får en jättehärlig semestervecka i spanien och att flygresan fungerar för 2-åringen, trots öroninflammation.
  • Camilla R
    Peak skrev 2007-11-26 10:03:19 följande:
    ja, de delar på 12 månader - istället för de 6 jag faktiskt jobbat, resterande 6 var jag fl med det har nya regeringen bestämt att det struntar man i sa hon!
    Men du måste ju ha fått någon ersättning medans du var FL, denna måste väl ändå räknas med, eller?
  • Camilla R
    juliah skrev 2007-11-27 07:40:21 följande:
    Vet nu vad? Nu kan jag inte hålla mig även om jag inte riktigt vet hur det hela slutar.Jag fick ett mail för ett par veckor sedan från Helena Skarp, hon är intresserad av att tillsammans med Mari som har bloggen "An angel at my table" fotografera vårt hem. De gör uppdrag för Allt i hemmet och Lantliv. Och har en framtida bok i åtanke också...Det hela känns så spännande och nervöst så att jag inte riktigt vet var jag ska ta vägen.Nåväl, igårkväll ringde telefonen, jag sa till maken att jag inte är anträffbar oavsett vem som ringer...givetvís var det Helena  Hon skulle återkomma idag så då får jag veta mer.OM det blir av, då kommer jag att vara så uppstressad så att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera det, det är ju en dröm för mig det här, att få visa upp vårt hem men ja ni vet ju hur det är, en list saknas där osv osv. Så mycket man vill göra...
    Wow, vilken grej!!! Förstår att du inte kan hålla tyst, det är ju en superduperhändelse!
    Ditt hem är så mysigt och inbjudande, så det är klart att de vill göra reportage och jag vill läsa Lycka till!!
  • Camilla R
    nublu skrev 2007-11-27 07:47:18 följande:
    *härmar Idol-Daniel* "Dreams are coooomiiing truuueeee* Grattis Juliah! Förstår att det är blandade känslor, jättehäftigt men nervöst att visa upp något av det mest privata man har liksom.Själv ska jag troligen vara med i ett reportage i Länstidningen Östergötland. Definitivt inte lika coolt som Allt i Hemmet eller en inredningsbok men det är en lagom början. Förhoppningsvis får chefsredaktören snilleblixten att göra en hel reprtageserie om kvinnligt företagande på landsbyggden, det vore extra kul!
    ett reportage är ju alltid ett reportage, jättekul!! Och som sagt, det kanske bara är början.
  • Camilla R
    Daggdroppen skrev 2007-11-27 13:38:10 följande:
    Nu behöver jag er HJÄLP tjejer!!!!Har beslutsångest över vilken bild som ska bli årets julkort. Tar ni en titt i mitt galleri och ger er åsikt???SNÄLLA!!!
    Oj, så många fina bilder förstår att du har svårt att välja. Men jag tror nog att bild nummer 6 får min röst.
  • Camilla R
    malins79 skrev 2007-11-27 19:57:16 följande:
    Detta blir årets julkort, jag orkar inte försöka en gång till, så jag har redan beställt. Det var lättare att få Jacob att bli bra på korten än Saga. 
    Vilka sötnosar!! Jag har problem nog med att få med båda barnen på bild samtidigt -skall göra ett nytt försök till helgen
  • Camilla R
    knyttis skrev 2007-11-27 20:24:05 följande:
    Nu doftar det gott i hela huset! Har gjort pepparkaksdeg tillsammans med William, gissa om de kom lite mjöl både här och där! På torsdag skall vi baka med en väninna och hennes jämnåriga son!Kajsa - Så fin kudde!Juliah - Vad roligt! Var inne på Bruka vid Nk, tycker de lite synd för personalen är alltid så stressade där och de var massor med folk!malins -Söta två Vårt kort blev ju inte som jag tänkt heller men riktigt bra i alla fall tror jag
    Jättefin bild, han ser alldeles ljuvlig ut!
  • Camilla R
    Karamellfabriken skrev 2007-11-27 21:06:14 följande:
    Var det någon mer än jag som tittade på Äntligen Hemma?Men vad har hänt egentligen? Det är ju TOTALT kass nuförtiden.Tjejen, som jag inte vet namnet på, men som måste vara totalt färgblind är väl ändå värst. Hon kan ju inte förståååå folk som målar vitt !Nej, fram för grälla färger och kökslampor gjorde av ceriserosa silikonbakformar
    Ja, hon har aldrig varit någon favorit, men nu har det liksom accelererat med "dumheter" -rosa silikonbakformar som lampor, mönstrat tyg på kylskåpet, turkosa väggar etc.. Nej, det reportaget var nog finare före än efter
Svar på tråden Vita hem del 6