Inlägg från: alabaster |Visa alla inlägg
  • alabaster

Vita hem del 6

Sylt har du bilder på pojkrummen i ditt galleri? Äsch du är ju inte online, jag går dit och tittar. Å vilken fin sänghimmel! Något sånt skulle jag vilja ha åt mina killar men det blir svårt att få till när det är så mycket fönster.

• alabaster

Hvita sinnen - å superfina! Jag måste nog ta några loppisturer för att få in rätta känslan.
    Tyvärr är rummet ganska trångt och vi måste ha 90-sängar åt barnen därför att de sover så dåligt
    (så vi måste kunna gå dit och sova tillsammans med dem) och därför att deras rum måste fungera som
    gästrum när deras farmor och farfar kommer. Så sängarna kommer att ta upp stor del av rummet tyvärr

VeroniQa - så söta strumpor du sytt! Jag skulle vilja men orkar inte ta mig för! Det är lite för
    långt till tygaffären tror jag... *latmask*

JeaJea - inte för att det var det du bloggade om, men: Å vad fina fönster bakom granen!

Beatize - å vad roligt med nya sofforna! Visst lyser de upp hemmet något otroligt? *älska*

Vad har ni för planer idag? Min plan är att ordna hallen lite bättre. Jag ska ställa dit en byrå
    för alla vantar och mössor men för att komma så långt måste jag:
    Rensa ur äldsta sonens garderob och göra tillfällig plats åt yngste sonens kläder (de får varsin
    garderob när de får sitt nya rum)
    För byrån som jag vill ha i hallen rymmer nu yngste sonens kläder som därmed måste rensas ut och
    flyttas.
    SEN kan jag flytta byrån till hallen.

Och allt detta vill jag ha klart innan jag ska hämta min äldsting på dagis om 1,5 timme. Bäst att sätta igång!

• alabaster

Hejhopp! Jag hann bli klar innan det var dags för dagishämtning. Det blev bättre i hallen med byrån där, men hallen är så trång att det inte GÅR att göra det helt bra.

• alabaster

Hello, massa att kommentera igen. Men jag börjar faktiskt med en fråga:

Vad har ni för dörrmatta? Visa gärna bilder!!

juliah - *tjuvläser ditt inlägg till adamama* när får vi se tvättstugan?

jag tycker också att gardinlöst är lockande men har fått upptäcka att det kräver sina fönster
    vi testade här hemma ett tag med det blev inte fint, det måste nog vara finare fönster än våra
    för här såg det bara ut som att vi glömt hänga upp dem...

Vem var det som frågade om bord? Jag tycker att Mios rosie (heter det väl?) är fint. Vi har ett
    litet bord som jag hittade i ett uthus och sågade i och målade om. Det är också fint

Karamellfabriken vad är det för webadress till nublu? Kanske man kan titta in efter lite julpynt där,
    maken tycker nämligen att vi har för dåligt med julpynt i år. Så mycket för min "sparsmakade, stilrena jul"

Mufflon - vi har markör tv-skåp som någon gång i framtiden ska bli vitmålad... duvet "närjagfårtid"

• alabaster

tack karamellfabriken

lasseliten spets och snor visade nog en en gång tror jag...

• alabaster

VSM men ååååå vad lyckat skåpet blev!!!

• alabaster

VSM - ja, jag skulle plockat bort lite grejer också, nu när du säger det. Tänkte inte ens på det först men visst har du rätt, det blir bättre med bara några få saker på.

• alabaster

Laxgryta med saffran? *hoppar och studsar* Recept, pliiiiiiiiis juliah???

• alabaster

Tack snälla!!!

juliah skrev 2007-12-13 17:15:49 följande:
    alabaster, självklart! Nu har jag inga mått direkt eftersom jag improviserar men såhär på ett ungefär.Stek lök, champinjoner, pressad eller riven vitlök,tunna morotsslantar (heter det så?),ett kuvert saffran och lite chilipulver i smör. Sedan i med matlagningsgrädde och fiskfond. Sist laxbitar och ev lite maizena för att göra det lite tjockare. Brukar ha pressad potatis till.
  • alabaster

Godmorgon! Kålrotslådor pratas det här, så trevligt! Vi brukar ha både kålrotslåda och morotslåda på vårt julbord. Men jag låter min mamma göra dem...

Igår julpyntade jag genom att binda röda band runt några lampskärmar, en kruka och en vit kudde. Det blev jättefint och juligt!

juliah får jag titta in hos dig?

Svar på tråden Vita hem del 6