Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita hem del 6

Jag fyndade en lampa idag för 60kr på vår secondhandbutik.

En taklampa med hissfunktion i gammal stil, dvs med en motvikt eller hur man ska förklara och med tygsladd. 
    Vet att jag sett nån liknade på nätet men hittar inte, jag kan inte visa nån bild för den ligger kvar i bilen och maken har den nu. Ska försöka hänga upp den imorgon och fota.

• malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-01-24 19:31:20 följande:
    tror jag vet vad du menar, tycker det är fint. Ser framemot bild
    Och blir det inte bra så är ju 60kr inget att hänga läpp för. Pengarna går till välgörande ändamål.
  • malins79

Ser att MM är online, hoppas hon delar med sig hur det gått idag.

Ja, men jag har en ny tidning Drömhem & Trädgård som väntar så jag ska nog bläddra lite i den samtidigt som jag håller ett öga på datorn och ett öga på TVn Sverige spelar handboll.

• malins79
    MildaMaränger skrev 2008-01-24 19:41:41 följande:
    hej hopp Allt såg bra ut! Blev flyttad en vecka bakåt så nu ser det ut som att det kan bli BB den 30 juni istället. Den lille krabaten ville inte avslöja om den var en flicka eller pojke. Den ville knappt rubba sig alls. Den låg med huvudet uppe vid naveln, rumpan ner vid ljumsken och fötterna uppe mittemot huvudet. som ett V hihi... Gick en runda på stan och hittade en massa sött men kunde hålla mig från att shoppa.. funderar däremot på att köpa skötväska i morgon som jag hittade på 60% rea. En jättefin rosa från burberry.. skötväskan kan väl vara rosa även om det är en kille. Eller?
    Vad skönt att allt gick bra!
  • malins79
    MildaMaränger skrev 2008-01-24 19:46:20 följande:
    vet ni något märke med barnprylar som heter något som slutar på gården? typ strandgården, västergården eller nå?
    menar du dom här?

http://www.skraddargarden.com/
  • malins79

Jag ska försöka dammsuga lite, vill sy nån kudde också.
    Saga är fortfarande sjuk. Jag som hade tänkt att vi skulle åkt hela familjen till Ikea idag. Jag och Jacob får åka på tisdag istället när S är på dagis igen. Måste köpa present till maken, han fyller år den 2 feb.

• malins79

Jag skulle också vilja träffas.
    Även om jag har ca 4timmar till huvudstaden.

• malins79

Lynn, jag tror att häftgrund gör så att du slipper slipa, men den tar ju inte bort ev hack.
    Finns häftgrund i vattenbaserad för annars ska inte du måla med häftgrund.

• malins79
    Denna lampa köpte jag igår för 60kr. Men den kommer få hänga i vår nya tvättstuga över arbetsbänken, vi har så pass högt i taket så man blev bländad när man satt i soffan. Men över en arbetsbänk borde den passa.

Dessa tyger har jag sytt hissgardiner ala Kajsa till Saga och Jacobs rum.
    Jag måste har gardinringar innan jag kan sätta upp dem.
    007.JPG
    Konstigt, gardintygebilden kunde jag inte kopiera när den var stor, hmmm.
  • malins79
    mimmamum skrev 2008-01-25 14:07:36 följande:
    Fick precis besked från advokaten att loppet kanske inte är kört! Nu får ni allt hålla tummarna riktigt hårt för oss!
    Åååå, ska hålla tummarna!
Svar på tråden Vita hem del 6