Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Peak skrev 2008-01-01 16:57:52 följande:
    Ska du det!? Vad kul - jag vill också!! Jag ska minsann ta mod till mig efter jag varit på Formex
    Jepp! När det blir är ju dock skrivet i stjärnorna. Först måste vi köpa hus eftersom jag ska ha butiken i ett uthus eller liknande hemma och samtidigt ha en näthandel igång. Men i en liten 3:a går det ju inte..
    gemelli skrev 2008-01-01 17:39:22 följande:
    åååå titta den här skulle jag vilja ha.... lite långt för mig bara www.blocket.se/vi/14619105.htm
    Underbar!
    Heaven81 skrev 2008-01-01 17:54:37 följande:
    Gott nytt år alla Har inte hunnit sitta här alls nu under jul och nyår, men det ska det bli ändring på nu när vardagen rullar igång igen!Har lagt ut nyårsdukningen i mappen julen07 om nån vill se.
    Vilken fin dukning!
    mimmi006 skrev 2008-01-01 18:03:07 följande:
    Snart är glada julen slut slut slut... rensar i mina bilder, här är från Lisas rum. Krokar är inte fel att ha heller!
    Underbart!
  • MiaMariah
    Feffie skrev 2008-01-01 19:20:28 följande:
    Hur tänker ni när ni renoverar? När vi flyttade in i huset fanns här ett björk kök,  vilket fortfarande finns kvar. Då tyckte vi detta var jättefint, vilket det fortfarande är,MEN jag vill ju ha VITT. M också. men samtidigt så är detta kök på något sätt för fint för att slita ut. Och alla som är här säger ssamma sak "klart ni ska behålla detta" osv.Hur tänker ni i liknande sitsar?Samma gäller med vår kombinerade badrum/ tvättstuga, den gamla ägaren rev väggen mellan dessa rum till ett stort gemensamt utrymme. Visst första intrycket är wow vad stort och luftigt. MEN jag har ingenstans att ha det man kanske i bland vill "gömma" i en tvättstuga, tex ett par gummistövlar, pappersåtervinning etc. Rummet är helkaklat men inte i vitt eller grått som jag vill ha utan i mest beige och lite aprikost. Även detta utrymme känns för bra för att riva.Vad ska jag göra?? Hur resonerar ni om rum som inte är "fula" ? river ni ut skiter så ni blir hundra % nöjd eller nöjer ni er med det ni har??M är snickare men har tyvärr inte fri tillgång på material:)
    Jag säger såhär - jag tycker ni ska göra det till det ni själva vill ha. Visst, vissa tapeter och träslag är jättefina men kanske inte "ni". Och visst känns det tråkigt att behålla något som kanske är ok men ni ändå innerst inne inte är nöjda med.
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-01 20:03:04 följande:
    Malins: Tack Jag har varit utfryst från familjeliv en bra stund nu, muttrar. Så tråkigt att det inte går och komma in här för att så många är inloggade samtidigt. Kan det ha med den nya betaversionen att göra?
    Samma sak här, blev utkastad.. Säkerligen har det med betaversionen att göra..
    Vad tror du om denna som sött? Den är underbar och på lördagar får man ju äta lite tycker jag! hemochlycka.blogspot.com/2007/11/beskgod-mat-efterrtt.html
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-01 20:36:11 följande:
    Mimmamum: Skulle jag kunna få receptet till soppan?MiaMariah: Ja den ser verkligen underbart god ut. Kan man laga den dagen innan?
    Jajamän, den ska frysas i minst 5 timmar så jag gjorde den dagen innan. Och faktum är att när vår inte tog slut så hade vi den i frysen några dagar efter och den blev godare och godare!
    Beatrize74 skrev 2008-01-01 20:39:13 följande:
    Har ni registrerat era bloggar på www.bloggkoll.com verkar som om de flesta mer välbesökta bloggarna redan ligger där, men för mig är det helt nytt. Man kan tydligen knattra kryssa för sina bloggfavoriter där och sedan välja att bli mailad när favoritbloggen uppdateras. Inte så pjåkig idé kan jag tycka...hoppas det funkar. Det var flera här inne som redan hade prenumeranter såg jag, men själva grejen är att man inte behöver ha lagt in den själv, utan någon ANNAN kan ha lagt in din blogg som favorit som andra sedan prenumrerar på. Sååå..kika om din blogg ligger med.
    Nej, men ska testa!
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-01 20:57:19 följande:
    Va bra! Då ska jag prova den Vad är föresten det där fluffet på burk som är ri receptet?
    Det är marshmallowfluff. Typ samma konsistens som smälta marshmallows. Står bredvid jordnötssmör/blockchoklad/nutella på bakavdelningen.
    Kicki83 skrev 2008-01-01 20:58:31 följande:
    Hej Jag har letat och letat efter en hemsida med just VITA hem saker. Letar just nu efter en vit klocka som går ut från väggen. TYp en skolklocka?? Hmmm undra om någon hänger med på vad jag menar?///KickiS83
    Menar du som min typ såhär?
    Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpwgzkrd.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
    Mori skrev 2008-01-01 20:58:42 följande:
    Hej tjejer!Tillbaka hemma efter tre underbara dygn hos mina föräldrar. Vi har myst, ätit och virkat (!) hela dagarna. Sovmorgon har vi haft ocksåNu har jag äntligen lärt mig virka mormorsrutor!!!! *jublar*Jag fick ett bord av mina päron som jag såklart vill vitmåla Men jag undar om det går. Det är ett runt bord på ett tjockt ben. Benet är lite "svarvat" eller vad man ska säga, och bordsskivna går att dela och stoppa i en extra skvia i. Bordet går att höja och sänka. Skivan och foten är i faner som släppt lite i kanterna och är lite bubbligt. Har ingen aning om hur jag ska lösa det. Ska jag bara låtsas som det regnar och slabba på färg ändå?
    Knäpp en bild så får vi se!
  • MiaMariah
    Mori skrev 2008-01-01 21:15:02 följande:
    MiaMariah: MMMM, jag smakar gäääärna!!Hihi, tack! Ska ta mig i kragen och packa upp kameran ur någon av alla väskor och ta ett kort imorgonBea: Kikade på ditt bord! Tror de är snarlika minsann! Syns inte alls att ditt är lite bubbligt ju, fusk Tror du man kan gotta på lite färg uppepå bubblorna?
    Skrattande
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-01 21:27:15 följande:
    Ok, hoppas det finns här i Finland också. Har aldrig hört talas om sånt förr.
    Håller tummarna för att det finns..
    Kicki83 skrev 2008-01-01 21:29:08 följande:
    Miamariah: Exakt en sån.Vet någon nån hemsida där man kan beställa såna???Tack
    Tänkte just föreslå vilda änglar men annars vet jag att det finns/har funnits på Rusta och Ullared..
    Sylt skrev 2008-01-01 22:57:42 följande:
    ... har förresten slängt ut granen idag - såå skönt!
    Låter skönt. Här rivs julen ner i morgon!
  • MiaMariah
    mimmi006 skrev 2008-01-02 09:20:10 följande:
    Gå vidare ända till betalning, så ser du frakten!Så här ser vårt garage ut! mimmi-magnolia.blogspot.com/
    Vilket underbart hus och garage du har!
    Peak skrev 2008-01-02 09:31:54 följande:
    h vad mysigt!! Jag får ha min butik i villaområdet i Kumla - vi får ju med en friggebod från Kommunen hihi. Sambon ringde just och de ha fuktmätt våran platta i huset och den är inte torr så nu måste den torka ca 2 v. Och plattsättarna kan inte täta golven i badrummen idag som tänkt utan får börja med väggarna, vilket betyder att vi inte kan ställa in pannan i tvättstugan och få igång värmen. Nu letar sambons chef efter en elpatron så vi kan få igång golvvärmen ändå och så det ska torka! Min sambo tror inte det kommer betyda några förseningar men han var lite nere och hade dessutom fått punka på bilen
    Hihi, tror inte att Bostadsbolaget gillar att jag skulle smälla upp en friggebod här bakom huset, annars vore ju det en idé Flört
    knyttis skrev 2008-01-02 09:38:33 följande:
    Godmorgon!Nytt inlägg i bloggen, Maileg, varning om ni är helt totalt less på julen
    Underbar!
    LCroft skrev 2008-01-02 10:03:11 följande:
    Kommer ni ihåg att jag för evigheter sedan bad er hålla tummarna för mig? Och igår skrev jag om att vara hemma och njuta med Ida så länge som möjligt! Sökte jobb för rätt så länge sedan redan på en av mina favorit butiker, inrednings/leksaksbutik, säljer bl.a Maileg, HD, Stoltz osv... Ordentliga rediga träleksaker och underbara inredningssaker. Hon skulle höra av sig i mitten av december men hade inte hört nåt och trodde att jag inte fick jobbet, idag ringde hon! Hon har haft så mycket att göra att hon inte hunnit ringa tidigare, men jag fick jobbet! Och får välja lite själv hur jag vill jobba, kommer att bli en 4-5 dagar i veckan, mindre om jag vill och mer om jag vill. Plus 2 gånger i året så blir det mässa i Helsingfors var jag ska vara med henne. Blandade känslor just nu Överlycklig, skräckslagen, vemodig, stor klump i halsen. Ska söka dagvårdsplats åt Ida idag och det är väl det som gör mig alldeles gråtfärdig, min lilla bebis ska inte vara hemma med mamma mer, samtidigt som jag vet att hon kommer att tycka det är jättekul att få vara med andra barn på dagarna. Och eftersom mannen jobbar skift så blir det ju inte varje dag hon behöver vara heller. Pust! Ska försöka smälta det här nu
    Men ååå vad härligt - stort grattis!
    Kajsa M skrev 2008-01-02 13:30:16 följande:
    Har varit på Ikea idag. höll på att svimma i kassan. Sen gick jag in på färgaffären och fick huka mig ner där också. Är så otroligt yr i huvudet idag. Så här blir det nog inget målat idag. Jag som köpt ny färg och allt.Tror att det beror på alltför lite sömn i två nätter. Lillan har helt slutat att äta och vill ha välling flera gånger varje natt istället! Hur får man i en treåring mat?Hade gäster igår som vi inte träffat på 3 år. De kände inte igen sig alls härhemma. Men så har vi ju inte en enda möbel kvar sedan 3 år tillbaka heller... DEt gav mig en liten tankeställare om att jag kanske är lite väl tokig.
    Men stackare! Vila idag!
    Om du är tokig är jag likaså iså fall, har inte heller kvar särskilt mycket från förra lägenheten.
    Daggdroppen skrev 2008-01-02 13:58:22 följande:
    Oj stackare. Drick mycket och kanske gå och kolla så dina järnvärden är ok??? Ta hand om dig Här är fönstren förresten. Vad tror ni??? Passar det som ramar för ett-årskort??? Själva korten blir i sepia och passpartouet (hur det nu stavas) blir väl i någon passande färg. Kanske riktigt mörkmörkbrun, eller svart.
    Underbara fönster!
Svar på tråden Vita hem del 6