Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

juliah skrev 2008-01-04 14:55:29 följande:
    knyttis, lite snö har vi, men det kommer säkert mer. Jo jag var på vita hem men de hade inget särskilt alls. Vänta så länkar jag tråden till dig.Blir lite glad, maken ringde nyss och berättade att chefen och hans fru hittat min blogg av en slump och fastnat där i flera timmar. De tyckte att det var så fint
    Men vad roligt, härligt!

Apropå bloggar så fick jag reda på att en känd inredningsbutik går regelbundet in på min blogg, gissa om jag blev glad!
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-04 15:40:43 följande:
    MiaMariah: Så vacker bild! Är det samma krona som finns som större också?Lisa: Fin tapet!
    tack! jepp, det är det.
    FruPuffen skrev 2008-01-04 15:57:27 följande:
    MiaMariah: Vill ha...
    Glad
    FruPuffen skrev 2008-01-04 16:06:49 följande:
    Oj vad kul!! Min blogg hittade en gammal kompis av en slump!
    Ja, världen är liten ibland.. Flört
  • MiaMariah
    Daggdroppen skrev 2008-01-04 16:11:59 följande:
     Jättefint!!!!
    Tack!
    Daggdroppen skrev 2008-01-04 16:15:49 följande:
    Tycker att alla har visat så fina vårbilderpå sistonet så nu ska jag kontra och visa två vinterbilder. För vi har vinter till april. Så jag får vänta lääänge på vårenHär är mina gamla skridskor:Och här hänger de:
    Vad fint!
    FruPuffen skrev 2008-01-04 16:19:36 följande:
    Jag ska också sy vårkuddar någon dag, har  i allafall lagt fram tygerna . Det blir en blåvitrandig och en vit med mörkblå blommor (tyget från Ikea).Detta snodde jag ihop efter min promenad med vagnen idag (sövde barn, motionerade och gjorde pyssel på samma gång ). Tror jag har sett det i lantliv eller om det var vakre hjem, var hur enkelt som helst. Den blev dock lite ojämn ser jag nu, men ni förstår principen :
    Så fin, såg det i tidningen vilken det nu var..
    Beatrize74 skrev 2008-01-04 16:21:06 följande:
    Åhhhh...vad många fina bilder ni visar på tapeter, glasklockor och skridskor.Jag håller på och städar bort julen som bäst. Granen är ute och julsaker är ihopsamlade i julkartongen igen. Men...jag står i valet och kvalet om jag ska kasta med mina pappersskridskor, eller om de ska få hänga kvar. Är de mer "juliga" än "vintriga"? Eller hur är det? Är de vintriga kan de gott få hänga kvar ett tag ju. Här är en bild på dem om ni glömt bort dem...beasbarnslikheter.blogspot.com/2007/12/skrids...
    Låt dem hänga kvar, skriller kan man ju åka vintern lång!
    summer06 skrev 2008-01-04 17:42:02 följande:
    så här gjorde ja i min kupa nu till jul!
    Vad vackert..
    Kajsa M skrev 2008-01-04 17:52:06 följande:
    Har sytt en kudde idag - igen!En helvit med vinge och breda knytband.Makens kommentar:- Jag antar att jag får flytta ut snart! För nu börjar det bli måååånga kuddar!
    Å vad fin! *fniss* hälsa maken att jag gärna tar några stycken om han tycker det blir trångt Flört
    LDN skrev 2008-01-04 18:16:39 följande:
    tänkte höra om det är någon som har lite snygga tips om vad man kan ha på väggarna. det står alldeles sill i mitt huvud. är så inspiration lös vad det gäller det just nu. tycker mig inte kunna komma på något. har en rad med tomma väggar här hemma som jag inte vet vad jag ska fylla med??!! kanske eventuella tips på nån internetsida också?
    Kika in i våra gallerier så kanske du kan få nån idé.. Spontant sett gillar jag tavellister som göra att man kan varva.
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-01-04 18:58:21 följande:
    Fast jag tycker min häst jag fick i SWAPen var finare faktiskt.
    Tycker jag också, den är underbar! Hänger på garderoben i hallen.
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-04 20:01:24 följande:
    Pust! Jag städar och bakar och försöker titta in här. Springer omkring som en yr höna Men det gör inget för imorgon fyller jag 30 hihi. Jag är barnsligt förtjust i att ha födelsedag
    Men vad roligt - grattis i förskott!
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2008-01-04 20:13:10 följande:
    Tackar! Himmelbit och MiamariahTack söta ni!Det blir så konstigt när man ska citera ett inlägg där ni skrivit flera citat. Får bara med det sista som ni skrivit. Nu åkte julen ut här hemma också. Till och med stjärnorna i fönstren som jag bestämt mig för att spara tills slutet av helgen i alla fall... Men granen står så grön och grann i stugan fortfarande.Men nu kom jag på när jag tog fram alla fönsterlampor igen, att jag har väldigt tråkiga lampor. Måste ge mig ut på jakt efter lite roligare lampor! Vad har ni andra för fönsterlampor?
    Mina syns nog i galleriet tror jag - men har bara bordslampor, inga som hänger.
    Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2008-01-04 20:13:30 följande:
    Kikar in!Inte skrivit på länge, har inte hunnit!Bara varit in och slarvläst...Underbara bilder ni visar!Jag är  JÄTTELYCKLIG! Min man har börjat renovera vår källare!I 9 lååånga år har vi bott i vårt hus.Det är byggt -76.Stäng ögonen och tänk er badrum a´la -76.Just de.Ni blir lika illamående som jag!Men nu,NUUU händer de grejjer!!Nu blir de härligt vitt spa med bastu och bubbel i källaren!Å de blir stooort, 45 kvm stort..... de ni....Just nu skruvas de sista skivorna på vaggarna i nya tvättstugan, sen in med golv och måla väggar.Efter de börjar vi riva ut äckel gröna golv och bajsbruna äckelpäckel tapet. Jag e bara sååå LYCKLIG!!
    Vad härligt!
    Kajsa M skrev 2008-01-04 20:15:36 följande:
    GRATTIS i förskott! Välkommen i 30-års-klubben! Det är väl några fler än jag som fyllt 30 här? Mimmi, Himmelbit, LCroft, Fluffiga moln t.ex. Men sen vet jag nog inte så noga hur gamla ni andra är...
    Jo, jag är också medlem i 30-årsklubben - blir 31 i april rent utav, huu..
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-04 20:42:19 följande:
    Tack för alla gratulationer Nu är jag snart färdig med bakandet. MiaMariah: Tyvärr hittade jag inte fluffet på burk, men vi bor ju i en liten stad så jag ska kolla det i Helsingfors när jag är där. Men det blev inget nu.
    Asch vad synd.. Hoppas du finner det i H - borde ju finnas tycker man..
    Kajsa M skrev 2008-01-04 20:47:57 följande:
    Ska in och kolla dina lampor!Ja men då är du av den bästa årgången! 77:or har jag hört ska vara riktigt bra! Det är lååååångt tills jag fyller 31! Ett halvår!!!
    Lite dåliga bilder ser jag nu i efterhand men hojta om du vill se mer av någon. Klart vi 77:or är bra Skrattande
    lasseliten skrev 2008-01-04 20:51:23 följande:
    God kväll! har varit en sväng till Örebro och kollat in lite rea, lite snabbt bara. Hittade inget till mig och min bulliga mage...men en fiiin kofta till Ebbe på POP iaf. 3 renar från åhléns fick också följa med hem   tack snälla birks och Mia!  Men jag är ju en copy  Den hästen är ju förlagan...GRATTIS Lina i förskott!  
    Men din ÄR bättre - helt klart!
  • MiaMariah
    Grattis Lina!!
    lillafruluva skrev 2008-01-05 10:16:47 följande:
    Hihi, jag verkar ensam här, ni äter väl lördagsfrukost med familjen kanske! Själv sitter jag med barnen på golvet och sambon ligger sjuk i sovrummet!Här är en lagom suddig bild på kronan jag vill ha hjälp med att fylla, kasta över mig tips på fina saker att ställa/lägga i den!!
    Men det är ju fint som du gjort det tycker jag!
    gemelli skrev 2008-01-05 11:37:32 följande:
    mimmi, Jaaa jag såg brickan, den verkar ju vara kanon. Nu är ju jag iofs inte så rädd om vårat gamla bord i köket. Hade ju tänkt att slipa och måla om det någon gång i framtiden lasseliten,Hihih STORA Vide vinkar och mår jättebra
    Å så söt! Mina äggstockar vibrerar de också!
Svar på tråden Vita hem del 6