Inlägg från: MiaMariah
|
-
-
Punkt tre låter ju kanonbra!Beatrize74 skrev 2008-01-05 15:28:45 följande:Tack Juliah - ja, jag vet ju att du har det likadant och jag undrar hur du faktiskt får ihop det. När du dessutom fixade och piffade inför reportaget med Aftonbladet helt själv så trodde jag att vi hade med superwoman att göra. Jag kände mig ganska liten då kan jag säga. För att det ska vara så fint som jag önskar här hemma, så fint så jag mår bra, så ska jag plocka i princip hela tiden, men om jag gör det så MÅR jag inte bra. Så det är verkligen inte win-win.Fast nu har jag varit så neggo flera gånger här inne så jag behöver balansera "chin" här inne lite med några positiva saker:1. Vi har sånt toppenläge att vi bor i ett område med många hus och barn, men just där vi bor är det bara tomma gräsytor runtomkring som nästan känns att tillhöra "vårt" hus. På den cirka 7000 kvm stora gräsyta som är framför vårt hus låg snön vit och orörd. Där gick jag och maken ut med barnen och deras snowracer och gjorde banor i snön som vi sedan lekte "tåg" på. Vi hade korsningar och övergångar och de turades om att få åka på snowracern. Så kul och bra motion för de lyckliga barnens föräldrar. 2. Maken har fortsatt att bygga hela tiden nu och medan barnen satt i sandlådan (och försökte få loss en hink därifrån - makens kommentar "Vi syns om tre månader då gullungar" så diskuterade vi just det här med hur vi känner inför bygget. Han sade att han tycker att det börjar släppa nu, att den tyngsta biten är gjord och det märks på honom att han är gladare. När vi ätit vår lunch gick han ut på en gång och fortsatte. Vi ska nog få rätsida på det här. 3. Jag har kommit på hur jag ska få bättre vanor det här året som kommer. Det jag har saknat i livet som småbarnsförälder och förvärvarbetande är:- bra kondition och tillfällen till motion- solljus, jobbar ju under dygnets ljusa timmar- kultur, att läsa böckerOch så slog det mig ju att jag ju kan få alla tre på ett mycket enkelt sätt. Jag ska börja gå med stavar på lunchrasten på skolan. Jag hinner gå cirka 40 minuter och då är det ljust och då kan jag även lyssna på böcker via MP3 i min mobiltelefon. Annars sitter jag ju ändå bara inne i det unkna personalrummet och gaggar med kreti och pleti som kommer in, men det här kommer göra att jag mår bättre. Prata skit kan jag göra på halv tre rasten när det är fler som har rast samtidigt som jag. Och då ska jag ändå se till att virka, sticka eller brodera eller något. De får tycka jag är tantig, men jag mår bra av att skapa saker med mina händer och nu när jag VÅGAR skapa och visa upp det så ska jag se till att utnyttja de stunder jag bara kan. Mycket om mig själv idag, men jag känner att "poletten" har fallit ner och jag kände att jag ville skriva av mig. Tror ni förstår hur det känns att ha frustration över att vilja vara både "duktig" och "nöjd" samtidigt, mer än några andra jag känner.Vad du skriver vackert.. Vad omtänksamt av dig att skriva till din dotter!Mori skrev 2008-01-05 16:14:07 följande:Hej tjejer!Jag skriver dagbok till Moa emellanåt, och tänkte dela med mig lite av det jag skriver. Lite OT i tråden men iallafall"En sak till bara som jag inte får glömma. Minns inte riktigt när det var. Men en dag tittade du mig rakt in i ögonen och strök min kind med din mjuka lilla hand. Sen sade du "Äcka te" Då brast något inom mig. Jag grät för att jag älskar dig så, jag grät för att jag insåg att mitt liv startade på nytt den dagen du föddes. Jag grät för att hur tufft livet än har varit mot mig och din far skänker du lycka i varje sekund av våra liv. Du ger oss orken att orka kämpa när det känns tungt. Du är vår sol och vår luft. Utan dig stannar livet. Du satt tätt intill mig i mitt knä, helt lugnt, som om du förstod att mina tårar inte var av sorg. Du bara satt där, tills jag stillat mig! Underbara, vackra lilla du! Tack för att du finns...Älskar dig. Kram från mamma"
-
-
Men oj vad fin och jöss vad billigt!Himmelbit skrev 2008-01-05 17:27:42 följande:Här är mitt senaste Blocket-fynd. För 100 kronor blev den min!! *nöjd*Denna ska få stå i sonens rum sen när övervåningen är klar - vitmålad!För den observante - ja, vi har vitmålad panel även i garaget..
-
Tack vad söt du är! Fast detta kortet har jag faktiskt tagit själv *stolt*Mori skrev 2008-01-05 18:49:53 följande:MiaMariah: Tack! Jag är så imponerad av det du och din man skapar tillsammans! Du grejar ihop allt så vackert och han återspeglar det vackra i fotografierna! Himmelbit: Bättre än så blir det knappastKommer bli kanonfint!Himmelbit skrev 2008-01-05 19:20:59 följande:Här har jag vinklat mer åt höger, jämfört med förra bilden och här syns den vinklade väggen in till Melkers rum plus badrumsdörren.En "fulvy" in på Melkers blivande rum:
-
Jag kör en repris -
tack! nej, de har jag haft sedan tidigare men har vinterpyntat lite i vitt!mimmi006 skrev 2008-01-05 19:28:34 följande:Fina saker... Har du shoppat? Jag ser att du har min dotters favoritljus med glitter i, hon köpte en sånt när hon fick välja värdinnegåva!tack! *fniss* ja, ibland går det hyfsat att fota för mig iafHimmelbit skrev 2008-01-05 19:30:25 följande:Nej, det tycker jag inte. Kanske svårt att se på bilderna men de är väldigt olika kan jag säga som sett båda "live". Trodde nog att de skulle vara mer lika, men det är de inte. Du får helt enkelt komma och kolla snart!! *inbjudan*tack!lasseliten skrev 2008-01-05 19:31:39 följande:Jättefint Mia!
-
Vet ni vad det gör här tjejer? Det snöar! Äntligen! *viskar i rädsla över att det ska sluta*
-
Tack!Värsta Supermamman skrev 2008-01-05 20:08:57 följande:Har bara skummat ikapp och sett bilder på himmelbits fina övervåning *tänk vad många skåp det kommer att finnas plats för* och Miahmarias fina bild två gånger.Vad tycker ni om dessa? www.ellos.se/images/products/large/ells_1024/... klurar på om kuddfodranen funkar som vårkuddar i soffan, men kan inte bestämma mig om det är helt rätt färg.Tips till nästa jul:www.ellos.se/images/products/large/89-22/89-2...
De där julkuddarna köpte jag på rean faktiskt! Helt ok men tycker de var finare på bilderna än irl.Himmelbit skrev 2008-01-05 20:26:27 följande:Å så söt!Inte en aning tyvärr..summer06 skrev 2008-01-05 20:41:40 följande:hej! Nu har ja en fråga till som ja hoppas att nån kan svara på! Undrar om nån vet om d finns nån sida på nätet där man kan hitta Hans Michael saker?`tack! men du, ditt foto är ju jättefint taget!Mori skrev 2008-01-05 20:57:20 följande:Såhär ser fösntet i datarummet ut....Miamariah: Så duktig du är! Jag misslyckas jämt med mina bilder. Har försökt fota kakformsänglarna i två månader, men det går inget vidare....Himmelbit. Kanonfina pryttlar!
-
tack! men o nej, jag kan inte alls fota, jag har nog bara lite tur ibland.LCroft skrev 2008-01-06 08:22:28 följande:Himmelbit: Så fint ni kommer att få det! *suck*Mia: Fin bild, du är lika duktig som maken på att fota gemelli: Jag är från Finland Men nu blev jag ju nyfiken, funderade du nåt speciellt eller?Ja, jag tyckte mer om D&T förr men nu har Lantliv gått om med hästlängder faktiskt.mimmamum skrev 2008-01-06 08:32:53 följande:Godmorgon LCroft!Mimmi, ja just det imorgon är det arbetsdag igen för er! Nja jag är helt inne på Lantliv för tillfället, tycker ingen tidning mäter sig med den! Aftonbladet brukar ju ha bilagor på söndagar ibland kan de vara lite roliga (juliah var ju med)!Usch gruvar mig faktiskt lite för imorgon då sambon börjar jobba, då ska jag ta hand om barn och hund själv, är så jobbigt med påklädning och en ivrig hund! (vad är detta egentligen?)
Den gröna ska vara "räcka ut tungan" men jag förstår den inte..Tack!LinaoMatilda skrev 2008-01-06 09:23:12 följande:God morgon!Himmelbit: Så fint det kommer att bli på vinden, bjälkarna är jag också avis på MiaMariah: Fina bilder!VSM: Klart du ska ha skåpet! Om du lyssnar noga hör du säkert att det kallar på dig Så har jag glömt resten...Värsta Supermamman skrev 2008-01-06 10:03:12 följande:Godmorgon!Jag blir också sur på fl. Hoppas att det blir bättre snart.Här har vi årets första snö så ni kan ju gissa vad vi ska ägna dagen åt?! Snowracee sönerna fick i julklapp ska invigas. Och så kan det hända att julpyntet jag ställt på köksbordet i onsdags åker ner i källaren. *som ni märker har jag släppt lite på det eviga plocket*Här kommer vår hylla utan julpynt på, det blev lite tomt utan lummern på så jag köpte en murgröna.