Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit
    Karamellfabriken skrev 2008-01-05 17:42:32 följande:
    Himmelbit,Usch, vad avis jag blir.Känner att jag också vill ha vitmålad panel i garaget nu !Fast jag kan iaf stoltsera med att jag har hyllor från stans hippaste inredningsbutik (som gick i konkurs) i vårt garage. Fast de syns inte för de är fulla med bråte !
    Känns kanske lite "overkill" egentligen men det är ju fint..
    Kajsa M skrev 2008-01-05 17:43:56 följande:
    Ja om du visste vad jag myser nu. Laptopen i knät framför en VARM och skön brasa!
    Åh vad mysigt det låter! Ska också tända en brasa nu kände jag!
    MiaMariah skrev 2008-01-05 17:48:52 följande:
    Men oj vad fin och jöss vad billigt!
    Jag trodde knappt att det var sant. Hon hade ingen bild ute så det var en ren chansning! Superfin vad den!
    Kajsa M skrev 2008-01-05 17:49:36 följande:
    HimmelbitVilket fynd! Kommer blir jättefin i vitt!Och jag som inte ens har panel i huset! (jodå en vägg har jag allt!)
    Köpt i dina trakter.
    mimmi006 skrev 2008-01-05 17:56:12 följande:
    Himmelbit- å den kommer att bli helt ljuvlig! Supersnyggt med panel i garaget ...
    Ja, den kommer nog bli jättebra - när nu övervåningen blir klar..
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-05 18:08:26 följande:
    HimmelbitVar det den i Gränna?
    Nej, i Huskvarna. Hon sålde ett soffbord som det fanns bild på. Sen stod det bara "skolbänk 100kr" i texten.
  • Himmelbit
    gemelli skrev 2008-01-05 18:09:58 följande:
    Vilka är det som bor i finland här i tråden?
    Fluffis, LCroft, LinaoMatilda är de som jag kommer på just nu..
  • Himmelbit
    gemelli skrev 2008-01-05 18:27:23 följande:
    Tack...Ååååå måste berätta idag var jag i våran lokala inredningsbutik och där hittade jag sååå fina vägg/tak spottar, men shit dom kostade 1300kr/st min man tittade bara på mig och skakade på huvudet.Jaaaa jag vet, men dom var juuu sååå fina. Men sjukt dyra, skulle vara såå snyggt att ha dom i taket i vardagsrummet. Men skulle då behöva 7 st = 9000 kr Förblir nog en dröm
    Oj, det lät inte billigt.... Kan du beskriva dem eller vet du t.o.m vad de heter?

Nu är det nattning på g!
  • Himmelbit
    Gemelli och Camilla R - fegisar.. . Ni måste ju skriva ut exakt näääär på 70-talet som ni är födda! Det har ju vi andra gjort *nyfiken*
  • Himmelbit
    Kajsa M skrev 2008-01-05 19:10:25 följande:
    Jag tror inte det finns ngn 60-talist här? Inte som vågat erkänna i alla fall
    Jodå, igår "erkände" Toola sig som 60-talist.
    Camilla R skrev 2008-01-05 19:07:54 följande:
    Camilla R skrev 2008-01-05 19:04:46 följande: Är jag äldst med det? Känner mig genast som en "tant"..... Nej, kanske inte ändå, man är väl ändå aldrig äldre än vad man känner sig och någonstans på vägen så slutade jag räkna år, jag liksom bara firar födelsedag en gång om året
    Sunt resonerat! Så tänker jag också!!

Sitter och lägger upp bilderna på övervåningen nu - behöver jag förklara att det är totalt opimpat?!
  • Himmelbit

Eftersom det är "fulbilder" så besparar jag er stora bilder...
    Det blir svårare och svårare att fota helheten eftersom fler och fler väggar kommer på plats.

Först ut är kupan. Här blir det allrum med soffa och TV. Utgång till balkong.
    Kupan.jpg

Dessa bjälkar ska bearbetas lite med ojämn hyvling på kanterna bland annat, och sedan vitmålas:
    Bjälkar.jpg

• Himmelbit

Här har jag vinklat mer åt höger, jämfört med förra bilden och här syns den vinklade väggen in till Melkers rum plus badrumsdörren.
    Mot badrum sovrum.jpg

En "fulvy" in på Melkers blivande rum:
    Melkers rum.jpg

Svar på tråden Vita hem del 6