• Ewis

Vita hem del 6

Hej hopp!
    Jag har ett litet problem som inte har med vitt att göra .
    I denna tråd kan alla så väldigt mycket så jag tänkte att jag frågar här om hjälp.

Vi sitter och väljer bilder på barnen till att göra den årliga almanackan som farmor, farfar, mormor, morfar mf får i julklapp.
    Problemet är att vi har så många bilder på barnen som vi vill ha med men som ni alla vet så består året bara av 12 månader = 12 bilder.

Nu till min fråga, finns det någon som kan hjälpa mig att få fyra bilder (en gång på tösen och en gång på sonen) på en bild??

Vi tänkte typ göra ett kollage med fyra bilder på ett månadsblad (istället för bara en bild)när vardera barn fyller år.
    Vad tror ni om det?

• Ewis

Juliah:
    Jag vet faktiskt inte om det funkar, beror säkert på hur känslig man är.

Här hemma har vi kommit underfun med att både sonen och jag alltid går runt och snörvlar vid jul då hyasinterna börjat att blomma tyvärr.
    Förra året klarade vi oss för då planterade jag hyasinter i ett litet arrangemang ute på farstubron istället men man fick ju inte doften då tyvärr.

• Ewis

Hej hopp!

Har varit lite i julpysslartagen utomhus idag, har städat bort alla tänkabara spår av sommaren på altanen och satt ner granris och tallris i krukor + mossa.
    Plockat fram lite lyktor till altanen oxå.
    Regnigt och blött var det ute hua, ingen julkänsla direkt tyvärr.
    Köpte röda kvistar på Plantagen i går som jag knytit i hopp topparna på och så stack jag ner dom i en kruka så det blev som tältpinnar typ
    Tyvärr så köpte jag för några som vanligt så nu måste jag dit i morgon igen för jag har två stora krukor till som jag vill göra så i.

Jag har en undran som inte handlar om "vitt"
    Finns det någon som kan hjälpa mig att få 4 bilder (x2) på en bild???
    Ska beställa den årliga almanackan med barnen som motiv på och som ni alla vet så har ju året bara 12 månader = 12 bilder och tyvärr hade vi flera bilder som vi inte vill välja bort så då tänkte vi att den månaden som tösen och gossen fyller år gör vi som ett bildkollage.

• Ewis

Ååå snälla finns det ingen som ganska snabbt kan hjälpa mig med bilderna???
    Tänkte beställa almanackan på näten ganska snart.

Ber jätte snällt!!!

• Ewis

Lillafruluva:
    Bilderna kommer att skickas via datorn denna gången till Önskefoto som sedan förstorar upp bilderna på varje månadsblad.
    Så storlek vet jag egentligen inte....

• Ewis

Fick inte tag i någpt Aftonblad, var slut sa gubben när han var och köpte tidningen.
    Vill se bilderna!!!

• Ewis

Kan man se bilderna från aftonbladet på något sett?
    Så nyfiken jö.

• Ewis

ja just ja jag skulle ju även tipsa Er här inne som brukar prata om att Ni gillar hus dekorationer.
    var i går på Bahause (hur nu det stavas) och där hade dom lyktor som såg ut som hus, fönstrena vart ljusutsläppen.
    Jätte söta och dom fanns i olika färger och storlekar har jag för mig.

Själv köpte jag en rödmålad plåtstrut (ganska stor med utstansade hjärtan runt kanten) som man hänger på väggen, den är platt på baksidan.
    Jag har stoppat i Buxbom i den och den sitter så fint på väggen i hallen.

Struten fanns även i Zink.

• Ewis

malins.

åå ja det är jobbigt att vänta på tomten.
    För något år sedan när sonen var 6-7 år så längtade han så mycket efter julafton att han fick ticks några veckor före jul, han blinkade med ögonen extra mycket.
    Ska ärligt säga att vi ibland undrade om han såg något för allt blinkande, och det blev bara värre och värre ju närmare julafton vi kom.

Stackars lilla gubben!
    Detta ticks brukar kunna komma tillbaka ibland då han är nervös eller förväntansfull.

Svar på tråden Vita hem del 6