• Rori

Vita hem del 6

Skrutthumlan skrev 2007-12-04 13:54:28 följande:
    Måste fråga er som har koll...Min son ska få en leksaksspis i julklapp (den vita från Brio nu letar jag efter gulliga köks set.Kastruller/vispar,/slevar m.mVill helst inte ha dom som finns på Ikea, utan lite roligare.Har sett att Bruka har nånting sånt, men deras hemsida är ju inte igång.kan ni hjälpa mig?Måste också säga att alla era bloggar är så himla inspirerande!
    Clas Olsson har, men de är lite lika Ikeas, fast sötare med en tillhörande röd och vitrutig baklapp och vantte.

Nu finns annars bild av vårt tackkort från bröllopet i mitt bildgalleri
    Melvins inredningstokiga mamma
  • Rori
    juliah skrev 2007-12-05 09:38:22 följande:
    Här kommer bild på den enorma kransen som jag inte riktigt vet var den ska få vara...
    Lätt fixat!Skicka hit den Skrattande
  • Rori
    Peak skrev 2007-12-08 11:05:15 följande:
    OJ Knyttis - är ni friska nu då? Tur det är jul snart så ni kan äta upp er lite Idag när det är lördag får man väl  visa godis á la Leila!Det blir ingen tur till Gbg imorgon, när Möbelgrossen äntligen ringde oss igår kväll så var alla bord slut såklart!!Nå´n som vet hur ofta de har sina försäljningar? Vill ju ha det bordet nu ju!!
    Åhhh, det där ser bara FÖR gott ut  nu måste jag baka!!!
  • Rori

Juliah-Så mysigt  Nu är det bara snön som fattas!!Ska bli så kul att se aftonbladet och jag instämmer med de andra att du har verkligen inget att vara nervös för med ett så fint hem

Fluffiga moln-jag har också hållit skylte med mor&barn i handen men inte vetat riktigt var jag skulle ha den...Läste att din son ska opereras, är det något allvarligt? Hoppas allt går bra

Bea-Så kul för dej, förstår att du är glad!!

• Rori
    M HOW skrev 2007-12-08 21:07:30 följande:
    jag eldade i kaminen och uppepå murstocken stog en ljusstake med stearinljus som dock var släkt. Men av värmen i kaminen så hade ljusen smält och runnit ner över hela luckan till kaminen!!Precis när jag börjar reagera på att det luktar stearin så börjar hela kaminen brinna!Fick riktigt panik, slet upp malte som satt i soffan brevid och sprang ut..
    Oj, men vilken tur ni hade att det inte hann hända något värre!Usch, förstår att du blev skakis!
  • Rori
    Daggdroppen skrev 2007-12-08 21:22:37 följande:
     Nej, har jag kanske inte sagt???? Det är en testikeloperation... Hans ena är inte ner.
    Åh, stackars lillen. Håller tummarna upp för att det ska gå riktigt bra!!
  • Rori
    MiaMariah skrev 2007-12-08 21:38:18 följande:
    Nu har ni satt igång min målariver igen fast nu har jag fjäskat med pappa lite grann Pallen blir äntligen vit:
    Vilken underbar låda, just en sådan letar jag efter med ljus o lykta Glad
  • Rori
    lillvilda skrev 2007-12-08 22:02:54 följande:
    heheh var in å titatde i den här tråden! modig tjej som vågar visa upp sitt hem!! men skulle ni orka bo där www.familjeliv.se/Forum-5-166/m27494561.html
    Dumildesaker Detdär kan ju inte vara på riktigt Javsisst skulle man flytta in där
  • Rori
    Sylt skrev 2007-12-12 09:30:19 följande:
    Godmorgon!Har också precis lämnat på dagis o känner att jag måste skriva av mig - helt OT!!!Är sååå trött på detta dagis av lite varierande orsaker, men det går i vågor o man hoppas alltid att det skall bli bättre. Men nej... jag skall nog sluta hoppas. Att få en annan dagisplats i kommunen är svårt (spec eftersom vi inte letar plats i aug). Han står i kö på andra ställen, men vi måste nog bli mer aktiva.Iaf - I bilen på väg t dagis säger treåriga killen -"Alla stora killar är tuffa och dumma mot tjejer". "När Ville (lillebror) blir stor skall han också bli en tuff kille som är tuff mot tjejer". Jag frågar vad han menar med detta och vi reder ut det ganska bra. Kommer fram till att han faktiskt är en "snäll" kille och att det även finns "tuffa" tjejer mm mm. Jag jobbar ganska hårt för att det inte skall vara så könsuppdelat, hemma har han både vagnar/dockor/bilar/lera/bollar/svärd mm mm. Han älskar verkligen sina gosedjur o fixar lika mkt med dem som sina pistoler. Kommer t dagis o sonen har med sig ett armband som han gjort hemma (sånt gör de inte på dagis). Han är jättestolt o vill visa. Det första fröken säger är "Oj, vad tufft"! Pärlor som ser ut som flygplan, det är ju för riktiga killar, sådan skulle vi också ha här, vi har ju bara tjejpärlor". Själv blir jag bara trött o försöker ta upp ämnet med henne. Berättar om vår diskussion i bilen o säger att jag gärna vill att de skall prata om det med barnen. Då säger hon "ja, men du har har ju en väldigt grabbig son". OCH!!! Även om han hade varit det (och vad är spec grabbigt??) så behöver han väl ändå prata om att tjejer o killar är lika mm, t om nästan ännu mer än om han hade varit en "feminin" kille.Blir bara så trött o ledsen! Man kan ju försöka hur mkt som helst hemma, när det nästan motarbetas på dagis. Jag förstår att barnen pratar mkt med varandra o att det är där han hör mkt av detta. MEN, är det inte personalens jobb att hjälpa barnen att sortera/reda ut sina berättelser?Är jag gnällig o petig? Föör noga med att det skall vara jämlikt/rättvist??
    nämen hjälp vilken konstig fröken och verkligen konstigt tankesätt på dagis Tycker du gör helt rätt i det du gör!!!Stå på dej!
  • Rori
    LCroft skrev 2007-12-17 07:40:59 följande:
    Godmorgon! Aningen trött är jag nog, vaknade efter 3 timmar inatt och var klarvaken, låg och tittade på tv till halv 6 och sen upp igen 7, men bara att bita ihop och se glad ut Nu får ni gärna försöka klura på en sak tillsammans med mig, mannen kom hem igår från jobbet och sa att hans syster hade ringt. De har köpt en julklapp till oss (fast vi kommit överens med alla syskon att vi inte köper till varann) men hon hade hört att vi hade tänkt köpa en själva så hon kände sig tvungen att berätta vad det var. Efter många om och men fick jag det utdraget ur mannen, de har köpt en Tivoli Audio radio till oss! Självklart blir man ju jätteglad men i nästa sekund hade jag kunnat ta till gråten, vad ska vi hitta på åt dem? Vi har liksom inte 200 euro extra att köpa en julklapp till dem? Och jag vet att de inte räknar att det ska kosta lika mycket eller ens att vi måste köpa nåt åt dem, men det vill jag ju. Jag har aldrig varit hemma hos dem, men jag vet ju på ett ungefär vad de har för stil. Och det är dyyyyr stil. Vad hittar man på åt såna? Hjälp mig snälla att komma på nåt bra och  kanske lite orginellt som inte kostar skjortan
    Kul men också knepigt. Men du är ju duktig på att sy och hitta på. Så mitt förslag är att göra något personligt t.ex. julkuddar, strumpor med monogram osv...Kräver ju förståss tid men säkert uppskattat Flört
  • Rori
    LCroft skrev 2007-12-17 08:20:52 följande:
    Tack för era supertips Problemet som jag har är att de inte kommer hem till jul utan de firar i Helsingfors så det behöver nästan vara nåt som jag kan sända. Rori: Söta du! Men jag kan inte sända nåt jag gjort själv, känns inte som jag skulle vara tillräckligt duktig för det utan istället skämmas. Att ge åt föräldrar och så ja, men inte åt dem..
    Du är ju hur duktig som helst
  • Rori
    lasseliten skrev 2007-12-18 21:27:53 följande:
    En stor bild! Köpte en vedkorg idag (bruka). Velar lite, vad tycker ni? Färg, storlek?
    Har också en liknande vedkorg (lika stor) men mörkare!är jättenöjd med den. Det ser så mysigt och ombonat ut med en sådan vedkorg Glad
  • Rori
    juliah skrev 2007-12-19 16:09:52 följande:
    Nu tar jag ur minnet...Smält 100g smör i en kastrull, 2dl vispgrädde, 1krm salt, 1 dl ljus sirap. Koka till lagom konsistens (kulprov) och sikta över 2-3 msk kakao och rör om. Häll på ett bakplåtspapper, låt svalna och klipp i lagom STORA  bitar.Det tog väl en 30 min max allt som allt. Man kan ha i krossade polkagrisar istället om man vill, eller också...
    Mmmmm detdär låter ju för gott. Måste prova...
Svar på tråden Vita hem del 6