Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

gemelli skrev 2007-11-17 19:29:19 följande:
    VSM,Vide mår som en prins. Har nog fått världens underbaraste lille son. Han är såå nöjd med livet hela tiden. Gråter "nästan" aldrig, sover i stort sätt hela tiden och när han är vaken så är han såååååå lugn. Nästan så man blir lite orolig. Men man ska väl bara njuta Själv har jag väl mått sådär, har grymt ont efter förlossningen. Amningen funkade bra till och med igårkväll då tårarna kom. Jag sa till mig själv att nu måste jag vila bröten ett tag. Var otroligt tungt att ta det bestlutet att ge ersättning.VARFÖR ÄR DET SÅ MED OSS SVENSKA KVINNOR?  Blir nästan arg på mig själv för att man känner sig misslyckad. Men idag har dom fått vila, så imorgon ska jag försöka igen, med amningsnapp. Börjar kännsa lite bätte i brösten nu...Hahaha ja du IQ vet jag inte om den varit på topp de senaste månaderna i alla fall.Menar du att det kommer bli ändå värre?
    Anledningen till att vi känner oss misslyckade är för att vi blir itutade från höger och vänster att man SKA amma och att detta minskar allergier bland annat.
    Sverige är det landet med flest ammande mammor OCH landet med flest allergier - få ihop det om du kan..

Du gör helt rätt som lyssnar på din kropp och dina/era behov!! Jag som aldrig kunnat amma min son (som föddes för tidigt) är avundsjuk på de som kan pga att det är så smidigt att alltid ha rätt tempererad mat med sig. Men inte till vilket pris som helst!
  • Himmelbit

Är det någon som kan tipsa mig om var man kan köpa bra kristallkronor till bra pris?

• Himmelbit
    Guido skrev 2007-11-17 20:00:55 följande:
    Hej igen, det här gick snabbt...jag är ju väldigt ny här så om ni undrar vem jag är får ni bläddra tillbaka lite. Undrar i vilket fall om någon vet var man kan köpa, ja just det, vita julgranskulor o liknande?
    Jag vet tyvärr inte. Förra året köpte jag på mig en massa julgranskulor, efter jul när IKEA reade ut sina för ca 3 kr för 6 stycken...  Så nu har jag maaaassor

Jag vet inte hur IKEAs ser ut i år, men det kanske finns där? Eller Åhléns?
  • Himmelbit
    nublu skrev 2007-11-17 20:34:22 följande:
    Ikea är inte rätt häst att satsa på i år om man vill ha vita kulor i granen. Bara grönt och lila så långt ögat nådde!
    Hoppsan - lät inte jättesnyggt.... (för att uttrycka det milt..)
    Juleja skrev 2007-11-17 20:27:16 följande:
    Ingen som har nåt att säga om rostfri tråd vs silvrig smyckestråd?
    Vet tyvärr inte. Jag använder alltid koppartråd.
  • Himmelbit
    gemelli skrev 2007-11-17 20:20:58 följande:
    Frida08,Jaha vad kul. Vart flyttar ni ifrån? Hur kommer det sig att det blir Värmdö?Adamama,Ååå tack för tipset, det måste jag kolla upp redan imorgon. Ja BVC har jag inte mkt över för. Usch pratade med en knäppis onsdags och var en riktig moralkärring. Kände bara henna kommer jag inte komma överens med. Hmmm undra om man kan byta?VSM,Ajdå, det där lät ju ingen vidare då jag redan under graviditeten kände mig helsnurrig. Liiite jobbit när man är egen företagare, då man måste ha KOLL Himmelbit,Ja jag såg framemot att amma denna gång. Då jag fick mina tvillingkillar för 12 år sen blev det ett ända kaos. Gav upp efter 2 veckor tror jag det var. Efter mjölkstockningar och blödande bröstvårtor och många många tårar.Fick liksom en flaschback från det igårkväll... Usch får rysningar i hela kroppen.Så mina killar är uppfödda på ersättningen och friskare barn kan man leta efter...Så jag tror inte ett skvatt på amning och allegier.Men det jag saknade då var det här mysiga med att amma. Men är det verkligen det? Ja ja jag ska ge det 1 och 2 försök igen, jag vill sååå gärna.Vad gulliga ni är som orkar lyssna. Jag ska verkligen INTE klaga. Har ju fått som sagt, världens lugnaste lilla kille
    Ja, krånglar det så är det säkert inte värt det. Men om det funkar så är det ju guld värt! Jag som släpat på flaska, tillägg, termos med varmt vatten, kokt kallt vatten (när han var pytteliten) var grymt avundsjuk på de som "bara" hivade fram bröstet. Och det är säkert mkt mysigare också, om det funkar. Men gör det inte bara för att du ska - gör det för att det är just mysigt och bekvämt i så fall. Hoppas att det onda går över så att du får uppleva det mysiga i det! Lycka till!
  • Himmelbit
    PD77 skrev 2007-11-17 20:40:40 följande:
    Jag har redan kikat på mångas sidor här och jag gör det nog igen. Finns så många fina bilder. Bara så ni vet vad jag är för en skummis som snokar runt.
    Snoka på du
  • Himmelbit
    Ankmor skrev 2007-11-17 20:51:38 följande:
    Jaaa *oskyldig*  - det lackar ju mot jul och det är en skummis alltså en skumtomte
    Helt rätt!
  • Himmelbit
    nublu skrev 2007-11-17 20:42:34 följande:
    Himmelbit: Hidious! För att uttrycka det mycket milt!
    Nu såg jag ditt inlägg... *väääldigt trött*
    Ojdå, var det så illa?! IKEA upphör aldrig att förvåna! Men de gör ju mkt bra också!
  • Himmelbit
    Beatrize74 skrev 2007-11-17 21:21:03 följande:
    *kikar in en sväng, men är i morphartagen ikväll...läängesedan nu*
    "morphartagen"?? Vad gör du Bea?
Svar på tråden Vita hem del 6