Vita hem del 6
gemelli skrev 2007-11-17 19:29:19 följande:
VSM,Vide mår som en prins. Har nog fått världens underbaraste lille son. Han är såå nöjd med livet hela tiden. Gråter "nästan" aldrig, sover i stort sätt hela tiden och när han är vaken så är han såååååå lugn. Nästan så man blir lite orolig. Men man ska väl bara njuta Själv har jag väl mått sådär, har grymt ont efter förlossningen. Amningen funkade bra till och med igårkväll då tårarna kom. Jag sa till mig själv att nu måste jag vila bröten ett tag. Var otroligt tungt att ta det bestlutet att ge ersättning.VARFÖR ÄR DET SÅ MED OSS SVENSKA KVINNOR? Blir nästan arg på mig själv för att man känner sig misslyckad. Men idag har dom fått vila, så imorgon ska jag försöka igen, med amningsnapp. Börjar kännsa lite bätte i brösten nu...Hahaha ja du IQ vet jag inte om den varit på topp de senaste månaderna i alla fall.Menar du att det kommer bli ändå värre?Sverige är det landet med flest ammande mammor OCH landet med flest allergier - få ihop det om du kan..
Du gör helt rätt som lyssnar på din kropp och dina/era behov!! Jag som aldrig kunnat amma min son (som föddes för tidigt) är avundsjuk på de som kan pga att det är så smidigt att alltid ha rätt tempererad mat med sig. Men inte till vilket pris som helst!