Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

MildaMaränger skrev 2008-01-11 20:49:04 följande:
    fasen också... behöver ju fråga mimmi om råd.. vart är hon? bussgods blir typ 1300, hyra släp 880:-...  bensinen kostar ju också... det är ju 25 mil att åka... bra förslag nån??
    Du känner ingen som äger en liten mindre lastbil? Eller kan låna på jobbet? Då blir det ju "bara" bensinen isf..
  • MiaMariah
    mimmi006 skrev 2008-01-11 21:06:51 följande:
    Jag blir så trött på mig själv... shoppade idag och kommer hem med påsarna. Eftersom jag gärna vill att det ska gå fort, ställer jag ner påsarna (slänger) och krasch, så går kattens nya vattenskål sönder (ljusblå från Bruka): Sen hittar jag inte ett underbart nattlinne som jag hade köpt till Lisa, jag har antagligen GLÖMT påsen någonsatans *suck*.Vad trött jag blir på mig själv! Klant.Handlade nästan bara till halva priset idag, men det kom smolk i bägaren... *surar*
    vad tråkigt!

apropå shopping, jag köpte lite på Blommor och Blad också, inte så mycket men jag hoppas på ett presentkort i april Skrattande

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpzq0wra.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Krans för sig, äpple för sig och Madame Stoltz-underlägg för sig men jag plockade ihop det inför fotograferingen Skrattande

Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/php08v8fs.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-11 21:41:41 följande:
    Kul Vad köpte du?
    Glad Hihi, jag har nog tröttat ut er vita hemmare med massa bilder redan så det förslår Skrattande

Måste fråga - vad är det för galet med mig ikväll - jag är så otroligt yr och snurrig i huvudet. På min promenad förut trodde jag att jag skulle segna ihop närsomhelst men var glad att jag klarade mig hem. Vad 17 kan det vara??
  • MiaMariah
    Himmelbit skrev 2008-01-11 21:53:56 följande:
    Natti natti!
    Både ätit och sovit. Det har varit ovanligt mycket nu några dagar iofs, inte van vid det.. Om det nu skulle kunna vara att det blivit för mycket då?
    Kajsa M skrev 2008-01-11 21:56:49 följande:
    tycker det visas alldeles för lite bilder!Hur mår du för övrigt? Andra symptom?Kan vara spänningar i nacken, järnbrist, förkylning på ingång, virus på balansnerven i örat, gravid?, sömnbrist, näringsbrist, vätskebrist..... listan kan göras lång...
    Jag har ständig värk i nacken men aldrig fått yrsel pga det. Ja, av döma av era listor så kan det ju vara mycket att välja på..
  • MiaMariah
    dansdotter skrev 2008-01-11 23:17:54 följande:
    miamaria: det låter som om du har början till influensan. Jättemånga som har så här i sundsvall. dom har fått influensan. Håller tummarna för att du inte ska få den utan att det stannar vid detta.
    tack, nej, jag hoppas att det inte blir influensa..
    Vicka81 skrev 2008-01-11 23:25:54 följande:
    Miamariah: Så hade jag en dag innan jag åkte på influensan... hoppas att du slipper! Den var inte rolig...Är det någon som vågat sig på att måla om och byta beslag på "furuskåpen-alla-hade-förut"? Ni vet dom med två dörrer och en låda nertill...Dom är ju fula som stryk men det fanns ett hos min mamma som jag funderar på att ge mig på... vit färg kan ju göra underverk och jag behöver mer porslinsförvaring och plånboken är alldeles för tunn...
    Å nej, det hoppas jag verkligen inte!
    LCroft skrev 2008-01-12 08:15:17 följande:
    Bea: Helt underbar bild från dotterns rum! Kajsa: Vi har en likadan dammsugare men naturvit och grå Den är jättebra Mia: Många fina bilder du visat igår. Mimma: Jag vill också ha ett Ikea i närheten, surt att behöva åka i lite över 5 timmar för att komma till närmaste. Jag måste få lite nytt tyg, har tänkt sy lite nya kuddar. Vet inte om jag hinner idag hur mycket jag än vill. Märker att jag desperat försöker suga åt mig varje minut av tiden jag har med Ida just nu, är man inte knäpp? Jag ska ju bara börja jobba inte adoptera bort henne! Men det är så det känns just nu, har inte lust med något annat än bara leka och gosa med henne. Vi har varit till dagis och hälsat på också, det tyckte hon var jättekul och till min lilla besvikelse brydde hon sig inte desto mer om mig. Missförstå mig rätt, jag är jättestolt över henne att hon var så mycket tuffare än jag trodde om henne. Men lite hade hon ju fått sitta i min famn och kramas... åtminstone för min skull Så här var jag inte när de två äldre började dagis och jag åkte på jobb, jag blir tydligare vekare med åren
    tack!
    knyttis skrev 2008-01-12 08:32:43 följande:
    Gordmorgon!Fynadade inget på Cervera för jag åkte inte med. Jag sträckte ryggen för en vecka sedan då jag drog W i pulka de har bara blivit värre och igår kväll kunde jag knappt gå. Gick och sov redan vid 21:30 för jag orkade inte vara uppe då de gör så ont. Efter en lång natts sömn är jag på benen igen, men attans så ömt och stelt det är.Vi ska äta frukost och sedan åka till POP och kolla deras riktiga rea som startar nu morgonen. Sedan ska vi beställa nytt kökbord! Jipiii! De blir Åminne på Mio. Har kollat in det nu flere gånger och de känns som det rätta bordet för oss nu. Fint och lagom prisklass. Så känns det inte så hemskt om/när de händer olyckor För de gör de ju när man har barn!Mimma - Hoppas ni har roligt och hittar allt ni behöver på Ikea!Juliah - Åh vad roligt det måste kännas att inviga KA!LCroft - Ja känslan är nog tvetydig då man ska lämna iväg sin minsta, de känns så definitivt att de inte är riktigt små mera! Vad roligt att de gick bra för henne på dagisbesöket, man vet aldrig hur de reagerar! Bättre att hon tyckte det var kul!
    men usch vad otrevligt med ryggen, hoppas på god bättring.
    mimmamum skrev 2008-01-12 07:48:56 följande:
    Godmorgon! Idag bär det av till IKEA!Mia, det låter inte bra, har tyvärr inga råd alls!Vicka81, min kompis har målat sådana moderna avlutade furumöbler, kolla här: smultronpastra.blogspot.com/2007/05/vardagsru...Nästa söndag i Aftonbladet söndag, kommer hennes hem att vara med, där kan ni bla se hon och jag "dricka kaffe" i soffan i vardagsrummet om bilden kommer med!Vad har ni andra för planer idag?
    tack ändå för att du uppmärksammade det.
    LinaoMatilda skrev 2008-01-12 08:42:01 följande:
    Knyttis: Ajdå, inte kul med ryggont. Var rädd om den.LCroft: Förstår hur du menar Men visst är det bra att det gick så bra!Mimmamum: Snart har du ett helt nytt och fint badrum!MiaMariah: Hoppas du känner dig bättre idag. Jag vill gärna se bilder på vad du köpte från Elsas hem
    tack, jag är yr och snurrig idag också.
    FruPuffen skrev 2008-01-12 10:39:50 följande:
    God förmiddag förresten! Här är jag och Viggo förkylda. Viggo har en hemsk hosta och är rosslig, är lite rädd att han har RS. Men BVC säger att det är jobbigast för de under 2 mån, att de äldre (han är 4,5 mån) klarar sig bättre. Men vi måste åka upp om han får problem med andningen :-O. Han har legat som en sugplopp på mig hela natten, har sovit jättedåligt.Skulle ha mitt födelsedagskalas i morgon men det blir framskjutet till nästa lördag. Och på söndag ska jag på FORMEX! Jippi, vi fick biljetter!!Någon mer som ska på Formex på söndag? För övrigt blir jag mer och mer peppad att starta eget, hihi... Får se hur jag känner efter Formex... Läste i tidningen i dag att lärare här i Gävle sparkas på löpande band, så det känns ju inte som att man kommer att kunna få nåt jobb där i allafall.Juliah: Jättefina gardiner!LillafruLuva: Hoppas du också hittar såna!MariaV: Låter jättefint med badrummet! Vi planerar också svart golv i badrummet.
    Usch vad otrevligt. Hoppas att han blir bättre!
    mimmi006 skrev 2008-01-12 12:12:32 följande:
    Hej tjejer! Kanske nån kille i kulisserna också? Jag hittade min borttappade påse idag, skööönt!Fyndade faktiskt en himla gardin med knyt igår, den var ljusblå. Det var halva på den, men jag gav bara 300:-... knasigt med bara en kanske, men det går att dela eller ha den som förhänge!
    Men vad skönt att du fann den, låg den hemma?
  • MiaMariah
    Daggdroppen skrev 2008-01-12 17:27:48 följande:
    Ska snart läsa ikapp. Om jag hinner före maken och sonen kommer hem, för då ska vi elda bastu Igår hade jag en riktigt depp-dag angående inredning. Tyckte mitt hem var både opersonligt, tomt och avskalat. Har köp lite nya grejer idag,så jag är på liiite bättre humör Har snålar så mycket på sistonet och nu tyckte jag att jag behövde få lite nytt. Det blev bla. en maileg kanin, en maileg gris, en ljuslykta i fattigmanssilver, en stooor "huslykta" (ni vet vilken jag menar), nya lampskärmar till mina lampor, och lite andra småsaker.
    Ah, låter fint! Du får visa bilder!
    mimmamum skrev 2008-01-12 17:59:55 följande:
    Back from IKEA! De hade fått lite vårsaker, bla ljusrosa och ljusgröns sidenkuddar, bra mycket billigare än mina från Linum och jättefina! De hade dessutom en stickad pläd jag blev lite sugen på! Allt till badrummet fanns så jag är nöjd! Väggarna har förvandlats till vita när jag var borta!Kajsa, jättefina kuddar! Jag vill också ha det tyget, men det fanns inte på vårt ikea  köpte ett annat istället, om någon vänlig själ ska till ikea i framtiden kanske denna skulle vilja köpa en meter och skicka?!Juliah, alla mina favissar på bild i bloggen! Peak, jag skulle också föreslå myfirstroom.se för vägg/möbel ord!Mimmi, vilken tur att du hittade kassen!
    Jag ska snart till Ikea - vad var det för tyg du ville ha så kan jag se om det finns inne?
Svar på tråden Vita hem del 6