Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Kajsa M skrev 2008-01-18 17:25:29 följande:
    Vet ni vad ungen säger när jag har fått upp vimplarna?Nej jag vill ha blå!!!Storasyster vill nu ha likadana fast rosa. Så det lär nog bli flera i helgen...Har söta tyger från bruka och panduro i rosa så det är bara att sätta fart!
    vad fina de blev! men otacksamhet är världens lön..
  • MiaMariah
    Mori skrev 2008-01-18 17:39:39 följande:
    Kajsa: Jösses vilket tempo!!! Har du lust att dela med dig av en mall till vimplarna, och vad du använder som mellanlägg är jag idel öra Har länge velat sy sådana men jag är så jädra klumpig med symaskinen så jag har dragit ut på det. Men nu när jag såg dina fina tyger vill jag sätta igång! (Moa har rött och vitt i sitt rum) Köpte du tyget på stil o stoff? Du kan alltid låta vimplarna bo hos mig om dottern inte förlikar sig med färgen Så söt påsen blev också!MiaMariah: Nja, jag är rätt dålig på att sova för tillfället... Måste kolla in bloggarna du hade med där! Grattis till utmärkelsen!
    Tack!
    Daggdroppen skrev 2008-01-18 18:42:21 följande:
    Måla eller inte? Vad skulle NI göra? Tänk er sepiabilder med matchande passepartoue till.... Fasiken... När jag EN gång tror att jag från början VET hur jag VILL ha det, så ger han mig beslutsångest. Jag som brukar vela tillräckligt annars
    Inte måla! De är jättefina som de är..
    juliah skrev 2008-01-18 19:16:52 följande:
    Vanilj (vilket ljuvligt namn), vågen är superfin! Har missat om du nu skrivit men vad är det för märke?Maken hade med sig paket till mig idag, en stor bultande hjärtat kopp från Västergården. Förra veckan fick jag ju kannan. Kanske kan vara något att samla på, de är ju så fina!
    Vad roligt, de som är så fina!
  • MiaMariah
    Var hittar man snygga peppar- och saltkvarnar, lätthanterliga (läs lätta att få ner salt och peppar i)? Vi har en kombinerad som knappt rymmer nåt alls och när man ska fylla på så måste jag alltid be maken om hjälp eftersom den är så otroligt svårhanterad.
  • MiaMariah
    livet från ljusa sidan skrev 2008-01-18 21:18:22 följande:
    jag köpte jättefina på bolagret..finns i vitt, svart och rött. 159kr styck för de stora och de är 35ck höga tror jag (det finns även mindre, billigare)versan: haha din dotter kommer nog bli komiker! det är så himla svårt att hålla sig för skratt ibland!
    tack! är det såna där klassiska eller?
  • MiaMariah
    mimmi006 skrev 2008-01-18 21:20:51 följande:
    God kväll! Är inne en snabbis innan P3 guld galan, ska försöka läsa ikapp lite!MiaMariah- jag har tyvärr inga tips, men Verner och Verner brukar ha bra och tyvärr dyra köksprylar!Sylt- vad hittade du på Åhléns? Plåtburkar?
    tack!
  • MiaMariah
    Kajsa M skrev 2008-01-19 21:16:14 följande:
    Du kan få se en glimt...
    Men Kajsa - shit vad du är duktig!
    LCroft skrev 2008-01-20 07:31:06 följande:
    Godmorgon! Kajsa helt ljuvligt! Du är så duktig!Hoppas ni som ska iväg till formex idag får en toppen dag Själv har jag en miljon fjärilar i magen, imorgon börjar jag jobba, men det är jag inte nervös över än. Bara att allt annat ska fungera när jag är borta. Kontroll människa som man är. Rebecca ska vara ensam en stund innan farfar hämtar henne. Ida som vägrade sova på dagis, hur ska det gå? För det blir katastrof om hon inte sover! Ja en massa sånt som jag funderar på som jag nog vet att kommer att gå bra och bara man kommit in i rutinerna lite så är det ingenting, men just nu....
    Det kommer gå kanonbra, oroa dig inte!
    LinaoMatilda skrev 2008-01-20 09:30:43 följande:
    Så synd. Har hittat aftonbladet här i Finland, men det tar bara hem bilagor när det är tv-tidningen. Du får berätta hur reportaget var då istället
    Jag kan scanna sedan.
    gemelli skrev 2008-01-20 11:42:19 följande:
    F****n det var inte länge man fick vara glad Vi skulle precis åka hämta stolarna och då ringer säljaren och säger att hans fru redan såld dom till någon annan Varför har jag sådan OTUR när det gäller dom där Leksandstolarna
    Vad trist, så typiskt!
  • MiaMariah
    LCroft skrev 2008-01-20 14:35:17 följande:
    Tack alla söta! Det ljuva: Tror du satte fingret på spiken, släppa kontrollen var det För en med ett enormt kontrollbehov är det inte det lättaste mimmi: Ert vardagsrum är så underbart! Vill krypa upp i fotöljen med en härlig tidning *drömmer*Mia: Så fin kedja! Har många gånger funderat på att köpa en men vet inte var jag skulle ha den?gemelli: Surt med stolarna!Vad svårt det var att skriva med ispinnar till fingrar! Suttit i ishallen igen på sonens match och man skulle ju tro att en som mer eller mindre vuxit upp brevid rinken (pappa spelade också förr) skulle ha förstånd att klä sig varmt? Men nej, fröken fisförnäm vill inte alls ha fula tjocka och framför allt varma kläder istället för fina
    Tack!
    lillafruluva skrev 2008-01-20 16:29:54 följande:
    Ni får en suddig förtittsbild
    Blir finfint!
    juliah skrev 2008-01-20 16:32:09 följande:
    Lillafruluva, det där blir kanonsnyggt!Kolla in denna gungstolen : www.chicantique.dk/468/&id_page...
    Underbar gungstol!
Svar på tråden Vita hem del 6