Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Visst ja, mimmamum - hoppas du såg mitt meddelande i gästboken angående ikea-tyget??

• MiaMariah
    Lynn84 skrev 2008-01-16 14:40:24 följande:
    Hahaha...jag läste bakåt lite nu och fann ditt inlägg om drömmen.Jag bara MÅSTE berätta om min dröm jag hade härrom natten!!! Jag drömde att sambo och jag skulle gifta oss. Åh, jag var sååå snygg, som en dröm.Hade t om snygg kropp!!! Av någon annledning stod jag och väntade på honom vid en väg (det låg ett hus i närheten) Tillsammans med mig var där två tjejer, anntar att jag varit och gjort mig iordning med dessa tjejerna. Iaf, jag väntar på honom, då han ska hämta mig med en buss (!) Där står jag mitt på en grusväg med en riktigt sexig vit långklänning som fladdrar fin i vinden. Jag har långt ljust hår, så där perfekt solkysst. Håret fladdrar också omkring lite lätt. Vid ett tillfälle vänder jag mig om för att kolla klänningen och den fladdrar såååå fint med släpet, åker lite åt sidan så mitt sexiga - bruna (!)- ben visas. (tänk er en 80-tals film med en riktig flamma i en naturskön, faktiskt snygg klänning)Hur eller hur så kommer då bussen med sambon och han blir så lycklig över att se sin brud att hans ögon är alldeles tårfyllda. Vi är båda så lyckliga över att vi äntligen ska gifta oss och älskar varran så där ömt och intensivt som de gör i filmerna. Han hoppar ut ur bussen och kramar om mig. Sen sitter vi där i en skumpig buss och jag förösker ideligen få till mina läppar med en snygg röd/rosa läppglans. Vart själva vigseln tog vägen vet jag inte men vi kom till fetsen och den var skit tråkig!!!!*skrattar*Tänk vad man kan drömma knäppt!Men det var en härlig känsla när jag vaknade. Att min sambo blivit så lycklig över att se sin brud klädd i sin klänning och att det äntligen var dags att gifta sig.Talade om drömmen för honom och han log faktiskt! Fantastikst! Han som inte vill gifta sig...!   
    Du kanske har satt griller i huvet på honom Flört Härlig dröm minus den trista festen!
    Vicka81 skrev 2008-01-16 15:32:40 följande:
    Shit vad ni skriver!!!Mimmamum: Åh, jag är precis likadan... fumlig och ivrig... jag intalar mig att det är charmigt Knyttis: Åh så fint! Älskar den sängen!!Jag vill tacka för alla snälla inlägg jag fick igår när jag var så nere... är det fortfarande... tror knappt vi sa ett ord till varandra på hela kvällen som inte rörde dottern... Förutom att jag sa att jag fått en tårtbeställning och att jag var glad över det för det var så länge sedan jag bakade... inte ens en kommentar till det Vi får väl se hur det blir idag, jag får göra nåt försök men när man bara får sura miner tallbaka kan man lika gärna strunta i det...
    Usch vad tråkigt, hoppas verkligen att det löser sig för er. Förstår att du är besviken! *kramar om*
  • MiaMariah

Här händer det grejer minsann Skrattande Men jag väljer att behålla mitt nick - MiaMariah - kallas Mia men heter Maria så det är ju rätt logiskt. Och nu smäller jag till med en bild också men tog en bröllopsbild bara för att se lite proper ut Flört

• MiaMariah
    jezzzica skrev 2008-01-16 22:54:39 följande:
    hahaha precis när man läst ikapp så skall alla gå och sova!! ni verkar ha haft roligt här i kväll några har gjort extreme makeover eller bytt nick iaf ni vet de blommorna från ikea som man kan fästa på väggen, finns i svart eller brons. Jag satte upp dem på min nymålade vita dörr i hallen men nu vet jag inte vad jag tycker (svarta)... har tyvärr inga bilder att visa er. Jag kommer alltid på att jag skall ta bilder på kvällarna och då blir det ju aldrig så charmiga bilder...plus att jag itne är plus medlem... det var mkt som inte stämde ikväll.jag skall sitta uppe och vänta på min kille med, han har krockat med en älg så bilen har gått åt pipan men han klarade sig utan skador thank god!
    Men fy vad hemskt, hur gick det för din kille?
    juliah skrev 2008-01-17 08:26:38 följande:
    Öppningen till höger är igenbommad nu med infällt gammalt fönster, på vänster sidan kommer en trapp.Enji, ja det är inte mycket att göra...runt 17 tiden ör det som allra värst tycker jag, se till att barnen får i sig lagad mat, underhålla två tröttisar osv.
    Blir kanonfint!
    Duva skrev 2008-01-17 08:50:26 följande:
    Hej alla duktiga "vita"tjejer. Är inne och tittar/läser om era fantastiska hem. Är själv förtjust i vitt. Jag undrar en sak: Har en hylla från ikea och tvbänk+bord i ek, den där serien lack.Tror ni man kan måla detta vitt??? Kan, kan man väl, men tror ni det blir bra??Hur bör jag göra??Snälla, om ni har något tips så skriv gärna det till mig.
    vi har målat vår tv-bänk i björkfaner och det gick alldeles utmärkt. slipade ner den innan bara.
    Peak skrev 2008-01-17 11:54:21 följande:
    ahhh jag blir GALEN på vår knäppa husförsäljare! Han borde få sparken!Inget han gör blir rätt och blir tokig på det!Han ljuger oss rakt upp i ansiktet! Det började med att vi frågade om alla papper som Mjöbäck behövde var inne, ja sa han och sa att huset höll på att byggas i fabriken nu. Vi kände att det inte verkade rätt så jag ringde direkt till Mjöbäck, nej de saknade ju en "elkarta" så de hade inte börjat med vårt hus alls! Sen skulle de ha sem så vårt hus blev 7 veckor försenat pga säljaren!Sen är det varenda liten sak som blir fel - tvättbänken (?) som ska stå i tvättstugan var 1 m, men det skulle inte få plats så vi beställde en 80 cm, den kom för 1½ v sedan - 1 m såklart! Han skulle ringa och kolla vad avdraget blev om vi struntade i den - han har inte ringt!Vi skulle ha ett 1,20 handfat - när vi bokat skåp och annat på IKEA klämmer han ur sig att det är nya mått nu - de är 1,40, så vi avbeställde det och tog ett annat märke som fanns i 1,20 - idag kommer handfatat - vilket? Jo Svedbergs 1.40 såklart. Och säljaren går aldrig att nå per telefon!Vad ska man göra? Jag blir tokig!!
    Usch vad tråkigt, man blir ju så lessen. Husbygget ska ju vara en härlig tid och inte en tid full av frustration!
    mimmamum skrev 2008-01-17 12:11:23 följande:
    Ja längtan är sååå stor! Tyvärr sitter vi i en väntan, ska ju förhoppningsvis få ärva ett hus som bara står tomt men en släkting strider för att få det, egentligen går de sex månaderna ut i mars, men om hon ska strida tar det säkert längre tid, såååå tråkigt! Vill inte ha något annat hus heller! Kanske borde jag kontakta en spådam för att få veta hur det kommer att gå! juliah, kuddarna var fina och jag är heller ingen älskare av grönt men avvägningen var fin!Peak, vad tråkigt!
    håller tummarna för er!
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-17 13:12:12 följande:
    Hej MiaMariah! Hur är det med dig idag?
    Hej vännen, tack för att du frågar! Jodå, tant röd är på besök med allt vad det innebär=ONT. Men det är en städdag idag och så ska jag försöka pallra mig iväg bort till Ica och handla lite.

Hur är det med dig då?
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-17 13:27:59 följande:
    Tråkigt att du har ont, men du vet att det går över då iaf. Tack, det är bra med mig. Imorgon ska jag och rida. Ser verkligen framemot det. Hoppas hästen är snäll
    Oj, vad roligt, lycka till, låter riktigt härligt! Han är säkert snäll!
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-01-17 13:38:24 följande:
    Jag är expert på att döda blommor. Och det var någon (minns inte vem nu, förlåt) som tipsade om orchidéer och porslinsblommor. Annars är ju garderobsblomman ett säkert kort, men den är ju "bara" grön.MiaMariah: Tack, du får rapport om hur det gick sen om jag överlever
    Haha, det gör du nog men kanske lite ont i rumpan Skrattande
    jezzzica skrev 2008-01-17 15:43:07 följande:
    lynn: tackar för tipsen!! jag har tänkt i samma banor, vi har en kista som jag köpte på coop för 100kr! som är lite ljsublå/vit med randigt lock. jättesöt verkligen men jag vet inte vad man skall ha i?? jag har ganska mkt förvaring men jag vet inte vad man skall ha i??? känns som man inte kan slänga ner huller om buller heller för då hittar de ju inte.... förlåt att jag tjatar om detta med leksaksförvaring men om man har för mkt korgar och lådor så ser de ju inte vad som är i och då leker de inte med sakerna? eller min 2åring gör inte det iaf, han leker aldrig på sitt rum. Känns som om allting måste synas för att han skall överhuvudtaget ta fram det om han nu skulle göra det. Tar ni fram en sa i taget för de att leka med eller hur gör ni? låter verkligen som jag är helt lost på det här med barn och det är jag kanske *skratt* jag är nämligen inte sådan som tycker om att leka direkt mkt och det kanske har gjort att han inte leker?? nu blev det väldigt mycket svammel från min sida men jag kände att ni kanske an hjälpa mig med detta bekymret...miamariah: det gick bra med sambon, bilen är antagligen skrot men han fick lite skärsår på händerna det var allt kroppsligt som hände. Plus en chock! man börjar tänka lite nu vad som hade kunnat hända och vad man hade gjort då... usch livet är så skört
    Ja, vilken änglavakt! Chocken var nog säkerligen värst, måste ju vara fruktansvärt omtumlande att krocka med en älg.
    mimmamum skrev 2008-01-17 16:40:53 följande:
    LCroft, jag ska få ärva ett hus efter en släkting, tiden för överklagan går ut i mars. Men det är en släkting som vill lägga vantarna på det! Jättetrist! Nu står huset bara tomt. Sorgligt!
    Ja, usch, folk gör ju vad som helst för pengar - riktigt sorgligt och tråkigt.. Hoppas i alla fall på att ni får huset!
    mimmi006 skrev 2008-01-17 17:25:30 följande:
    Kajsa- de fanns visst inte kvar, hittade bara de här: www.nordhjem.dk/product.asp⊂=...juliah- så fint det låter! vill se! Peak- vad kul med formex, räknar med att du kommer med en utförlig rapport! Nån dataexpert inne? Jag kan inte komma in på msn eller hotmail... kan man ha tryckt på nåt konstigt eller? Det var likadant igår!!
    Msn och Hotmail har väl samma ägare så det är nog nåt tillfälligt problem där då. Försök senare helt enkelt.
    Peak skrev 2008-01-17 17:28:14 följande:
    jag har den här butikstråden bland mina favoriterwww.familjeliv.se/Forum-5-87/m28671141.htmlär det den som gäller? Eller finns det fler?Ska ju på Formex som sagt men vi tänkte hinna med en snabbis på stan också!! Vad ska man prioritera?Bra matställe? Gärna med mycket mat så man blir mätt Här hemma tycker jag det bara finns baguetter, hamburgare och bakad potatis! Och när jag är i Sthlm hittar jag aldrig nå´t bra matställe tycker jag så jag hamnar alltid på McDonald´s av blodsockerfallet!
    Det är den som gäller, tråden alltså.
Svar på tråden Vita hem del 6