• LCroft

Vita hem del 6

Godmorgon!

Idag ska jag fortsätta sy julstrumpor, blev avbruten i mitt pysslande hela tiden igår, det var utvecklingssamtal på sonens skola och sen möte på dotterns skola. Sitter och funderar på vart man ska söka henne nästa år. Hennes skola ska tyvärr läggas ner, vilket är jättetrist då det är enda skolan här i stan som jobbar enligt en lite speciell metod i dagens läge. De har åldersintegrerade klasser var man jobbar på sin egen nivå, inte att en hel klass gör samma sida i varje bok. Och man får själv arbeta ut en veckoplanering tillsammans med läraren var man väljer hur mycket man ska jobba i olika ämnen under veckan. Och har möjlighet att under timmarna jobba med det man själv vill i rätt lång utsträckning.

En möjlighet är att möjligtvis får hennes klass, om de finns tillräckligt med sökande, flytta till en annan skola och fortsätter jobba enligt samma metod med samma lärare. Men det kan de lova isf för ett år framåt och den skolan ligger långt borta från oss, ska kolla upp idag hur långt borta om hon har möjlighet att i såna fall få skolskjuts.

Andra alternativet är att flytta henne till skolan närmast oss. Var hon garanterat får gå kvar tills hon ska sen flytta på sexan till annan skola. Kanske få mera kompisar som bor närmare oss. Men i värsta fall kanske ingen hon känner som följer med henne till den skolan.

Själv säger hon att hon gärna vill börja i skolan närmare oss, en skola vart hon får börja cykla nästa år, tror hon själv iaf. Om jag tillåter det är en annan femma, fler farliga korsningar hon ska över.

Hur hade ni funderat? Vad låter som ett bättre alternativ?

• LCroft
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-15 08:47:40 följande:
    Lcoft: Svårt val, man blir alltid osäker när barnen måste byta grupp. Jag tycker att hon ska få välja själv, ett skola som ligger nära är guld värt.
    knyttis skrev 2007-11-15 08:48:19 följande:
    mimma- Tack för lycka tillet, det behövs! Vad mysigt det låter med syjunta! Hur många är ni som samlas? Vilken inspiration du måste få!VSM-  Vad har du för program idag? LCroft - Jätte svårt läge, de ju för och nackdelar med båda som du skrivit. Viktigt är ju att dottern blir nöjd, kompisar i närheten låter ju inte dumt...
    Tack för att ni tyckte till! Jag hade ju hela tiden tänkt mig att hon ska börja i skolan närmast oss och vi har pratat med henne om det. Men igår så lag de då fram det andra alternativet.

Det som lockar med andra alternativet är just att de skulle få fortsätta jobba enligt deras metoder som skiljer sig enormt från vanliga traditionella skolor, men ändå så känns det inte hundra att sätta henne i en skola så långt borta var hon högst troligen dessutom får massa nya vänner som bor på andra sidan stan, vilket betyder ett enda kuskande med bilen för mig
  • LCroft
    knyttis skrev 2007-11-15 09:31:50 följande:
    LCroft - du har ju 3 bilder i rad i loggan i din blog - hur har du gjort för att få ramen tätt runt? Please?
    Ja-a du, hur gjorde jag? Tror jag satte in 3 bilder på rad i paint och sparade bilden så? Jag är urkass på sånt och satt och provade mig fram och plötsligt fungerade det nåt så när...Fundersam
  • LCroft

pressan: Lagmans är den som är nära helt rätt, den andra är Bonäs!

• LCroft

Lisa så fint!

MM håller tummen åt dig jag också

• LCroft

Tack för era åsikter, vi bestämde oss faktiskt för skolan närmare oss. Vi låg dessutom 300 meter för nära den andra skolan för att få skolskjuts Och eftersom Rebecca ville till skolan närmare oss så får det bli så. Säkert är det bra där med, stor skillnad på utlärningssättet blir det för henne, men det skulle komma emot ändå en dag.

• LCroft

mimmamum: Så roligt! De är så fina dina änglapållar att jag kan tänka mig att de går åt som smör i solsken

• LCroft

Grattis MM! Så glad jag blir för er skull

Var det Surfturf som fick jobbet? Grattis till dig med

Tappade bort resten, blev så glad för MM:s skull Skrattande

Svar på tråden Vita hem del 6