• JeaJea

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2008-01-15 17:43:57 följande:
    JAg ska måla golvet i lilla toaletten vit-svartrutigt. Hade täknkt ha rutorna snett, alltså diagonalt jämfört med toalettens väggar. Men nu märker jag att det är rätt bökigt. Blir det snyggt att ha dem rakt, längs väggarna alltså?
    Det tycker jag allra bäst om. (rakt) 

Fast varför är det bökigt, sätter du tejp på golvet?

• JeaJea

hann inte skriva allt. Mät ut mitten så det blir halva rutor i kanterna.

• JeaJea

Hej allihop, vilken tur att man läste ikapp idag, total namnförvirring! Hoppas det inte är jag som fick dig VSM på de tankarna. Om någon borde byta namn är det ju jag. Kan inte komma på något bara.

• JeaJea

ni ska få en bättre bild snart om jag hittar någon, jag brukar inte fastna så lätt.

• JeaJea
    Vaniljdröm skrev 2008-01-16 23:43:33 följande:
    Passar på att dela med mig av ett användbart fototips såhär mitt i natten.(Det funkar iaf om man använder systemkamera. Kompaktkamera vet jag inte).Om man vill undvika kalla, vita bilder kvällstid (med blixt) alt. gula, suddiga bilder (utan blixt) kan man hålla ett vitt papper framför blixten när man tar fotot. Då lyses objektet inte upp lika mycket och blir inte lika bländvitt. Funkar utmärkt !
    Tack för ett bra tips, jag vill gärna ha fler, har en bra digital systemkamera som jag tyvärr inte behärskar.

Jättefint foto!
  • JeaJea

hej tjejer, kolla in i min blogg och tyck till om presenter, fina eller för barnsliga?
    är lite bakis så jag är ännu veligare än vanligt.
    ska aldrig mer dricka vin...

• JeaJea

Hej allihop!

Grattis Maria , många fördelar med barn tätt, mellan våra är det 9 minuter. Även om det många gånger är kämpigt överväger det roliga.

Kul med jobberbjudande Julia, testa och se hur det känns. Du kan ju börja jobba extra lite på lördagar iaf.

Lynn: skulle svara dig jag med men det kom kunder! D och nu igen...det blir dyra möbler om amn ska köra så långt. Fast de var snygga.

Mori, hur mycket tyg ska du ha?

• JeaJea
    Enji skrev 2008-01-22 09:36:48 följande:
    juliah -> Ja usch, kanske hämtar jag honom när de har ätit där... hmmm. Kan han vila middag hemma.
    magsjuka smittar ändå 2 dagar innan så han har nog åkt på det ändå.

Fnissar lite åt att du skulle på salong  schyst lyxmamma. Men som sagt så behöver du inte ha dåligt samvete ändå.

Juliah det låter perfekt.
  • JeaJea
    Enji skrev 2008-01-22 12:53:33 följande:
    Har nu hämtat sonen, han har ju inte varit där fredag eller måndag så därför tyckte jag det kunde vara ok. Men men.. man kan samtidigt inte skydda dem från "skiten" antar jag. Man kan väl bli smittad i affären typ om man har otur...isch. Längtar till varmare tider och mindre sjukdomar.Hur är det Jea? Fullt upp? Kommer förbi nån dag och köper nån liten söt lyckta tror jag ..
    Ok, jaha. Nä varenda en man pratar med verkar vara sjuk nu. 
    Jag också, det är ju så trist nu, speciellt när det är så kallt som idag. Det går inte en minut utan att jag tänker på semester. Drömde t.o.m. igår natt att jag gick på en sandstrand.
    Det är väldigt lugnt nu såhär några dagar före löning men jag har att göra ändå, packar upp nytt, vattnar och snittar.

Lynn: vi har tagit Flüggers råvit eller Alcro bas
Svar på tråden Vita hem del 6