Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda
    Kajsa M skrev 2007-12-29 18:29:22 följande:
    Det låter jättefint!När jag skrev om häftgrund istället för slipning så menade jag på trärena ytor. Har aldrig målat på något lackat. Men det kanske också funkar!
    oj! Då missförstod jag dig. Nåja, det får bära eller brista. Om det inte håller så är det ju bara att skrapa bort och börja från början, vilket jag hade fått göra om jag skrapat bort lacken också.
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-12-29 18:34:13 följande:
    Lina o Matilda- ja, slipa är det tråkigaste... vår trappa är också lackad. Väldigt lackad
    Ah, ja en trappa är ju något annat än en liten bänk. Bäst att göra bra förarbete. Väggarna i hallen var målade rosa sen tidigare så där målade vi bara på. Kan ni förstå att man målar panel rosa?
  • LinaoMatilda
    Feffie skrev 2007-12-29 18:35:13 följande:
    Kan man göra något åt detta lilla skrivbord? det var så billigt och jag kunde inte motstå det. Men nu i efterhand vet i 17 om man kan fixa till det. Självklart skall det bli vitt.Obs jag menar skrivbordet och inte chiffonjén.www.blocket.se/vi/14637063.htm
    Det blir säkert fint vitt. Tycker de flesta möbler lyfts upp när de blir vita. Och ev något fint beslag, såg ut att bara vara nyckelhål där nu.
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2007-12-29 18:37:08 följande:
    Men så roligt det måste vara! Har du tagit före- bilder?
    Ja det blir ett helt nytt rum. Jag har bilderna som förra ägarna hade i försäljningsannonsen och så tog jag bild under pågående målning. Har liksom inte velat ta kort där när det varit så hemskt. Men nu när det förändras är det ju kul att jämföra.
  • LinaoMatilda
    mimmamum skrev 2007-12-29 18:55:37 följande:
    Lina, jag är oinbjuden till din sida, kan inte se bilden Gemelli, madickenkänslan är underbar!
    Men jag har ju sidan öppen för alla som är inloggade. Kan det vara att du är på beta och jag inte?
Svar på tråden Vita hem del 6