Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

Lynn84 skrev 2008-01-22 07:55:01 följande:
    Godmorgon!Det blev en tidig morgon idag. Redan vid 05.00 ringde klockan.Vid 05.45 gick vi tre i följd, mamma (jag) pappa och mofar och sjöng "ja må han leva" för en sömnig liten tre åring!Våran lilla prins blir stooora killen idag!Pannkakstårta och paket på sängen, sen hade vi en supernöjd kille!Det efterlängtade flygplanet från pappa låg i ett av paketen samt pippibok från morfar och djur spel från mamma.Nu är jag så trött att jag håller på att somna...och dagen har precis börjat!Hjälp mig vakna!
    Grattis till treåringen!
    mimmamum skrev 2008-01-22 08:20:00 följande:
    Vad mysigt med barnkalas! Pannkakastårta låter toppen!Nublu, är det bla mitt paket som ska skickas? Väntar med spänning! juliah vad tråkigt med syrenen, men de växer väl rätt snabbt?Vi får se hur skärmen ser ut egentligen och vilket pris den har *håller hårt i plånboken*
    Hoppas på en vacker skärm med ett bra pris Flört
    lillafruluva skrev 2008-01-22 09:04:04 följande:
    God morgon!Grattis till treåringen!!Här ska plockas! Vi har kalas för minstingen i helgen och jag får nervsammanbrott om det inte är superstädat när det kommer folk hit Någon som har något bot mot sånt???
    Tyvärr, jag är likadan, har inget tips utan måste också ha det superstädat.
  • MiaMariah
    Camilla R skrev 2008-01-22 09:58:18 följande:
    Vad kul, GRATTIS!!Men så tycker jag ju också att du har det väldigt fint, sovrummet är ju en riktig dröm!
    tack, vad gullig du är!
    juliah skrev 2008-01-22 10:33:43 följande:
    Mia, tack ska kika i lugn och ro lite senare.mimma, ett stort matbord med stolar, soffa och en bänk kanske. Det ska vara mysigt och skönt att sitta i köket.Svart granitskiva, samma luckor (ädel) och beslag (nacka byggnadsvård). Det blir öppna hyllor (vitmålade). Om det blir kakel så blir det likadant som det i tvättstugan. Någon slags plank eller spont. Golven blir plank, behandlig vet jag inte men vitmålade vore inte så tokigt. Hoppas på ett skafferi. Hissgardiner i linne. Fläkt vet jag inte riktigt. Kran vet jag inte heller.Hursomhelst så vill jag ha det vitt vitt vitt med få svarta detaljer som bänkskivan, vedspisen. Jag vill kunna gå loss med pasteller på våren, rött till julen osv utan att känna att färgerna skär sig. Om det får plats med ett vitrinskåp är det ett plus men vi får se. En liten "köksö" som inte sitter fast, finns fina på Ikea som man kan måla och fixa till.Praktiskt, vitt, lantligt möter modernt med en "kvinnlig" touch typ
    låter kanonfint, jag kommer också Flört
    LinaoMatilda skrev 2008-01-22 11:50:57 följande:
    Hej på er!Har läst ikapp och det jag minns är Himmelbits stackars man som får stötar för att han vill kolla på tv MiaMariah: Söt skål, bra att handla på rea Mori: Tack sötis!Julia: Köket låter underbart! Vi har målat plankgolv i hela huset. Det är ljusgrått nu, men ska nog målas vitt är tanken.
    tack, ja, rea är inte dumt Skrattande
  • MiaMariah
    Truffles skrev 2008-01-22 12:13:10 följande:
    Om de vita golven? Gick det så enkelt? Kanske skulle byta ut maken till en modell som tycker som jag lite oftare...
    Ja, klona Juliahs man då isf Skrattande
  • MiaMariah
    Ninizen skrev 2008-01-22 12:33:46 följande:
    Hej och välkommen! Jag är också ny i tråden och har heller ingen blogg. Så jag våldgästar tjejerna på tråden och tittar in i deras vackra hem MiaMariah: Åh så bra det blev med stolen!Lynn: Klart du ska ha en VIT (vad annars) köksoffa i hallen. Urläckert!!En fråga.....Jag letar efter en "arm" att fästa på väggen att hänga ljuslykta på. Gärna lite romantisk i trä, måla den vit kan jag göra själv. Ngn som sett vart man kan köpa fina på nätet?
    Tack söta du!
    lillafruluva skrev 2008-01-22 12:41:14 följande:
    Miah - fiiint! Välkomna snuffsis och ninizenGaaaaah, har minst 150 att handla för på Fridas gård, kan inte bestämma mig!! *lyxproblem*
    Tack!
    juliah skrev 2008-01-22 15:16:17 följande:
    Härligt att ni tror på mina köksplaner!Och ja, maken sa JA till vita plankgolv. En man i min smak Mia, stolen blev jättefin!peak, grattis till nya jobbet mimma, granit är nog svindyrt. Men aldrig mer trä för min del hur fint det än är. Vi lyckas bara sabba det och jag som tycker att jag är försiktig. Lynn, Vi har morgondimmasn vita i hall och farstu, den drar åt grått och passar det svarta golvet utmärkt. Annars har vi råvitt i tex allrummet men det är ju en snickerifärg.
    Tackar!
    Sylt skrev 2008-01-22 16:21:18 följande:
    tjenahemma fr stan! Hittade faktiskt två blusar o en jacka Jag har svårt för att koncentrera mig på mer än ett intresse i taget. Jag pendlar mellan inredning - barnkläder - damkläder. Juliah --> Jag skulle gärna måla alla våra golv vita!! Det är såå fint. Tycker att de håller sig ganska fina. Ang bänkskiva, jag ville inte ha trä direkt i anslutning t diskhon (för att behöva vara rädd för att det blir förstört, att torka hela tiden är inte riktigt realistiskt i denna familjen.....). Vi kollade på olika stenskivor (mannen har en kanonkontakt o vi fick det nästan gratis), men jag tyckte det var svårt. Ville inte ha "marmorkänsla" o sen kändes det så hårt (krossa glas mm). NU - hade jag gärna tagit en stenskiva...... tror att jag skall betsa vår träskiva svart....enji --> Ingen sa t mig att det var kräks på dagis i fredags..... S fick ju en släng i lördags.mia --> Finfin stol!Själv är jag snart klar m skåpet, letar efter "nykelhålsskyltar". Var på "Byggnadsvård" i Malmö men de hade bara tre att välja mellan o den jag kunde tänka mig var slut.... *letar vidare*
    Tack!
    mimmamum skrev 2008-01-22 16:41:44 följande:
    Jag brukar måla med råvitt, badrummet målades i vitt med några droppar grått.Här är lampskärmen, den är fin i sin enkelhet och passade perfekt med foten.Nu är det absolut köpstopp, iaf denna månad!
    Å vad fin!
    juliah skrev 2008-01-22 17:14:23 följande:
    mimma, den ser ju exakt ut som våra, vänta så ska jag slänga in en bild. Supersnygg är den!syltan, så är jag också, en sak i taget! Och håller med ang. bänkskiva. Tänker mig en helsvart i granit, snyggt!Vet ni vad, jag har sålt en duk för 2000 pix *nöjd*. Skyldig mamma en tusenlapp och den andra hamnar i min plånbok Har liiite dåligt samvete, den var ännu dyrare i butik, en gåva. Men absolut inte min smak.
    Alltid trevligt med en tusenlapp över, kanske kan bli lite shopping då? Skrattande
    Daggdroppen skrev 2008-01-22 19:04:23 följande:
    (min son är gnällig. Undras varför då jag knappt är hemma.... så ni vet ifall jag är frånvarande...)Före:Minns ni hur hemsk den såg ut men med stooooooor potential????Efter:
    Ååååå...
Svar på tråden Vita hem del 6