Ninizen skrev 2008-01-22 12:33:46 följande:
Hej och välkommen! Jag är också ny i tråden och har heller ingen blogg. Så jag våldgästar tjejerna på tråden och tittar in i deras vackra hem MiaMariah: Åh så bra det blev med stolen!Lynn: Klart du ska ha en VIT (vad annars) köksoffa i hallen. Urläckert!!En fråga.....Jag letar efter en "arm" att fästa på väggen att hänga ljuslykta på. Gärna lite romantisk i trä, måla den vit kan jag göra själv. Ngn som sett vart man kan köpa fina på nätet?
Tack söta du!
lillafruluva skrev 2008-01-22 12:41:14 följande:
Miah - fiiint! Välkomna snuffsis och ninizenGaaaaah, har minst 150 att handla för på Fridas gård, kan inte bestämma mig!! *lyxproblem*
Tack!
juliah skrev 2008-01-22 15:16:17 följande:
Härligt att ni tror på mina köksplaner!Och ja, maken sa JA till vita plankgolv. En man i min smak Mia, stolen blev jättefin!peak, grattis till nya jobbet mimma, granit är nog svindyrt. Men aldrig mer trä för min del hur fint det än är. Vi lyckas bara sabba det och jag som tycker att jag är försiktig. Lynn, Vi har morgondimmasn vita i hall och farstu, den drar åt grått och passar det svarta golvet utmärkt. Annars har vi råvitt i tex allrummet men det är ju en snickerifärg.
Tackar!
Sylt skrev 2008-01-22 16:21:18 följande:
tjenahemma fr stan! Hittade faktiskt två blusar o en jacka Jag har svårt för att koncentrera mig på mer än ett intresse i taget. Jag pendlar mellan inredning - barnkläder - damkläder. Juliah --> Jag skulle gärna måla alla våra golv vita!! Det är såå fint. Tycker att de håller sig ganska fina. Ang bänkskiva, jag ville inte ha trä direkt i anslutning t diskhon (för att behöva vara rädd för att det blir förstört, att torka hela tiden är inte riktigt realistiskt i denna familjen.....). Vi kollade på olika stenskivor (mannen har en kanonkontakt o vi fick det nästan gratis), men jag tyckte det var svårt. Ville inte ha "marmorkänsla" o sen kändes det så hårt (krossa glas mm). NU - hade jag gärna tagit en stenskiva...... tror att jag skall betsa vår träskiva svart....enji --> Ingen sa t mig att det var kräks på dagis i fredags..... S fick ju en släng i lördags.mia --> Finfin stol!Själv är jag snart klar m skåpet, letar efter "nykelhålsskyltar". Var på "Byggnadsvård" i Malmö men de hade bara tre att välja mellan o den jag kunde tänka mig var slut.... *letar vidare*
Tack!
mimmamum skrev 2008-01-22 16:41:44 följande:
Jag brukar måla med råvitt, badrummet målades i vitt med några droppar grått.Här är lampskärmen, den är fin i sin enkelhet och passade perfekt med
foten.Nu är det absolut köpstopp, iaf denna månad!
Å vad fin!
juliah skrev 2008-01-22 17:14:23 följande:
mimma, den ser ju exakt ut som våra, vänta så ska jag slänga in en bild. Supersnygg är den!syltan, så är jag också, en sak i taget! Och håller med ang. bänkskiva. Tänker mig en helsvart i granit, snyggt!Vet ni vad, jag har sålt en duk för 2000 pix *nöjd*. Skyldig mamma en tusenlapp och den andra hamnar i min plånbok Har liiite dåligt samvete, den var ännu dyrare i butik, en gåva. Men absolut inte min smak.
Alltid trevligt med en tusenlapp över, kanske kan bli lite shopping då?

Daggdroppen skrev 2008-01-22 19:04:23 följande:
(min son är gnällig. Undras varför då jag knappt är hemma.... så ni vet ifall jag är frånvarande...)Före:Minns ni hur hemsk den såg ut men med stooooooor potential????Efter:
Ååååå...