Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita hem del 6

FruPuffen skrev 2008-01-14 20:54:27 följande:
    Himmelbit: Otroligt fina dynor!! Typiskt att det finns 5 st kvar i lager när man behöver 6... Fast jag har inga köksstolar till dem än ! VSM: Vad du hittar fina skåp! Här i Gävle finns aldrig nåt och jag tycker jag är inne på blocket jämt! Fast jag är mer ute efter ett vitrinskåp med glasdörrar upptill... Ingen som har ett sånt på lut? God kväll förresten! Här är förkylt fortfarande, alla utom maken. Har massor av ideer och inspiration men orkar inget... Ge mig lite frisk energi någon!!
    Här har du 6 st - dessutom billigare *lockar*
    http://www.hansonsmagasin.se/product.asp?product=1556&sub=180&page=1
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-01-14 20:58:38 följande:
    Hihi precis.. därför jag inte har råd att anställa någon butler ännu
    Lycka till med försäljningen då!
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-14 20:58:43 följande:
    Himmelbit: Har du vunnit på lotto idag? . Vilken fin Gemelli!
    Ja, sa jag inte det?!
    FruPuffen skrev 2008-01-14 21:03:51 följande:
    Hördududu, fresterska där.... *dreglar* Vet du hur lite energi som krävs för att klicka hem 6 fina volangdynor?  Och den där sidan var jag ovetande om till du visade den... Nu vill jag ha massor där!! Tur att maken sitter bredvid och ser vad jag gör (shoppade dessutom jacka och stövlar idag...)
    Det är du värd!! *klicka, klicka*
  • Himmelbit
    FruPuffen skrev 2008-01-14 21:16:41 följande:
    Men hur kommer jag förbi maken, han börjar ana oråd om jag börjar greja med Visakortet bredvid datorn...
    Om han frågar så säg att det är en överraskning/hemlis till honom! *den här bruden har varit med förr*
  • Himmelbit
    Värsta Supermamman skrev 2008-01-14 21:15:33 följande:
    Frupuffen: Krya på er! Scannade genast Gävle på skåp och hittade några fina, tyvärr inga som var exakt som du vill men ändå:www.blocket.se/vi/14247705.htm Legat ute länge så där kan man nog prutawww.blocket.se/vi/14703899.htm fint men dyrt.www.blocket.se/vi/14774997.htm i min blogg!
    Gillade de två översta skåpen!! Det allra översta verkar vara från en butik, så det kanske är svårt att pruta?

Nej, jag ser bilderna!
  • Himmelbit
    MildaMaränger skrev 2008-01-14 21:28:45 följande:
    frupuffen... jag har precis shoppat JUNO men det var då inte för 500... *avis*
    Åhhh vad trevligt! Bäbis får sova riktigt fint!!
  • Himmelbit
    FruPuffen skrev 2008-01-14 21:32:29 följande:
    Det måste ju vara ett tomt hus som de hyrt in möbler till, eftersom det är plast på borden... Om inte var det ett otroligt opersonligt hem! Men varför i all världen valde man då att sätta in cafemöbeln på toa??
    Det såg jag inte ens, men det har du rätt i. Annars kanske de tycker att det är hemskt snyggt med en "plast-duk"... De är förmodligen en barnfamilj och vill skydda borden.. . Det enda personliga jag kunde se var skålar för katt eller hund i köket.
  • Himmelbit
    Vicka81 skrev 2008-01-14 21:44:57 följande:
    Är det någon fler som har en totalt ointresserad sambo? Jag blir så himla ledsen ibland! Heminredning är ju (förutom min familj...) mitt liv! Jag får tjata och gnälla i månader om nåt ska göras om som jag behöver hjälp med (måla, tapetsera osv), alt fixa helt själv och då är det oxå bara suckar och stön. Vi köpte lägenheten väldigt billigt och vi har råd att öka lånet en del för renoveringar osv. Visst är det så att vi inte ska bo här för alltid men just nu pluggar jag och är inte klar på många år och då ska man även vänta på "drömhuset" så det rör sig ändå om fletalet år i lägenheten och jag trivs dessutom bra här även om det inte är herrgårdsvillan... Jag är så sugen på att renovera köket för att få mer arbetsyta (har vanligt "lägenhetskök" längs en vägg ni vet...) och vill ju gärna att det ser ut som att man faktiskt äger och bor här... få det lite mer personligt... men mannen vägrar att ens se på skisserna jag ritar och blir bara irriterad. Vad gör man??? han kommer från en familj där man inte fixar och har väl präglats av det såklart... men ändå!! hur ska man öka intresset??
    Vad tråkigt! Du kan inte försöka göra så mkt som möjligt själv? Jag brukar försöka fixa det mesta på egen hand med målning och tapetsering. Han kanske t.o.m. kan se den positiva förändringen då och bli mer villig att hjälpa till?
  • Himmelbit

Godkväll!

Här har minsann flitens lampa lyst! Trodde att jag skulle kunna läsa ikapp men det är ju en maaaassa sidor...

Kajsa - Krya på dig och hoppas att det vänder snart! Säger som Nublu - vila!!

Mimmamum - Skapa med pärlor, fina papper och annat som inte kostar så mycket. Jag såg ett par vackra "lyktor" i en bok. De hade laminerat ett handgjort vackert papper, gjort små tryckknappar och satt runt ett glas med ett värmeljus i. Inte helt lätt att förklara i ord märker jag... Min tanke var att man kunde använda IKEAs ljuskoppar som är lite bredare upptill och klippa pappret efter det (något högre). Istället för att vara så ambitiös och sätta tryckknappar på, så tänkte jag att man kanske kunde göra hål med ett hålslag och knyta med ett fint band. Jag har bara kommit så långt att jag köpt pappret ännu...

Lina - Är det dags för golvmålning nu?? Spännnade!!

Skulle ge mig på och göra dagens blogginlägg men det går inte att ladda upp bilder.. . Känns som att ett inlägg utan bilder lika gärna kan vara!

Svar på tråden Vita hem del 6