• juliah

Vita hem del 6

bea, jag glömde ju att säga, rummet ser fantastiskt ut! Så fint!

Bandykilla,r har di spanat in Lexingtons nya spring collection *slurp*. Om inte så gör det, du kan ha blått i massor, vårigt och fräscht!

mimma, åå så spännande! Hoppas du tagit förebilder, de gjorde inte vi. Lite surt i efterhand.

• juliah

mimma, vänta så ska jag rota fram ngn gammal badrumsbild om vi nu har ngn, vårt knäcker nog ert Skrattande

kajsa, låter perfekt! Har du sett den som är helvit med orange sladd? Supersnygg men den var väldigt dyr.

• juliah
    P1000340.JPG

Så såg det ut när vi flyttade in. Huuuu!
  • juliah

I Noells nuvarande rum var det en mörkare orange färg. Där snabbmålade vi allt vitt för att stå ut. Jag minns hur jag piffade till rummet så gott jag kunde. Vi var utan kök, utan toalett, utan värme...
    Jag hade precis börjat arbeta efter många års studier, huvudet fullt av jobb och hus. Blir lite nostalgisk när jag tänker tillbaks på det. Att vi orkade!
    Vi har alltså renoverat allt förutom vardagsrum, bytt fönster, tilläggsisolerat, fixat med skorsten, el, vatten, golv, väggar (rivit bort ända till stockarna) osv osv.

Var bara tvungen att tänka tillbaks lite, förlåt för tråkinläggSkrattande

• juliah

Lina *asg* Ok, du vinner! Jo men det var rätt illa, allt var ett hemmabygge av de förra ägarna som var totalt inkompetenta vad gäller renovering...allt var så taffligt och fult gjort. Om man bortser från olika nyanser av orange i varje rumSkrattande

• juliah

mimma, hihiii så roligt, ser ut som en fortsättning på vårt badrum!

• juliah

Mimma, å så roligt! Påminn gärna en gång till så att jag inte missar att köpa den. Jag som svurit på att aldrig mer köpa Aftonbladet men det får bli ett undantag då hihi.
    Så roligt med Ikea, vad ska ni köpa? Kika efter det där rosa tyget vetja. Kansk ehar det kommit in nu...

Bea, Så roligt med beställningen. Och egentligen tror jag att 400kr säkert blir en låg timpenning...det tar tid att sy snygga vimplar.

maken är på jobb så det blir en vanlig dag härhemma. Jag ska ta tag i undervåningen som ser ut som ett enda stort kaos, tvätta och provbaka med nya maskinen. har sovit hemskt illa så idag hoppas jag att barnen kan sova en stund p dagen samtidigt, skulle vara så skänt att få vila en stund själv också.

• juliah

Lina, Lycka till idag! Visade du bilder från ommöbleringen, jag har missat.

knyttis, var rädd om dig! Hoppas du blir bra snart igen.

lillafruluva, jag norpade dessvärre de sista på Ohlens diversehandel. Vet du om Asko kanske har rea, där finns ju Himla gardiner. De är rackarns dyra, 600kr per längd. Jag fyndade dem till halva priset. Underbar blekrosa färg.

• juliah

lillafruluva,

Det kan nästan kanske vara värt att betala fullpris för dem, tror att Syster lycklig har också.

Jag hade en vän på Lärarhögskolan som hade samma fobi. Den verkar inte vara helt ovanlig.

Svar på tråden Vita hem del 6