Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita hem del 6

FruPuffen skrev 2008-01-23 16:47:11 följande:
    Kikar in en snabbis bara för att säga att jag gör fl-uppehåll några dagar. Har så mycket som ligger efter här hemma med papper, tvätt, städning, målning, m.m. Har ju varit så mycket resor och kalas på sistone! Dessutom är maken sjuk nu, ringde från Ica Maxi och sa att han nog har feber. Måste får lite bättre rutiner ang sömn och mat med pojkarna också. De var så trötta och gnälliga båda två idag, tokgråt hemma hos mormor och sen slocknade båda i bilen. Kommer tillbaka när jag fått lite ordning på saker och ting. KRAM!!
    Hoppas på lite lugn och ro för er!
    korall skrev 2008-01-23 16:55:08 följande:
    eddanja det var en planerad operation, han har opererat sin whiplash skada- den görs inte i sverige, och han blev helt bra så jag är sååå glad!! nu ska vi bara shoppa och njuta av resanpoterybarn har jag redan spenderat massa pengar på, jätefina saker där, den andra affären känner jag inte till, ska kolla upp den, tack så mkt för tipsen!! någon annan som vet någon bra affär?
    Vad skönt att få sin skada opererad, hoppas på en härlig semester resten av tiden!
  • MiaMariah
    M HOW skrev 2008-01-23 17:22:29 följande:
    peakjag har haft lotionpumpen i flera år,står twin/home.com under den, jag köpte den på min favorit butik här där jag bor!
    De har mycket fint - www.twinshome.com/
    Vicka81 skrev 2008-01-23 18:41:53 följande:
    Det här har jag pysslat med idag... när min öroninflammerade prinsessa äntligen somnade...  Blev nöjd!
    Så fint!
    Daggdroppen skrev 2008-01-23 18:59:35 följande:
    Ok. Här kommer en bild på kappsäcken. Jag VET att den egentligen är rätt sliskig, men hoppas ni kan se charmen i den ändå. Jag föll pladask i allafall Och här är ett av fönstren. Har bara framkallat foton till ett än. De andra två ska jag fixa foton till så fort jag hinner.Ibland undrar jag faktiskt hur andra uppfattar mig och min stil. Några av er kanske också gillar det gamla slitna och lite udda detaljer, men ibland tycker jag man får så "oförstående" blickar och höjda ögonbryn. T.ex. idag på jobbet då jag i extas berättade om min plan med kappsäcken. Och då jag drog hem fönstren. Och då jag hade dragit hem pulpeten. Osv. Och nästan alla som kommer hit så säger något i stil med att "OJ så vitt. men ni kan ju måla i vilken färg ni vill hur lätt som helst då ni vill! Sedan tillägger de ju givetvis att det är fint som det är också. Men men... ni fattar?
    Vad fin!
    Ninizen skrev 2008-01-23 20:02:08 följande:
    Godkväll tjejer!Kikar in en snabbis mellan strykningarna av mitt skåp. Snaaaaaaaart är det klart.Vet ni vad??? Vi har bestämt oss för ett hus. Från a-hus. Enplans på 160 kvm. Jag är sååå lycklig. Kommer lägga in bilder på det i mitt galleri. Kanske att vi kommer ta ett mörkare tak dock. Kom gärna med synpunkter!! *skyndar mig och lägger in bilder*
    Men vad roligt, grattis!
    MildaMaränger skrev 2008-01-23 20:30:22 följande:
    usch idag är det deppigt här.. är så sugen på att radera bloggen, hoppa av FL och aldrig mer bryr mig om inredning... ni gör så fint allihop och jag är så avis... men jag orkar inte bry mig om hur det ser ut hemma
    Du får inte lämna FL eller lägga ner bloggen! Strunt i inredning ett tag och ägna dig åt pyret i magen, längta efter honom eller henne och bara mys!
    Kajsa M skrev 2008-01-23 20:44:36 följande:
    Trött på att försöka lägga in bilder på FL. Ni får kolla i bloggen istället. Men det är absolut inget märkvärdigt. Enklaste möjliga...
    Å vad fin!
  • MiaMariah
    Sylt skrev 2008-01-23 22:25:46 följande:
    antennen?
    Neeej! Skrattande
    mimmi006 skrev 2008-01-23 22:25:54 följande:
    *asg*MiaMariah- fin radio!
    Tack!
    Det ljuva livet skrev 2008-01-23 22:41:05 följande:
    Mia: Fint! Jag ser medGah! Himmelbit, jag missade din kralliga sambo. Disskuterade livpusslet med maken. Ingen, pliiis!
    Himmelbit skrev 2008-01-23 22:30:52 följande:
    Fiiint! Jag ser!
    tack! Vad ser ni då? Flört
  • MiaMariah
    Himmelbit skrev 2008-01-23 22:55:33 följande:
    Ska du kolla mig..... Stativet såklart!!
    *fniss* ja, det är ju ett ypperligt bra test för vita-hemmare Flört
  • MiaMariah
    Mori skrev 2008-01-23 23:06:26 följande:
    Hallå där Miamariah, skoj att se dig sällan vi är här samtidigt
    Hallå själv säger jag och så är jag på väg att logga ut.. Generad Nåväl, natti på er tjejer!
  • MiaMariah
    Mori skrev 2008-01-23 23:17:14 följande:
    Hehe, jag ska också hoppa i bingen. Eller ja, inte hoppa kanske... Eller... jo liteDu är välkommen att höra av dig när någon lite fryser om tossarna
    Tack, det ska jag absolut göra!
    mimmamum skrev 2008-01-24 07:37:32 följande:
    Glömde en sak, ganska löjligt men ändå!Jag fick rätt många kommentarer i bloggen om mitt badrum, jätteskoj! Men den sista gjorde mig lite ledsen i ögat även om den nog inte var menad så...Kommentatorn menade att det var lite sjukhuskänsla på badrummet och att jag borde slänga in någon färg! Ungefär som att jag inte kunde komma på det själv i sådana fall! Blir lite upprörd! Jag gillar ju vitt och kanske tom den sterila sjukhusmiljön, är det så fel då? Vad tycker ni? Ska jag slänga in säg lite orangea eller grönt? *skojar*
    Bry dig inte! Se istället så många positiva kommentarer du får - du har ett underbart vackert hem!
    Smultron och glass skrev 2008-01-24 09:20:00 följande:
    God morgon! Nu har jag varit alldeles för frånvarande igen. En olycka kommer sällan ensam sägs det, och nu har vi haft två dödsfall i "näromgivningen". Inredningsinspirationen har med andra ord inte legat på topp.Men nu känner jag att jag behöver en paus från allt jobbigt och ska läsa ikapp lite och försöka bli inspirerad. Mitt hem ser just nu ut som ett bombnedslag och jag har rensat bort allt fint för att ställa fram nya saker, men jag kom inte längre än så. Och ingen blir gladare av att leva i ett sånt kaos, så jag ska faktiskt skärpa till mig lite och plocka fram några kuddar och så.
    Jag beklagar verkligen din sorg!
    Lynn84 skrev 2008-01-24 11:09:29 följande:
    Kan någon hjälpa mig???Vart inne på Jennys hem och harmoni (blogg) och minns inte vem det var som var ägare av denna. Var det någon av oss FL:are?Iaf, i deras kök så har dem en så himla fin panel och jagär supersugen på att ha det så i vårat matsalsrum. Behöver hjälp med att fråga henne vad det är för panel och hur den är gjord. Jag kan inte skriva inlägg i bloggarna.Någon som vet? Någon som vill fråga?TACK!
    Jag tror inte hon finns på FL men maila henne på jennyshemochharmoni@gmail.com
    LinaoMatilda skrev 2008-01-24 11:31:48 följande:
    Hej på er! Tittar snabbt in och hinner inte läsa ikapp. Måste bara få säga att nu är lilla toaletten äntligen klar!! Iiii, jag är så glad! Det har tagit tid men nu är jag nöjd.
    Å så härligt, bilder tack!
    MildaMaränger skrev 2008-01-24 12:02:49 följande:
    hej allihoptack för tröstande och peppande ord. Ska köra en liten mysrunda till danmark i helgen, massor av maileg, HD och annat fint... billiga snittblommor har de också!Idag ska jag på det LÄSKIGA  Ultraljudet. Ja, hälften av er vet ju varför det är läskigt... Men jag hoppas på att det kommer att gå bra, för det kan väl inte hända igen??? Vi har iaf bestämt oss för att kolla viket kön det är.Ett gemensamt beslut, så det känns bra!
    Å vad roligt! Lycka till!
Svar på tråden Vita hem del 6